Hollywood Reporter: Filmul "The Master" ar fi trebuit să ia Leul de Aur la Veneţia

Filmul "The Master" de Paul Thomas Anderson, premiat pentru regie şi interpretare la Festivalul de la Veneţia, ar fi fost preferatul juriul pentru Leul de Aur, premiul cel mare acordat lui Kim Ki-duk pentru "Pieta", pentru a se respecta regulamentul festivalului, relatează Hollywood Reporter.

198 afișări
Imaginea articolului Hollywood Reporter: Filmul "The Master" ar fi trebuit să ia Leul de Aur la Veneţia

Hollywood Reporter: Filmul "The Master" ar fi trebuit să ia Leul de Aur la Veneţia (Imagine: Shutterstock)

Potrivit unor surse ale publicaţiei de specialitate americane, în urma primelor deliberări ale juriului de la Veneţia, "The Master" ar fi trebuit să primească Leul de Aur, iar Paul Thomas Anderson ar fi trebuit de asemenea pemiat cu Leul de Argint pentru regie.

Sâmbătă seara, la gala de premiere, "The Master" a fost recompensat pentru regie şi pentru cea mai bună interpretare masculină - distincţie acordată ex- aequo lui Joaquin Phoenix şi Philip Seymour Hoffman.

Leul de Aur a fost acordat filmului "Pieta", regizat de sud-coreeanul Kim Ki-duk, deoarece, potrivit regulamentului nou al festivalului, un film nu poate primi mai mult de două distincţii majore ale Mostrei veneţiene.

"Schimbarea de ultim moment nu este surprinzătoare pentru cel mai vechi mare festival de film din lume, care are o istorie în ceea ce priveşte deciziile ciudate de jurizare", scrie Hollywood Reporter.

Publicaţia notează ca aceasta ar fi a doua oară în trei ani când juriul de la Veneţia ia decizii controversate. În 2010, juriul prezidat de Quentin Tarantino a fost aspru criticat pentru că ar fi acordat premii unor apropiaţi ai acestui regizor, inclusiv Leul de Aur pentru filmul "Somewhere" de Sofia Coppola, fosta iubită a lui Tarantino.

Controverse similare au apărut şi în 2008, când aceleaşi reguli au pus juriul în imposibilitatea de a acorda Leul de Aur pentru "Luptătorul/ The Wrestler" de Darren Aronofsky, dar şi Coppa Volpi pentru interpretarea lui Mickey Rourke în acelaşi film. Atunci, Rourke a pierdut premiul pentru cel mai bun actor, pentru ca "Luptătorul" să ia Leul de Aur.

Potrivit Hollywood Reporter, regula care se referă la faptul că un film nu poate lua mai mult de două premii majore la Festivalul de Film de la Veneţia ar fi fost instituită în 2009.

"Regulile sunt foarte precise", a spus preşedintele juriului competiţiei internaţionale din acest an, regizorul Michael Mann. "Un film poate câştiga doar un premiu. Excepţie se face în cazul actorilor. Un film poate câştiga un premiu pentru interpretare şi unul din celelalte premii, dar nu poate câştiga şi pentru interpretare şi Leul de Aur", a detaliat el.

Pe de altă parte, într-o conferinţă de presă, regizorul Paul Thomas Anderson şi producătorul filmului Harvey Weinstein, aflaţi la Festivalul de la Totonto, s-au declarat încântaţi de trofeele adjudecate de "The Master" la Veneţia.

"Am auzit zvonurile recente, dar sunt încântat de orice primim", a spus Andreson după anunţarea premiilor Mostrei. "Credem că e mai bine aşa", a spus şi Weinstein.

"The Master", care va fi lansat în SUA pe 12 octombrie, este primul film din ultimii cinci ani al regizorului şi scenaristului Paul Thomas Anderson. Pelicula prezintă un studiu de personaj - un veteran din Marină cu un comportament tulbure şi violent -, dar şi un portret al Americii de după al Doilea Război Mondial. S-a spus că ar fi inspirată de cultul scientologic, şi într-adevăr aproape toate personajele sunt implicate cumva într-un cult controversat, dar nu este vorba despre o analiză a acestei mediatizate religii.

Filmul sud-coreean "Pieta" de Kim ki-Duk a câştigat sâmbătă Leul de Aur, în închiderea celei de-a 69-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Veneţia, care a debutat pe 29 august.

Kim Ki-duk nu se află la prima lui încercare într-o competiţie majoră, întrucât acest cineast în vârstă de 51 de ani, un obişnuit al festivalurilor cinematografice europene, a câştigat deja la Veneţia, în 2004, Leul de Argint pentru cel mai bun regizor cu pelicula "Bin-jip".

Regizorul sud-coreean, care denunţă în filmul său puterea omniprezentă a banilor, s-a aflat fruntea clasamentului realizat de "Biblia spectatorilor Mostrei", cum este numită publicaţia gratuită Venezia News, citită cu ardoare în fiecare dimineaţă de cinefilii prezenţi la festival.

Anul trecut, Leul de Aur a fost câştigat de filmul rus "Faust", în regia lui Aleksandr Sokurov.

Leul de Argint pentru cel mai bun regizor i-a revenit lui Paul Thomas Anderson pentru "The Master", film care a luat şi premiul pentru cel mai bun actor, acordat ex- aequo lui Philip Seymour Hoffman şi Joaquin Phoenix. Premiul pentru cea mai bună actriţă i-a revenit lui Hadas Yaron din Israel, pentru "Fill The Void" de Rama Bursthein.

Regizorul austriac Ulrich Seidel a luat premiul special al juriului pentru "Paradise: Faith." Premiul pentru cel mai bun scenariu a fost acordat pentru "Something in the Air" de Olivier Assayas.

Juriul competiţiei oficiale a fost prezidat anul acesta de regizorul Michael Mann şi i-a mai avut în componenţă pe Marina Abramovic, Laetitia Casta, Peter Ho-Sun Chan, Ari Folman, Matteo Garrone, Ursula Meier, Samantha Morton şi Pablo Trapero.

În ceea ce priveşte premiul FIPRESCI, acesta a revenit tot filmului "The Master" de Paul Thomas Anderson.

Premiul Orizzonti pentru cel mai bun film a fost acordat peliculei "San Zimei" de Wang Bing (Hong Kong).

În cadrul secţiunii independente Săptămâna Internaţională a Criticii, a fost premiet drept cel mai bun film "L'intervallo" de Leonardo Di Costanzo. În cadrul acestei secţiuni a concurat şi românul Paul Negoescu cu primul său lungmetraj, "O lună în Thailanda".

Premiul "RaroVideo", acordat în secţiunea Settimana della Critica a revenit filmului "Äta Sova Dö/ Eat Sleep Die" de Gabriela Pichler.

Premiul de imagine i-a fost acordat lui Daniele Ciprì pentru "E stato il figlio".

Premiul Marcello Mastoianni, acordat unui tânăr actor, i-a revenit lui Fabrizio Falco, pentru rolurile din "Bella Adormentata" de Marco Bellocchio şi "E stato il figlio" de Daniele Ciprí.

Premiul Luidi de Laurentis pentru debut a fost oferit filmului "Kuf" de Ali Aydin (Turcia, Germania).

Premiul SIGNIS a fost acordat filmului "To the Wonder" de Terrence Malick, iar o menţiune specială i-a fost acordată filmului "Fill the Void" de Rama Burshtein.

Premiul Label Europa Cinemas a fost acordat peliculei "Crawl" de Hervé Lasgouttes.

Premiul Francesco Pasinetti (SNGCI) a fost acordat filmului "L'intervallo" de Leonardo Di Costanzo. Distincţiile cu acelaşi nume au fost acordate şi pentru cel mai bun documentar - "La nave dolce/ The Human Cargo" de Daniele Vicari - şi cel mai bun actor - Valerio Mastandrea în "Gli Equilibristi" - şi un Pasinetti Speciale, pentru "Clarisse" de Liliana Cavani. Premiul Brian a fost acordat filmului "Bella Addormentata" de Marco Bellocchio. Premiul Queer Lion a revenit peliculei "The Weight" de Jeon Kyu-Hwan.

Premiul CICAE - Cinema d'Arte e d’Essai Award a revenit producţiei "Wadjda" de Haifaa Al Mansour, care a obţinut şi distincţia pentru promovarea valorilor interconfesionale.

Totodată, premiul Leoncino d'Oro Agiscuola i-a fost acordat filmului "Pieta" de Kim Ki-duk, iar menţiunea UNICEF a fost acordată filmului "È stato il figlio" de Daniele Ciprì.

"Pieta" a mai primit, de asemenea şi premiile P. Nazareno Taddei şi Mouse d'Oro.

Premiul tinerilor juraţi ai Vittorio Veneto Film Festival i-a revenit lui Robert Redford pentru "The Company You Keep"

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici