Gareth Brookes, trainerul Bucharest Script Lab: Un scriitor poate trăi oriunde

Gareth Brookes, cunoscut scenarist şi story editor britanic, va susţine în perioada 18 noiembrie - 31 ianuarie 2014 prima sesiune a Bucharest Script Lab, laboratorul de perfecţionare a tehnicilor de scris organizat de Asociaţia Scenariştilor Români (ASCER), potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

116 afișări
Imaginea articolului Gareth Brookes, trainerul Bucharest Script Lab: Un scriitor poate trăi oriunde

Gareth Brookes, trainerul Bucharest Script Lab: Un scriitor poate trăi oriunde

Gareth Brookes are o experienţă de peste 30 de ani în film şi televiziune, acumulată la companii binecunoscute, precum Freemantle Media şi Sony Pictures. În prezent, scenaristul britanic se află în România, unde lucrează pentru Media Pro Entertainment. În măsura timpului disponibil, Brookes conduce şi alte ateliere de scenaristică în zona Europei centrale şi de est pentru compania media Central European Media Enterprises (CME). Gareth Brookes este Associate Creative Manager la compania Harsany Media Ventures din Bucureşti. Acordă independent consultanţă pentru seriale dezvoltate de principalii furnizori de programe de televiziune şi pentru companiile producătoare. Este producătorul unui serial interactiv pentru copii, script consultant şi coscenarist pentru o comedie de animaţie cu Kolectivstudio din Bucureşti.

Serialele la ale căror scenarii a colaborat, între anii 1996 şi 2007, din poziţia de Senior Development Writer/ Creative Consultant din partea Fremantle Media, departamentul Worldwide Drama, au fost difuzate în ţări precum Marea Britanie, Grecia, Slovacia, Croaţia, Polonia, România, Indonesia, Ungaria, Finlanda şi Suedia. Între 2007 şi 2011, Gareth Brookes a lucrat pentru Sony Pictures Television, filiala din Moscova, unde a ocupat postul de Executive Director for Development & Current Programming.

A colaborat la seriale precum "Platinum", sezoanele 1 şi 2, pentru NTV, "Lace", pentru Russia TV şi "I Work As An Angel" pentru CTC. S-a ocupat de dezvoltarea scenariului pentru melodrama "One Day Love Will Come", 250 de episoade difuzate pe Russia TV. A supervizat scenariul melodramei "All For The Better", 256 de episoade tot pe Russia Channel. Şi a adaptat 1.000 de episoade ale serialului soap opera "First Love" din Polonia, care acum se difuzează în Ucraina.

Gareth Brookes consideră că, "practic, nu poţi învăţa pe nimeni să scrie propriu zis". "Dar poţi să-i ajuţi să se perfecţioneze în ceea ce deja deţin, dându-le instrumentele necesare, motivându-i, inspirându-i", a continuat acesta.

"Laboratoarele de acest tip nu sunt în niciun caz o competiţie. Cine poate decide dacă un scenariu e mai bun decât altul? E drept că se numeşte laborator, însă scrierea nu e chiar o ştiinţă. E o meserie care necesită meşteşug. În plus, scrisul ţine şi de colaborare, într-un fel sau altul. Tot timpul învăţăm pentru mai multă îndemânare. Laboratorul acesta are scopul de a da oamenilor instrumentele pentru a deveni din ce în ce mai îndemânatici şi disciplinaţi în meseria lor", a spus acesta despre BSLab.

Pe scurt, scopul acestui laborator este de a identifica talente şi de a le da o şansă de realizare, pentru ca acele idei să ajungă să fie produse. Este cale cât mai scurtă de la talent la linia de producţie. "Să dai publicului o poveste la care nu se aştepta sau pe care nu se aştepta să i-o spui în felul acesta", spune Brookes. "Nu e nici spectacol, nici simplă citire a unui curs", precizează Gareth despre laborator. "Este despre discuţii, dezbatere, întrebări şi răspunsuri. Şi despre multă muncă din partea tuturor, inclusiv din partea mea. E cu dublu sens, interactiv, vesel şi, îndrăznesc să spun, creativ. Hai să facem împreună filmele şi spectacolele de TV care să întreţină audienţa! La urma urmei, audienţa şi publicul sunt cei care contează", a spus Gareth Brookes.

Totodată, el este de părere că un scenariu nu e niciodată considerat finalizat până nu a fost difuzat pe ecran. Până atunci poate fi mereu îmbunătăţit de actori, producători şi regizori. De asemenea, potrivit sursei citate, Gareth Brookes a afirmat că un scriitor poate trăi oriunde. "Iar acest englez de care vorbim să stiţi că e foarte fericit aici. Perspective noi, idei noi… România e plină de talente latente, dacă permiteţi această aliteraţie, pe toate nivelele. Pentru mine, România pare deschisă, primitoare şi niciodată nu m-am simţit ca un străin aici. Poate doar ca un tip care vorbeşte stricat limba română... Am găsit aici umor,surprinzător de subtil, negru pe alocuri, entuziasm, pasiune", a spus acesta.

Cursul (ţinut în limba engleză) se adresează scenariştilor de film şi televiziune aflaţi pe diferite nivele de pregătire, începători sau mai puţin începători, care vor să se perfecţioneze în acest domeniu. Laboratorul se adresează şi celor care intenţionează să deprindă această meserie, au deja o poveste de spus, au şi exerciţiul scrisului.

În fiecare săptămână va fi organizată o sesiune specială, deschisă publicului, cu invitaţi, personalităţi consacrate în domeniul filmului, precum Nae Caranfil şi Cătălin Mitulescu.

Cursul este interactiv şi fiecare dintre participanţi va putea avea în portofoliu, la finalul celor două luni, un dosar de pitch (de prezentare pentru potenţiali producători/ regizori), împreună cu un scenariu final pentru proiectul său. Toate sesiunile laboratorului de scenarii vor avea loc la sediul Asociaţiei Scenariştilor Români.

Aplicaţiile pentru înscrieri au luat sfârşit, laboratorul va începe luni, 18 noiembrie. Seminariile susţinute de invitaţii speciali sunt deschise publicului, iar taxa de participare este de 150 de lei pe seminar.

Mai multe informaţii la zi se găsesc pe site-ul şi pe pagina de Facebook a evenimentului sau la e-mail inscrieri@asociatiascenaristilor.ro.

Asociaţia Scenariştilor din România (ASCER) a fost lansată în urmă cu un an, în noiembrie 2012. Scopul asociaţiei este de a aduce cele mai bune poveşti pe marile ecrane prin încurajarea, asistarea, motivarea, stimularea, informarea şi protejarea, pe parcursul procesului creativ, a scriitorilor de scenarii, indiferent de formarea profesională de bază pe care aceştia o deţin. Asociaţia Scenariştilor din România (ASCER) îşi propune să reprezinte drepturile celor care scriu filme, să le ofere oportunităţi de a-şi vedea scripturile transformate în imagini. Proiectul este încă la început de drum, dar Cristina Jacob, preşedinte fondator, promite simpozioane cu invitaţi de afară şi, mai ales, stabilirea unor criterii de evaluare financiară a muncii scenariştilor.

Cristina Jacob a fost regizor şi scenarist pentru lungmetrajul "Liceenii 2000" (2014, în postproducţie), regizor şi producător pentru "În film la Naşu'" (2012) şi "Mircea Veroiu" (2010).

"Asociaţia a pornit de la nevoia de a cunoaşte scenarişti cu care să colaborez. Mi-am dat seama că noi, scenariştii, suntem foarte puţini şi nu ne cunoaştem între noi. Nu există o comunitate a noastră. Nu suntem instruiţi suficient, iar cei puţini care există ar putea beneficia de drepturi clare, mult mai bine definite şi apărate, dacă ar exista un organism care să îi reprezinte. Ar putea intra mai uşor în contact cu regizorii şi cu producătorii. Atunci m-am gândit să înfiinţez acestă asociaţie care să primească scenarişti sau tineri care au poveşti de spus, din care îşi doresc să dezvolte filme sau seriale pentru cinema sau TV. Oameni care au făcut sau nu o şcoală de specialitate. Vrem să îi descoperim printr-un concurs, iar câţiva, cei mai buni, vor fi premiaţi. Ceilalţi, care au potenţial, vor fi instruiţi cu ajutorul cursurilor pe care le va organiza asociaţia. Aşadar, vor avea acces mai uşor la informaţii care îi vor ajuta şi le vor uşura munca, vom şti de existenţa lor, vor deveni mai performanţi", a spus aceasta.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici