Facebook, obligată să le permită utilizatorilor să îşi controleze mai strict datele personale

Platforma de socializare Facebook a fost obligată să le ofere utilizatorilor posibilitatea de a-şi controla mai strict datele personale şi cât din acestea pot fi vizualizate în cadrul reţelei, în urma plângerilor formulate de autorităţile canadiene pentru confidenţialitatea datelor.

20 afişări
Imaginea articolului Facebook, obligată să le permită utilizatorilor să îşi controleze mai strict datele personale

Facebook, obligată să le permită utilizatorilor să îşi controleze mai strict datele personale

Potrivit Media Guardian, acest lucru va reduce capacitatea Facebook de a le furniza informaţii advertiserilor.

Facebook a fost obligată să le ofere utilizatorilor o capacitate mai mare de control asupra datelor personale pe care le pot vedea ceilalţi membri ai reţelei de socializare sau dezvoltatorii de jocuri şi aplicaţii.

Un control sporit exercitat asupra datelor personale de către utilizatori este o decizie privind consolidarea confidenţialităţii datelor online luată în reacţie la plângerile formulate de oficialii canadieni responsabili cu protecţia şi confidenţialitatea datelor. În plus, această decizie este parte a unui trend în dezvoltare de a limita utilizarea datelor personale de către proprietarii de reţele de socializare şi producătorii de programe şi ar putea avea repercusiuni şi asupra altor reţele, precum MySpace sau Twitter.

În condiţiile în care utilizatorii primesc din ce în ce mai multă putere asupra modului în care sunt utilizate informaţiile lor personale, se diminuează potenţiala capacitate a companiilor precum Facebook de a face bani prin furnizarea de date advertiserilor. În trecut, compania a fost criticată pentru că a folosit datele utilizatorilor în vederea transmiterii de publicitate targetată.

După o analiză de un an realizată de Office of the Privacy Commissioner din Canada, Facebook a fost de acord să le dea utilizatorilor mai multe informaţii referitoare la modul în care datele lor personale sunt utilizate pentru transmiterea de publicitate. În plus, reţeaua de socializare a acceptat şi să modifice setarea "default" privind controlul datelor astfel încât aceasta să reflecte preferinţele utilizatorilor.

În plus, se înăspreşte şi controlul asupra informaţiilor pe care terţii le pot vedea în legătură cu un utilizator.

Facebook, înfiinţat de Mark Zuckerberg, a fost pionierul utilizării aplicaţiilor descărcabile, deschizând site-ul oricărui editor cu capacitatea de a produce un program. Aplicaţiile de pe Facebook au pornit de la jocuri naive, de tipul aruncatului cu oi sau plăcinte în alţi prieteni, şi au evoluat considerabil. Cu toate acestea, în cadrul procesului de descărcare, utilizatorii trebuie să permită aplicaţiei să le acceseze toate informaţiile personale, cum ar fi data naşterii, starea civilă sau cele privind grupurile din care fac parte pe site.

Facebook a acceptat, însă, că furnizarea acestor informaţii trebuie limitată, schimbările, care vor fi introduse pe parcursul următorului an, urmând să îi afecteze pe cei circa 250 de milioane de utilizatori ai platformei de socializare din întreaga lume.

"Dialogul nostru productiv şi constructiv cu autorităţile canadiene ne-a oferit oportunitatea de a ne îmbunătăţi politicile şi practicile într-un mod prin care să oferim o şi mai mare transparenţă şi control utilizatorilor Facebook", a declarat Elliot Schrage, vicepreşedinte pentru comunicare internaţională şi politici publice în cadrul Facebook

Facebook îşi va actualiza politicile privind confidenţialitatea datelor astfel încât să le ofere utilizatorilor mai multe informaţii referitoare la modul în care pot să îşi şteargă contul din reţea şi la funcţionarea programelor de publicitate.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici