Difuzarea spotului publicitar Durex, interzisă de CNA pe posturile tv

CNA a decis, joi, să interzică difuzarea pe posturile de televiziune a spotului publicitar Durex, din cauză că face reclamă la "produse cu destinaţie sexuală", fapt interzis de legislaţia audiovizuală.

767 afișări
Imaginea articolului Difuzarea spotului publicitar Durex, interzisă de CNA pe posturile tv

Difuzarea spotului publicitar Durex, interzisă de CNA pe posturile tv

Potrivit CNA, în spot se spune "Ţi-ai dori să ajungi mai uşor la orgasm? Noul Durex play "O", gel pentru stimularea orgasmului! Mai uşor, mai intens! Durex play, experimentează! Încearcă şi inelul vibrator Durex!".

Spotul a fost difuzat de posturile Realitatea TV şi Pro TV, în perioada 22 - 26 iunie, după ora 22.00.

CNA a primit şi o reclamaţie în legătură cu acest spot, care a fost difuzat înainte de ora 23.00, oră la care copiii se mai află încă în faţa televizorului.

Potrivit CNA, spotul face reclamă la un inel vibrator şi la un gel care stimulează plăcerea sexuală, neavând un caracter de educaţie sexuală şi preventiv.

"Nu are nicio legătură cu prevenţia", a spus Răsvan Popescu, preşedintele CNA.

"Se face reclamă la stimularea orgasmului", a spus şi Narcisa Iorga, membru al Consiliului.

O părere diferită a avut Cristina Trepcea, membru al CNA. "Mie nu mi se pare că prezintă în detaliu actul sexual sau modalităţile de satisfacere a dorinţelor sexuale", a fost de părere Cristina Trepcea.

La propunerea lui Christian Mititelu, CNA a decis să transmită posturilor care au difuzat clipul publicitar Durex o decizie de somare cu intrarea în legalitate, ceea ce înseamnă că respectivul clip publicitar nu mai poate fi difuzat în forma actuală.

Potrivit CNA, spotul încalcă art. 25, alin 1 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "Emisiunile erotice interactive, publicitatea pentru convorbirile telefonice erotice, precum şi pentru produse şi servicii cu destinaţie sexuală se difuzează în aceleaşi condiţii cu cele stabilite pentru producţiile audiovizuale precizate la art. 18 lit. f) - producţii audiovizuale interzise copiilor sub 18 ani: filme şi emisiuni pornografice al căror scop principal este prezentarea în detaliu a actului sexual, a modalităţilor de satisfacere a dorinţelor sexuale sau emisiuni audiovizuale în care se prezintă un act sexual real, indiferent de modalitatea de filmare".

McCann Erickson a anunţat pe 11 februarie că a realizat adaptarea pentru România a campaniei internaţionale a unui nou produs din gama Durex, destinat femeilor, care va fi difuzată începând din luna aprilie, cu respectarea reglementărilor CNA.

Anunţul lansării noului produs Play O, destinat femeilor, a fost făcut de Anca Muşat, Marketing Manager Durex, într-un eveniment la care a participat ca invitată de onoare şi Aurora Liiceanu, psiholog.

Play O a fost prezentat ca un produs unic pe piaţă, care are ca ţintă femeile şi care este realizat pentru a stimula şi creşte dorinţa sexuală, folosind o combinaţie unică de ingrediente - L-Arginina şi Coolact P.

Potrivit The Guardian, în Marea Britanie, forul de reglementare în domeniul publicităţii de televiziune, Advertising Standards Authority, a decis să permită difuzarea reclamei înainte de ora 11.00 p.m. pentru că "nu aduce ofense celor care vizionează" clipul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici