Microsoft şi News Corporation ar putea încheia un acord privind ştirile online

Microsoft poartă discuţii cu News Corp. asupra unui plan care presupune plata companiei media pentru scoaterea din indexul Google a site-urilor sale de ştiri, în ceea ce ar putea prefigura un război al motoarelor de căutare, de care ar putea profita industria ziarelor, informează Financial Times.

15 afișări
Imaginea articolului Microsoft şi News Corporation ar putea încheia un acord privind ştirile online

Microsoft şi News Corporation ar putea încheia un acord privind ştirile online (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Începerea acestor discuţii a avut loc la iniţiativa News Corp., proprietar al Wall Street Journal (Statele Unite ale Americii) şi The Sun (Marea Britanie), potrivit declaraţiilor unei surse familiarizate cu situaţia. Aceste discuţii se află, însă, în stadiu incipient, aşa cum a menţionat sursa respectivă.

În plus, Financial Times menţionează că Microsoft a abordat şi alţi mari publisheri online, pe care încearcă să îi convingă să îşi scoată site-urile de ştiri din indexul motorului de căutare Google.

News Corp. şi Microsoft, proprietarul motorului de căutare Bing, rival al Google, nu au comentat informaţiile referitoare la discuţiile în derulare.

Unul dintre publisherii de site-uri abordat de Microsoft a precizat că planul care i-a fost prezentat "pune o valoare enormă pe conţinut în cazul în care motoarele de căutare sunt pregătite să plătească pentru a indexa informaţiile".

Interesul Microsoft a fost interpretat ca un atac direct la adresa Google, deoarece exercită presiuni asupra motorului de căutare pentru a începe să plătească pentru conţinutul indexat.

"Totul se rezumă la Microsoft, care încearcă să aducă atingere profiturilor Google", a declarat un alt publisher online, la curent cu detaliile planului.

Confruntarea Microsoft-Google s-ar putea, însă, dovedi benefică pentru industria ziarelor, care trebuie să îşi construiască un model de afacere online profitabil, care să înlocuiască printul în declin şi să compenseze pentru scăderea bugetelor din publicitate.

Printr-un posibil semnal al unor viitoare negocieri, Google a încercat, săptămâna trecută, să minimalizeze importanţa informaţiilor ziarelor. Astfel, Matt Brittin, directorul Google în Marea Britanie, a spus că Google nu are nevoie de ştiri pentru a supravieţui. "Din punct de vedere economic, ele nu reprezintă un element important pentru modul în care generăm venituri", a spus el.

News Corp. a explorat mai multe modele de plăţi online pentru ziarele sale şi a criticat tot mai intens Google.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici