Daniel McCoy sau cum a ajuns un tânăr stagiar de la NASA să creeze animaţii pentru Pixar

Animatorul Daniel McCoy - invitat al Anim'est 2012 - a povestit pentru MEDIAFAX despre cum, în urma unor stagii de pregătire la NASA, a ajuns să lucreze la Pixar, despre cum a creat mâncarea din celebrul film "Ratatouille", dar şi despre personajul preferat, monstrul Sullivan din "Monsters, Inc."

164 afișări
Imaginea articolului Daniel McCoy sau cum a ajuns un tânăr stagiar de la NASA să creeze animaţii pentru Pixar

Daniel McCoy (Imagine: www.animest.ro)

Animatorul Daniel McCoy a fost invitat al Festivalului Anim'est (5 - 14 octombrie) din Capitală şi a vorbit pentru MEDIAFAX despre modul în care Pixar, iniţial o firmă care se ocupa în principal de producerea de software, a devenit lider în ceea ce priveşte animaţiile. McCoy a povestit şi despre cum a creat mâncarea din filmul "Ratatouille" şi a mărturisit că personajul său preferat este monstrul blănos şi iubitor de copii din "Compania Monştrilor/ Monsters, Inc.".

Astfel, animatorul a spus că a ajuns la Pixar după ce, iniţial, a ales să lucreze la NASA şi alte câteva companii de software.

"Mi-am început cariera în calitate de intern la NASA. Am mai lucrat la câteva firme din Silicon Valley. De fapt, am dat în 1986 un interviu la Pixar, dar nu m-am dus la ei. Am acceptat altă ofertă. După câţiva ani, m-am gândit că lucrurile acestea nu erau ce îmi doream, aşa că m-am întors. Am ţinut legătura cu ei. Iniţial, am fost angajat să lucrez cu software-ul lor. Mă ocupam de RenderMan (un plug-in compatibil cu cele mai importante platforme software de animaţie 3D, n.r.)", a povestit McCoy pentru MEDIAFAX, adăugând că a început să îşi dezvolte calităţile artistice atunci când a trebuit să lucreze cu fotografiile.

De altfel, mulţi dintre cei care se ocupau la Pixar de software s-au îndreptat ulterior către domenii artistice, implicându-se în realizarea de animaţii.

McCoy a mai povestit că Pixar a început să se îndrepte spre animaţie în anii 1990, când a realizat mai multe reclame, iar primul film produs de el a fost "Geri's Game", un scurtmetraj emoţionant în care personajul principal este un bătrânel care joacă şah. "Am modelat tabla de şah şi parcul în care juca şah Geri", a spus acesta.

Animatorul s-a ocupat, de asemenea, pentru foarte multe animaţii, de ceea ce se numeşte "shading", un proces prin care obiectelor li se dă textură şi volum. Astfel, el a povestit că, pentru a obţine textura potrivită pentru mâncarea din "Ratatouille", unii membri ai echipei au studiat cu bucătari faimoşi, în capitala Franţei, considerată punctul zero al gastronomiei mondiale.

"Nu am intrat în echipă destul de devreme să călătoresc la Paris", a glumit McCoy. "Cu mâncarea este greu, pentru că oamenii sunt construiţi în aşa fel încât detectează dacă mâncarea arată sau nu delicios. Am mai făcut mâncare în filmele noastre. De exemplu, în «Incredibilii/ The Incredibles», familia ia cina. Dacă te uiţi de aproape, mâncarea aia nu este cine ştie ce, dar nu ea era subiectul. Dar în «Ratatouille» lumea se uita la mâncare, iar mâncarea trebuia să arate delicios. Am zis: «Uau, nu am mai făcut ceva de genul acesta până acum». A trebuit, practic, să facem mâncarea să arate vie. De cele mai multe ori, ţi se spune să faci ceva să arate frumos, dar rareori ţi se cere să faci ceva să arate «mai delicios»", spune animatorul.

Pentru "Deasupra tuturor/ Up", primul film de animaţie care a fost proiectat în deschiderea Festivalului de la Cannes (în 2009), McCoy a realizat lumina. "Cred că sunt creditat ca «illumination engineer»", spune acesta.

"Instrumentele de iluminare erau cele folosite pentru «Wall-E», dar voiam să facem altceva, aşa că rolul meu a fost foarte tehnic", a adăugat animatorul.

Iar, pentru că Pixar are o echipă foarte mare, lucrurile trebuie împărţite. McCoy a povestit că, pentru crearea unei poveşti, elementele trec mai întâi prin departamentul care se ocupă de conceperea poveştii, existând şi un departament care se ocupă de crearea personajelor, unul care se ocupă de decoruri şi, în cele din urmă, departamentul de animaţie. Până ajunge la departamentul de animaţie, un personaj principal este lucrat şi modificat timp de aproape un an.

Personajul cel mai drag al lui McCoy rămâne, până în momentul acesta, monstrul Sullivan din "Monsters, Inc.". "Sullivan este o ocazie minunată pentru un animator, are expresii faciale diverse şi este foarte înduioşător atunci când are grijă de o fetiţă", a spus animatorul, care s-a ocupat de crearea mediului în care Sullivan îşi trăieşte aventurile.

McCoy a mai lucrat pentru filme precum "Aventuri la firul ierbii/ A Bug's Life", "Povestea jucăriilor 2/ Toy Story 2", "În căutarea lui Nemo/ Finding Nemo"şi "Povestea jucăriilor 3/ Toy Story 3".

Recent, animatorul a fost numit regizor tehnic pentru "La Luna", scurtmetrajul nominalizat anul acesta la Oscar. Pelicula prezintă prima zi de muncă a unui băieţel. Alături de tatăl şi bunicul său, micuţul pleacă într-o aventură nocturnă pe mare, într-o barcă. Iniţiat simbolic în lumea masculină prin oferirea unei şepci, acesta îşi dă seamna că lucrurile sunt mai complicate decât îşi imagina.

În prezent, Daniel McCoy lucrează la continuarea aventurilor îndrăgitelor personaje din "Monsters, Inc." şi "Finding Nemo". Cele două pelicule vor fi lansate în format 3D în iunie 2013, respectiv 2016.

Pixar Animation Studios este una dintre cele mai importante case de producţie cinematografice specializate în "computer generated imagery" (CGI), animaţie digitală computerizată. Recompensat cu numeroase premii şi specializat în tehnologii grafice inovative, studioul de animaţie Pixar a creat software-ul RenderMan, folosit pentru redarea imaginilor hiperrealiste şi de înaltă calitate. Unul dintre obiectivele companiei este dezvoltarea poveştilor emoţionante prin intermediul caracterelor memorabile, astfel încât întreaga audienţă să se regăsească în scenariu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici