Mai multe publicaţii şi staţii TV din Slovacia s-au reunit pentru a discuta despre taxa pe conţinutul online

Mai multe publicaţii şi staţii TV din Slovacia s-au reunit într-o singură platformă, care a introdus o taxă pentru conţinuturile online, urmând astfel modelul aplicat de mari companii de media, precum News Corp. a lui Rupert Murdoch, informează bloomberg.com.

133 afişări
Imaginea articolului Mai multe publicaţii şi staţii TV din Slovacia s-au reunit pentru a discuta despre taxa pe conţinutul online

Mai multe publicaţii şi staţii TV din Slovacia s-au reunit pentru a discuta despre taxa pe conţinutul online (Imagine:Mediafax Foto/AFP)

Cititorilor li se cere o taxă lunară de 2,90 euro (4,2 dolari) pentru acces integral la nouă site-uri media din Slovacia, inclusiv cele ale ziarelor Pravda, SME şi Sport, într-o ţară în care salariul lunar mediu este de 769 de euro.

Platforma, coordonată de Piano Media, este cea mai recentă încercare a industriei media de a face cititorii să plătească pentru conţinut. Cu cât oamenii se îndreaptă mai mult spre internet, cu atât creşte numărul publicaţiilor care taxează conţinuturile online, pentru a face faţă pierderilor din print. Totodată, reprezentanţii industriei cred că numărul de abonaţi online poate atrage advertiserii.

"Pariem că utilizatorul va considera atractiv această abordare de stil «bufet suedez»", a declarat proprietarul Piano Media, Tomas Bella. "În general, oamenii nu au o problemă în a plăti, dar nu vor să facă multe plăţi pentru site-uri individuale", a mai spus el.

Publicaţiile abordează o varietate de modele pentru a introduce taxa pe conţinuturi online. De exemplu, Financial Times şi New York Times le permit cititorilor să citească lunar un număr de articole gratuit, introducând o taxă lunară pentru restul materialelor. Pe de altă parte, Times of London, al lui Rupert Murdoch, cere cititorului să se aboneze înainte de a putea accesa articolele, mai scrie bloomberg.com.

Platforma media slovacă ar putea funcţiona într-o ţară cu 5,4 milioane de locuitori, mai ales dacă organizaţiile media cooperează, consideră George Brock, şeful catedrei de jurnalism de la City University London.

Totodată, Tomas Bella, proprietarul Piano Media, este de părere că cei mai loiali clienţi sunt şi cei mai dispuşi să plătească. Pe site-urile de pe platforma coordonată de Piano Media nu toate conţinuturile sunt plătite, de exemplu, pe SME, care are circa 1,5 milioane de vizitatori lunar, ştirile de interes general sunt gratuite, în timp ce articolele plătite reprezintă circa 5% din conţinutul online al ziarului. Totuşi, cititorii trebuie să plătească pentru a citi comentarii sau pentru a posta comentarii.

Conţinutul gratuit ajută la menţinerea traficului pe site, consideră cei de la Piano Media.

Pe de altă parte, publicaţia New York Times a introdus, în martie, plata pentru conţinutul online pentru cititorii din întreaga lume, după ce a testat formula în Canada începând cu 17 martie, şi plănuieşte să atragă cititorii cu o ofertă foarte bună. În primele patru săptămâni de la introducerea sistemului cu plată, abonamentul pentru una dintre cele trei formule online costa 99 de cenţi/ lună. După această perioadă, clienţii care depăşesc o limită de 20 de articole online plătesc un abonament: 15 dolari pe lună pentru acces pe site-ul New York Times de pe computer sau telefonul mobil, 20 de dolari pentru acces pe site de pe computer şi tablete sau 35 de dolari pentru acces de pe orice tip de dispozitiv.

Potrivit reprezentanţilor publicaţiei, de la introducerea sistemului, peste 100.000 de persoane şi-au făcut abonament pentru conţinutul online.

Abonaţii ediţiilor print ale publicaţiilor New York Times şi International Herald Tribune, al cărei sediu se află la Paris şi aparţine Times Co., vor avea acces online gratuit la toate conţinuturile de pe site-ul NYTimes.com.

Grupul de presă Times Co. a anunţat în ianuarie anul trecut că va introduce la începutul anului 2011 o taxă pentru cei care doresc să acceseze conţinuturile publicate pe nytimes.com.

Potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen, nytimes.com este cea mai populară ediţie electronică a unui ziar din Statele Unite şi figurează printre cele mai populare site-uri informative americane.

Printre marile titluri americane care au site-uri accesibile doar cu plată se numără şi Wall Street Journal, proprietate a grupului News Corporation, condus de Rupert Murdoch, şi Newsday.

News Corp. a indicat în martie că numărul abonamentelor lunare pentru Times şi Sunday Times din Marea Britanie a crescut cu 60% în patru luni, până în februarie, mai ales datorită aplicaţiilor Times iPad.

Totodată, anul trecut, cotidianul britanic The Times şi suplimentul său de duminică, The Sunday Times, au introdus taxe de acces pentru consultarea versiunilor lor online.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici