Gelu Trandafir, despre Wikileaks: Sunt unele lucruri pe care le-am afirmat şi public în şedinţe CNA

Gelu Trandafir, membru al Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), a declarat pentru MEDIAFAX, despre comentariile sale apărute în documente atribuite ambasadei americane şi obţinute de Wikileaks, că sunt unele lucruri pe care le-a afirmat şi public în şedinţe CNA la vremea respectivă.

199 afişări
Imaginea articolului Gelu Trandafir, despre Wikileaks: Sunt unele lucruri pe care le-am afirmat şi public în şedinţe CNA

Gelu Trandafir, despre Wikileaks: Sunt unele lucruri pe care le-am afirmat şi public în şedinţe CNA (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)

"Sunt unele lucruri pe care le-am afirmat şi public în şedinţe CNA la vremea respectivă şi toate ambasadele care sunt interesate de libertatea de expresie şi au şi un parteneriat strategic cu România organizează astfel de consultări", a declarat pentru MEDIAFAX Gelu Trandafir.

Gelu Trandafir, membru CNA, a făcut o serie de comentarii în discuţiile cu oficialii ambasadei americane la 19 octombrie 2007, arătând că există o presiune crescândă a politicului în presa de stat. "El (Gelu Trandafir, n.r.) a spus că totul începuse atunci când Parlamentul a decis că Sassu, fostul şef al departamentului de propagandă al PSD, va fi şeful TVR, iar liberalii au primit conducerea CNA, prin persoana lui Răzvan Popescu. Trandafir a spus că membrii CNA hotărâseră să amâne alegerea unui preşedinte la CNA, dar au fost presaţi prin telefoane, inclusiv de ameninţare, ca să-l aleagă (pe Răzvan Popescu, n.r.) imediat, pe 13 septembrie 2007. El a comentat: «Când telefoanele sunt închise, sunt independenţi. Dar când sunt chestiuni importante la mijloc, aflăm clar cu cine votăm»", notează diplomaţii americani, adăugând că, potrivit lui Trandafir, din cauza legăturilor politice, îi va fi foarte dificil lui Popescu să-l sancţioneze pe Sassu.

Trandafir a descris TVR drept "foarte independentă" în perioada 2005 - 2007, adăugând însă că fuseseră înregistraţi paşi înapoi. Tot Trandafir a mai spus că Bogdan Olteanu s-a plâns la 15 octombrie 2007 că un material de pe TVR fusese favorabil avioanelor F16. Trandafir a respins acuzaţiile ca fiind lipsite de fundament şi a explicat că neînţelegerea a început după o dispută între Culcer şi Bogdan Olteanu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici