Fotografia cu Johar Ţarnaev de pe coperta revistei Rolling Stone a dublat vânzările publicaţiei

Ediţia curentă a revistei Rolling Stone, care îl are pe copertă pe Johar Ţarnaev, a avut vânzări de peste două ori mai mari decât media de vânzări înregistrată în mod obişnuit de această publicaţie.

152 afișări
Imaginea articolului Fotografia cu Johar Ţarnaev de pe coperta revistei Rolling Stone a dublat vânzările publicaţiei

Fotografia cu Johar Ţarnaev de pe coperta revistei Rolling Stone a dublat vânzările publicaţiei (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Controversa stârnită în SUA de decizia editorilor Rolling Stone de a pune o imagine cu Johar Ţarnaev, presupusul autor al atentatului de la Boston, pe coperta ediţiei din luna august a publicaţiei a avut un efect pozitiv asupra vânzărilor revistei, informează adweek.com.

Astfel, în ciuda faptului că ediţia curentă a revistei Rolling Stone a fost eliminată de pe rafturile unor retaileri, vânzările publicaţiei au crescut cu 102% faţă de media de vânzări pe ediţie a publicaţiei în 2012.

Această cifră are la bază vânzările înregistrate în 1.420 de puncte de vânzare, în perioada 19 - 29 iulie. Conform informaţiilor furnizate de aceşti retaileri, au fost vândute 13.232 de copii ale ediţiei curente a revistei Rolling Stone, mai mult decât dublu faţă de media de vânzări pe ediţie în anul precedent.

Totuşi, imaginea cu Ţarnaev de pe coperta Rolling Stone nu a avut un impact major asupra vânzărilor revistei, având în vedere că doar 5% din tirajul publicaţiei este vândut prin intermediul retailerilor.

Însă, aceste cifre demonstrează încă o dată faptul că o controversă poate fi un motor important pentru stimularea vânzărilor.

Totodată, adweek.com precizează că imaginea publicată de Rolling Stone pe coperta ediţiei sale curente este un autoportret realizat de Johar Ţarnaev. Această fotografie a apărut şi pe coperta ediţiei din 5 mai a The New York Times, însă nu a strârnit la fel de multe controverse precum cele provocate de editorii Rolling Stone, mai spune adweek.com.

Decizia revistei Rolling Stone de a pune pe copertă o fotografie a lui Johar Ţarnaev a generat un val de proteste pe internet şi în rândul cititorilor, printre cei nemulţumiţi aflându-se şi copiii celebrului cântăreţ rock Ozzy Osbourne, Jack şi Kelly.

Astfel, Jack Osbourne a lansat o campanie pe site-ul Change.org, însoţită de o petiţie, în care cerea ca proprietarii revistei Rolling Stone să creeze un fond caritabil în care să pună banii proveniţi din vânzarea acestui număr al publicaţiei, fondurile urmând să fie apoi direcţionate pentru ajutorarea victimelor atentatului de la Boston şi a familiilor lor.

Fotografia cu Johar Ţarnaev de pe coperta revistei Rolling Stone este însoţită de următorul text: "Atacatorul. Cum un elev popular, promiţător a fost condus la eşec de familia sa, a alunecat în islamul radical şi a devenit un monstru".

Reprezentanţii publicaţiei au susţinut că articolul dedicat lui Johar Ţarnaev din paginile revistei este o relatare documentată despre suspect. Printre dezvăluiri se află aceea că un apel public lansat de fostul său antrenor de lupte l-ar fi convins în cele din urmă pe Ţarnaev să se predea atunci când poliţia a înconjurat barca în care se ascundea.

Numărul controversat a fost pus în vânzare pe 3 august, dar mesajul de pe Facebook al revistei în care a fost prezentată coperta a strâns numeroase comentarii negative.

Ulterior, ediţia curentă a publicaţiei, care cuprinde materialul despre Johar Ţarnaev, a fost postată gratuit şi pe site-ul revistei.

Coperta a atras însă şi comentarii din partea mişcării "Free Johar", care a subliniat, pe contul său de pe reţeaua de socializare Twitter, că acesta este nevinovat până nu i se va dovedi vinovăţia.

În atentatul comis pe 15 aprilie, în timpul maratonului organizat în centrul oraşului american Boston, trei oameni au murit, iar 264 au fost răniţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici