Media Pro vinde Media Pro Entertainment către CME, într-o tranzacţie de 97,6 milioane de dolari

Adrian Sârbu a semnat un acord prin care va transfera grupului american CME, care deţine compania PRO TV SA, toate operaţiunile de entertainment deţinute de MediaPro, într-o tranzacţie complexă estimată la 97,6 milioane de dolari de către banca americană Merrill Lynch.

111 afișări
Imaginea articolului Media Pro vinde Media Pro Entertainment către CME, într-o tranzacţie de 97,6 milioane de dolari

Media Pro vinde Media Pro Entertainment către CME, într-o tranzacţie de 97,6 milioane de dolari (Imagine: Mediafax Foto)

CME, care deţine deja 8,75% din Media Pro Entertainment (MPE), îi va plăti lui Sârbu 10 milioane de dolari cash, îi va oferi 2,2 milioane de acţiuni CME (cu o valoare actuală de 44 milioane de dolari) şi îi va da posibilitatea de a cumpăra încă 850.000 de acţiuni CME în viitor la preţul de astăzi.

De asemenea, CME  va prelua datorii de 36,5 milioane dolari ale MPE şi îi va da înapoi lui Sârbu 8,75 % din celelalte afaceri care fac parte din MediaPro Management (Publimedia – companie de publishing, Coprint - tipografii, Mediafax – cel mai mare furnizor de informaţie generala şi de business din România, Media Pro Interactiv – internet, Indoor Media – publicitate indoor şi MediaSat – telecom).

MediaPro Entertainment include Media Pro Pictures, Media Pro Studios, Media Pro Distribution, Pro Video, Media Pro Music & Entertainment, Cinema Pro, Hollywood Multiplex, pachetul majoritar din Domino - companie de producţie de spoturi şi Media Pro Pictures sro - operaţiunile de film din Cehia.

"În ultimii 20 de ani, Adrian Sârbu a construit şi a adus MediaPro Entertainment în topul studiourilor şi producătorilor de film din Europa Centrală şi de Est. Această achiziţie oferă canalelor noastre de televiziune o sursă importantă de conţinut şi ne permite să ne diversificăm centrele de venit", a comentat, referitor la această tranzacţie, Ronald Lauder, fondatorul şi preşedintele non-executiv al CME.

La rândul lui, Adrian Sârbu a afirmat că principalul avantaj al CME este conţinutul, iar integrarea tuturor activelor de acest gen va duce la optimizarea costurilor, va îmbunătăţi calitatea produselor oferite şi va multiplica talentul resurselor locale, creând o nouă sursă de venituri pentru CME.

"Cu investiţia Time Warner şi integrarea MediaPro Entertainment am făcut progrese importante în strategia CME de a deveni o companie de media integrată şi un player major în Europa", a spus Sârbu.

CME îşi crează prin această achiziţie o divizie de conţinut, formată din unităţi de producţie, servicii şi distribuţie în toate teritoriile în care activează.

Merrill Lynch a fost angajată de boardul CME să ofere o opinie independentă acestei tranzacţii, având în vedere că Adrian Sârbu este presedinte şi director executiv (Chief Executive Officer) al grupului american listat pe piaţa bursieră americană Nasdaq, poziţie pe care a preluat-o începând de marţi, după ce, din octombrie 2007, a fost directorul operaţional (Chef Operating Officer) şi preşedinte de la 1 ianuarie 2009.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici