Financial Times: Site-urile de ştiri vor introduce accesul cu plată în următorul an

Lionel Barber, editorul Financial Times, a declarat că majoritatea site-urilor de ştiri vor introduce taxe pentru accesul la materialele publicate online, în decurs de un an, informează Media Guardian.

20 afișări
Imaginea articolului Financial Times: Site-urile de ştiri vor introduce accesul cu plată în următorul an

Financial Times: Site-urile de ştiri vor introduce accesul cu plată în următorul an

El consideră că una dintre principalele provocări cu care se confruntă instituţiile furnizoare de ştiri este construirea de platforme online cu plată, care fie să îi taxeze pe cititori în funcţie de ştirile citite, fie să le asigure acces integral la materialele de pe site-uri contra unui abonament.

"Cum vor funcţiona aceste plăţi online şi cât venit pot ele genera nu se ştie încă (...) Sunt, însă, convins că, în următoarele 12 luni, aproape toate organizaţiile furnizoare de ştiri vor introduce taxe pentru conţinuturile lor", a spus el.

Declaraţiile editorului Financial Times vin după ce o serie de publisheri au sugerat că industria ziarelor are nevoie de o modificare semnificativă a modelului de business.

Rupert Murdoch a declarat, în mai, că se aşteaptă ca site-urile ziarelor din portofoliul News Corporation să introducă taxă pe conţinut în decurs de un an. Murdoch a mai precizat, la momentul respectiv, că site-urile gratuite ale ziarelor sunt un model de business "deficitar".

Pe de altă parte, New York Times a anunţat că ar putea introduce taxe pe conţinut în circa o lună.

Barber a mai precizat că Financial Times a fost unul dintre pionierii modelului bazat pe frecvenţă, oferind acces gratuit la un număr limitat de articole înainte de a le cere utilizatorilor să se aboneze.

"Am înregistrat o creştere susţinută a veniturilor ca urmare a strategiei de preţuri premium pentru conţinuturi globale de nişă de calitate, lucru care este crucial într-o perioadă în care investiţiile publicitare sunt mici", a spus el. "Multe organizaţii de ştiri urmează această cale, cel mai recent adoptată de New York Times, care, anterior, punea accentul pe gratuitatea conţinutului", a adăugat el.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici