Japonia: Posturile TV refuză o reclamă a companiei Panasonic pentru un televizor conectat la internet

Posturile de televiziune private japoneze au refuzat să difuzeze o reclamă a companiei Panasonic pentru un televizor care transmite imagini de pe internet, a anunţat, luni, acest grup japonez de produse electronice, victimă a temerilor legate de scăderea audienţelor.

678 afișări
Imaginea articolului Japonia: Posturile TV refuză o reclamă a companiei Panasonic pentru un televizor conectat la internet

Japonia: Posturile TV refuză o reclamă a companiei Panasonic pentru un televizor conectat la internet (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Refuzul care a vizat reclama grupului Panasonic este unul singular, însă el ilustrează, potrivit specialiştilor din mass-media, dificultăţile cu care se confruntă radiodifuzorii în faţa concurenţei reprezentate de internet.

Radiodifuzorii au argumentat spunând că acea reclamă ar putea întreţine confuzia, în mintea telespectatorilor, în ceea ce priveşte rolul unui televizor.

Potrivit articolului publicat de AFP, marile posturi TV nipone nu doresc să contribuie la promovarea televizoarelor care permit telespectatorilor să navigheze în mod liber pe internet, inclusiv pentru a viziona videoclipuri pe care pot să le aleagă ei înşişi, în detrimentul programelor difuzate de televiziuni, alcătuite cu menirea de a atrage un public larg şi advertiseri.

Panasonic a reacţionat cu rapiditate, publicând un scurt comunicat de presă: "IPTV - sau televiziunea via internet - propune o nouă gamă de servicii şi noi ne aflăm în negocieri pentru a fi editate noi reguli de difuzare".

În prezent, există "un ghid de bune practici", potrivit căruia imaginile care prezintă un ecran de televiziune şi care sunt difuzate la televiziune trebuie să arate imagini de televiziune. Reclama propusă de Panasonic ar contraveni astfel acestei reguli sectoriale.

Reclama refuzată de posturile japoneze este însă vizibilă pe site-ul YouTube, unde internauţii au criticat cu asprime atitudinea radiodifuzorilor.

Posturile de televiziune, în cea mai mare parte private, rămân foarte puternice în Japonia, însă au început să se teamă că internetul ar putea să le afecteze afacerile. Posturile de televiziune japoneze din domeniul public nu difuzează reclame.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici