Los Angeles Times: Angela Gheorghiu, glumeaţă şi totodată revelatorie, pe scena teatrului Broad Stage

Soprana română Angela Gheorghiu a impresionat încă o dată publicul american cu ocazia recitalului pe care l-a susţinut duminică seară pe scena teatrului Broad Stage din Los Angeles, iar criticii de specialitate au apreciat prestaţia ei drept "glumeaţă şi totodată revelatorie", relatează latimes.com.

402 afișări
Imaginea articolului Los Angeles Times: Angela Gheorghiu, glumeaţă şi totodată revelatorie, pe scena teatrului Broad Stage

Angela Gheorghiu (Imagine: LA Times)

"Chiar dacă vrei să eviţi termenul de «divă», acest cuvânt se lipeşte inevitabil de soprana română Angela Gheorghiu", afirmă criticul muzical Chris Pasles, la începutul unui articol elogiativ, postat pe site-ul publicaţiei Los Angeles Times.

Celebra soprană şi-a început recitalul de la teatrul Broad Stage din Santa Monica, o suburbie a oraşului Los Angeles, cu o serie de arii din secolul al XVIII-lea, pe care jurnaliştii de la Los Angeles Times le-au găsit "delicioase şi dificile". După puţin timp însă, Angela Gheorghiu şi-a demonstrat încă o dată, ca o veritabilă actriţă, pasiunea pentru jocul teatral, iar spre sfârşitul recitalului, alcătuit din două părţi, ea a devenit cu adevărat revelatorie atât atunci când le-a prezentat spectatorilor cântece din ţara ei natală, România, cât şi atunci când le-a dezvăluit celor prezenţi o parte din personalitatea ei de actriţă, prin intermediul unor mişcări din şold pline de haz, râsete pline de ghiduşie şi chiar "o furişare" în jurul pianului Steinway de pe scenă.

Publicul a aplaudat în delir, iar spectatorii, complet cuceriţi, au aruncat la picioarele celebrei soprane nenumărate buchete de flori.

Prima parte a recitalului a început într-o notă calmă, Angela Gheorghiu purtând o elegantă rochie roşu închis cu negru, ale cărei culori s-au asortat cu luminile de pe scenă. Ariile din "Le Grillon" de Jean-Philippe Rameau şi din "Plaisir d'amour" de Jean-Paul-Égide Martini au ajutat-o pe artistă să îşi încălzească vocea, în timp ce soprana, o veritabilă expertă, măsura sonoritatea sălii teatrului Broad Stage. Odată cu ariile din opere de Bizet, Fauré şi Debussy, timbrul ei a devenit tot mai pasional, iar cu Rahmaninov, tot mai debordant. Vocea ei a plutit pe fraze muzicale prelungi şi s-a încheiat în note uşoare, care se estompau lent, în acustica sălii.

Partea cea mai bună a venit în a doua jumătate a recitalului, spune Chris Pasles, în care scena era iluminată mai strălucitor, iar Angela Gheorgiu, purtând de această dată o elegantă rochie neagră, a prezentat un repertoriu mai puţin cunoscut de mulţi dintre spectatori.

"Se pare că poeţii şi compozitorii români sunt la fel de nefericiţi în dragoste ca oricare alţii, iar Gheorghiu a marcat iubirea lor neîmpărtăşită sau pierdută prin accente muzicale pline de jale, regret, disperare şi acceptare rece", spune autorul acestui articol.

Însă cântecele lui Tiberiu Brediceanu s-au dovedit a fi cele mai puternice. "Cine m-aude cântând" ar putea fi considerat credo-ul artistic al sopranei Angela Gheorghiu, întrucât este o compoziţie fascinantă, meditativă, ademenitoare şi surprinzătoare, afirmă acelaşi Chris Pasles. Compoziţia "Bade, pentru ochii tăi" i-a permis artistei române să interpreteze pe scenă, cu multă subtilitate, rolul unei femei care este dispusă să rişte totul pentru iubire. Pe de altă parte, compoziţia "Mândruliţă de la munte", de Gheorghe Ştefănescu, a fost un cântec foarte sexy.

Pianistul Jeffrey Cohen s-a dovedit un colaborator eficient şi a oferit publicului, la rândul său, o interpretare remarcabilă a "Nocturnei Nr. 20" de Chopin şi o interpretare virilă a "Dansurilor populare româneşti", de Béla Bartók.

Angela Gheorghiu a oferit spectatorilor patru bis-uri: "Vaga luna, che inargenti", de Vincenzo Bellini, "O mio babbino caro", de Giacomo Puccini, "Non ti scordar di me", de Ernesto De Curtis, şi "All the Things You Are", de Jerome Kern şi Oscar Hammerstein.

Angela Gheorghiu este un superstar al operei internaţionale. S-a născut la Adjud şi încă din copilărie a fost clar că destinul său este muzica. A absolvit Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti, unde a cunoscut-o pe Mia Barbu. Angela Gheorghiu şi-a făcut debutul internaţional în 1992, la Royal Opera House Covent Garden, în "La Bohème", la Metropolitan Opera din New York şi la Opera de Stat din Viena. La Royal Opera House Covent Garden a cântat pentru prima dată în mult aclamata "La Traviata", în 1994, când BBC a difuzat această operă. "S-a născut o stea", remarca presa, în acea perioadă.

De atunci, Angela Gheorghiu a cântat în toate marile opere din lume, la New York, Philadelphia, Londra, Paris, Salzburg, Berlin,Tokyo, Roma, Seul, Veneţia, Atena, Monte Carlo, Chicago, Sao Paolo, Los Angeles, Lisabona, Valencia, Palermo, Amsterdam, Kuala Lumpur, Zürich, Vienna, Salzburg şi multe altele. Pentru cariera ei strălucită, Angela Gheorghiu a primit mai multe distincţii printre care "La Medaille Vermeille de la Ville de Paris", titlurile de Ofiţer al Ordinului Artelor şi Literelor, dar şi de Cavaler al Ordinului Artelor şi Literelor acordate de către Ministerul Francez al Culturii, respectiv de către autorităţile ţării sale natale.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici