Majoritatea internauţilor români citesc zilnic între două şi cinci bloguri - studiu

Majoritatea internauţilor români citesc zilnic între două şi cinci bloguri, numai 2,9% lecturând mai mult de 50, este rezultatul unui studiu de audienţă al blogurilor realizat pe cele mai vizitate 40 de bloguri româneşti, informează un comunicat.

55 afişări
Imaginea articolului Majoritatea internauţilor români citesc zilnic între două şi cinci bloguri - studiu

Majoritatea internauţilor români citesc zilnic între două şi cinci bloguri - studiu

Studiul, realizat de agenţia Standout, face un profil al cititorului român de bloguri şi arată şi potenţialul de influenţă al acestui canal de comunicare online.

Astfel, blogurile sunt accesate în principal de persoane tinere, cel mai frecvent cu vârste de 20 - 35 ani (73,7%), cu venituri şi studii peste media utilizatorilor de internet. Astfel, majoritatea cititorilor de bloguri din segmentul 20 - 35 de ani au studii superioare finalizate (49,5%) şi peste o treime au studii aprofundate, în timp ce, în plan financiar, 17% au venituri de peste 3.000 de lei şi 34% au venituri între 1.000 şi 3.000 de lei.

În ceea ce priveşte vârsta, cel mai important segment de cititori de bloguri este al persoanelor de 20-25 ani (36,7%), urmat de grupul 25-31 ani (27,1%), apoi de cel al persoanelor cu vârste de 31-45 de ani (18,6%). Tinerii de 15-19 ani citesc bloguri doar în proporţie de 13,2%.

Potrivit studiului, cititorii de bloguri sunt utilizatori experimentaţi de internet şi interacţionează într-o proporţie semnificativă cu blogurile pe care le citesc. Peste jumatate din respondenţi folosesc internetul de peste şapte ani (50,3%), în timp ce 34,9% folosesc internetul de 4-7 ani. Proporţia celor care îl folosesc de 1-3 ani este redusa (12,4%), în timp ce internauţii care se află la primele experienţe pe internet sunt aproape inexistenţi pe blogurile româneşti (6luni - 1 an - 1,3%, sub 6 luni - 1,2%).

În ceea ce priveşte interacţiunea cu blogurile citite, 44,7% dintre internauţi au comentat cel puţin o dată pe blogul pe care au răspuns chestionarului studiului, iar nucleul de cititori activi care comentează foarte des sau aproape la fiecare articol reprezintă 6,6 din totalul cititorilor.

Cititorii sunt fideli blogurilor pe care le citesc, 52,5 % dintre ei accesând zilnic sau de câteva ori pe zi blogurile preferate, 24,3% de câteva ori pe săptămână, în timp ce doar 10,6% intră pe bloguri săptămânal şi 12, 5% o data pe lună sau mai rar.

Principalele motive pentru care utilizatorii de internet citesc bloguri sunt distracţia (70% din răspunsurile la studiul Standout) şi noutăţile (32,7%), în timp ce 16,3% accesează blogurile pentru sentimentul de apartenenţă la o comunitate.

Marea majoritate a cititorilor (51,2%) urmăresc zilnic între două şi cinci bloguri, în timp ce numai 2,9% dintre respondenţi citesc peste 50 de bloguri. Între aceste extreme se regăsesc, ca proporţie, cei care declară că accesează un singur blog (8,4%).

Studiul menţionează că, în ceea ce priveşte modul de lecturare a blogurilor, RSS-ul este folosit destul de puţin la citirea blogurilor româneşti (17,7%), principala metoda de accesare a blogurilor fiind scrierea directă a adresei în browser (41,5%) sau adăugarea ca pagină favorită (bookmark) în browser (31,2%).

Raportul face referire şi la capacitatea de a influenţa pe care o au blogurile, 68,9 % din cititori apreciind ca şi-au schimbat sau şi-au întărit cel puţin o dată părerea despre un produs, un serviciu sau o companie în urma lecturării opiniilor şi postărilor bloggerilor despre acestea. În plus, 59,9% din respondenţi au spus că şi-au schimbat sau consolidat opiniile vizavi de diverse chestiuni în urma influenţei exercitate de bloguri.

"Cititorul român de bloguri e tânăr, cu studii şi venituri peste media utilizatorului de internet, are experienţă pe internet, interacţionează cu blogurile citite şi cu ceilalţi cititori, este fidel blogurilor preferate şi le recunoaşte influenţa", spune Ionuţ Oprea, Manager Standout.

Studiul a fost realizat în februarie 2009, cu ajutorul a 8.200 de cititori de bloguri, care au răspuns unui chestionar online pe parcursul a trei săptămâni. Standout a realizat studiul în parteneriat cu mai multe agenţii de publicitate din România care şi-au manifestat, până în prezent, interesul pentru bloguri.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici