Închiderea News of the World, un avantaj pentru Trinity Mirror

Valoarea acţiunilor Trinity Mirror a crescut cu 16%, potrivit reprezentanţilor companiei, care au precizat că închiderea publicaţiei News of the World a dus la creşterea vânzărilor titlurilor din portofoliul grupului.

89 afișări
Imaginea articolului Închiderea News of the World, un avantaj pentru Trinity Mirror

Închiderea News of the World, un avantaj pentru Trinity Mirror (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Tirajele ziarelor de duminică din portofoliul companiei - Sunday Mirror, People şi Sunday Mail - au crescut cu 4%, după ce News of the World, deţinut de News Corporation, a fost închis, fiind în centrul scandalului interceptărilor telefonice, informează BBC News Online.

Totuşi, vânzările şi profitul companiei au scăzut în prima jumătate a anului. Profitul Trinity Mirror (înainte de taxe şi impozite) a scăzut cu 17%, în primul semestru al anului, ajungând la 47,7 milioane de euro. Veniturile companiei au scăzut, în primul trimestru, cu 2,9%, ajungând la 422 de milioane de dolari.

Totuşi, rezultatele pentru luna iulie sugerează că închiderea News of the World va genera o creştere semnificativă a veniturilor grupului.

"Beneficiile sunt evidente în ceea ce priveşte veniturile din tiraje, care au crescut cu 2% comparativ cu luna iulie a anului trecut", se arată într-un comunicat al grupului.

Pe de altă parte, compania Trinity Mirror, publisherul titlurilor Sunday Mirror, Daily Mirror, Daily Record, Sunday Mail şi People, riscă să fie dată în judecată, fiind acuzată că ar fi interceptat ilegal telefoanele unor celebrităţi, la fel ca şi News of the World. Mark Lewis, avocatul care reprezintă în instanţă zeci de reclamanţi ce au dat în judecată News of the World, a confirmat că Trinity Mirror va fi, de asemenea, acţionată în judecată.

Potrivit poliţiei britanice, News of the World ar fi interceptat convorbirile a circa 4.000 de oameni, între care familiile unor adolescenţi asasinaţi. Aceste dezvăluiri au ridicat întreaga clasă politică din Marea Britanie împotriva lui Rupert Murdoch.

Închiderea publicaţiei News of the World, cu o istorie de 168 de ani, în care a reuşit să ajungă printre cele mai populare titluri din Marea Britanie, nu a pus însă capăt scandalului interceptărilor telefonice ilegale.

Cazul interceptărilor, care datează de la începutul anilor 2000, a fost deja marcat de arestarea mai multor jurnalişti, reţinerea unui corespondent la Casa Regală şi a unui detectiv privat, şi de mai multe demisii, între care cea a lui Andy Coulson, directorul de comunicare al lui David Cameron, care a fost editor la NOTW. În ultimele săptămâni, poliţia britanică a operat mai multe arestări, printre acestea numărându-se Coulson, dar şi Rebekah Brooks, fosta directoare a News International - divizia britanică a News Corp. - şi fost redactor-şef al NOTW, însă cei mai mulţi au fost eliberaţi pe cauţiune.

Se ştie că telefoanele a sute, chiar mii de personalităţi - membri ai familiei regale, politicieni, vedete de cinema şi sportive - au fost ascultate de jurnalişti.

Magnatul american Rupert Murdoch, în vârstă de 80 de ani, a negat că ar fi responsabilul ultim pentru interceptările efectuate de cotidianul News of the World, care face parte din trustul său, cu ocazia audierii sale în Comisia pentru Media din Parlamentul britanic.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici