Mai multe publicaţii şi staţii TV din Slovacia s-au reunit pentru a discuta despre taxa pe conţinutul online

Mai multe publicaţii şi staţii TV din Slovacia s-au reunit într-o singură platformă, care a introdus o taxă pentru conţinuturile online, urmând astfel modelul aplicat de mari companii de media, precum News Corp. a lui Rupert Murdoch, informează bloomberg.com.

133 afişări
Imaginea articolului Mai multe publicaţii şi staţii TV din Slovacia s-au reunit pentru a discuta despre taxa pe conţinutul online

Mai multe publicaţii şi staţii TV din Slovacia s-au reunit pentru a discuta despre taxa pe conţinutul online (Imagine:Mediafax Foto/AFP)

Cititorilor li se cere o taxă lunară de 2,90 euro (4,2dolari) pentru acces integral la nouă site-uri media dinSlovacia, inclusiv cele ale ziarelor Pravda, SME şi Sport,într-o ţară în care salariul lunar mediu este de 769 de euro.

Platforma, coordonată de Piano Media, este cea mai recentăîncercare a industriei media de a face cititorii să plăteascăpentru conţinut. Cu cât oamenii se îndreaptă mai mult spreinternet, cu atât creşte numărul publicaţiilor care taxeazăconţinuturile online, pentru a face faţă pierderilor din print.Totodată, reprezentanţii industriei cred că numărul de abonaţionline poate atrage advertiserii.

"Pariem că utilizatorul va considera atractiv aceastăabordare de stil «bufet suedez»", a declarat proprietarulPiano Media, Tomas Bella. "În general, oamenii nu au oproblemă în a plăti, dar nu vor să facă multe plăţi pentru site-uriindividuale", a mai spus el.

Publicaţiile abordează o varietate de modele pentru a introducetaxa pe conţinuturi online. De exemplu, Financial Times şi New YorkTimes le permit cititorilor să citească lunar un număr de articolegratuit, introducând o taxă lunară pentru restul materialelor. Pede altă parte, Times of London, al lui Rupert Murdoch, cerecititorului să se aboneze înainte de a putea accesa articolele, maiscrie bloomberg.com.

Platforma media slovacă ar putea funcţiona într-o ţară cu 5,4milioane de locuitori, mai ales dacă organizaţiile mediacooperează, consideră George Brock, şeful catedrei de jurnalism dela City University London.

Totodată, Tomas Bella, proprietarul Piano Media, este de părerecă cei mai loiali clienţi sunt şi cei mai dispuşi să plătească. Pesite-urile de pe platforma coordonată de Piano Media nu toateconţinuturile sunt plătite, de exemplu, pe SME, care are circa 1,5milioane de vizitatori lunar, ştirile de interes general suntgratuite, în timp ce articolele plătite reprezintă circa 5% dinconţinutul online al ziarului. Totuşi, cititorii trebuie săplătească pentru a citi comentarii sau pentru a postacomentarii.

Conţinutul gratuit ajută la menţinerea traficului pesite, consideră cei de la Piano Media.

Pe de altă parte, publicaţia New York Times a introdus, înmartie, plata pentru conţinutul online pentru cititorii dinîntreaga lume, după ce a testat formula în Canada începând cu 17martie, şi plănuieşte să atragă cititorii cu o ofertă foarte bună.În primele patru săptămâni de la introducerea sistemului cu plată,abonamentul pentru una dintre cele trei formule online costa 99 decenţi/ lună. După această perioadă, clienţii care depăşesc o limităde 20 de articole online plătesc un abonament: 15 dolari pe lunăpentru acces pe site-ul New York Times de pe computer sau telefonulmobil, 20 de dolari pentru acces pe site de pe computer şi tabletesau 35 de dolari pentru acces de pe orice tip de dispozitiv.

Potrivit reprezentanţilor publicaţiei, de laintroducerea sistemului, peste 100.000 de persoane şi-au făcutabonament pentru conţinutul online.

Abonaţii ediţiilor print ale publicaţiilor New York Times şiInternational Herald Tribune, al cărei sediu se află la Paris şiaparţine Times Co., vor avea acces online gratuit la toateconţinuturile de pe site-ul NYTimes.com.

Grupul de presă Times Co. a anunţat în ianuarie anul trecut căva introduce la începutul anului 2011 o taxă pentru cei care dorescsă acceseze conţinuturile publicate pe nytimes.com.

Potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen, nytimes.comeste cea mai populară ediţie electronică a unui ziar din StateleUnite şi figurează printre cele mai populare site-uri informativeamericane.

Printre marile titluri americane care au site-uri accesibiledoar cu plată se numără şi Wall Street Journal, proprietate agrupului News Corporation, condus de Rupert Murdoch, şiNewsday.

News Corp. a indicat în martie că numărul abonamentelor lunarepentru Times şi Sunday Times din Marea Britanie a crescut cu 60% înpatru luni, până în februarie, mai ales datorită aplicaţiilor TimesiPad.

Totodată, anul trecut, cotidianul britanic The Times şisuplimentul său de duminică, The Sunday Times, au introdus taxe deacces pentru consultarea versiunilor lor online.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici