Rupert Murdoch: Site-urile "trebuie să plătească pentru ştiri" - Mediafax

Rupert Murdoch: Site-urile "trebuie să plătească pentru ştiri"

Rupert Murdoch, şeful News Corporation, a declarat, la un summit care a avut loc la Beijing, că a venit timpul ca motoarele de căutare şi site-urile să plătească pentru ştirile pe care le preiau gratuit în prezent, informează BBC News.

91 afişări
Imaginea articolului Rupert Murdoch: Site-urile "trebuie să plătească pentru ştiri"

Rupert Murdoch: Site-urile "trebuie să plătească pentru ştiri" (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Murdoch a spus că site-urile vor trebui, în curând, să plăteascăpentru conţinuturile pe care le vor prelua de la furnizoriide ştiri din cadrul companiei sale, News Corporation.

Declaraţiile lui Murdoch privind plata de către site-uri ainformaţiilor preluate în prezent gratuit au fost susţinute şi deunii dintre competitorii de piaţă ai News Corp, cum ar fiAssociated Press.

Astfel, Tom Curley, şeful Associated Press, a declarat căfurnizorii de ştiri sunt "exploataţi".

"Agregatoarele de ştiri şi plagiatorii vor trebui în curând săplătească un preţ pentru preluarea conţinuturilor noastre", a spusMurdoch, a cărui companie deţine ziare precum tabloidul Sun şipublicaţia Times în Marea Britanie şi New York Post şi Wall StreetJournal în Statele Unite.

"Dacă nu profităm de actuala mişcare către conţinutul cuplată, creatorii de conţinut vor fi cei care vor plătipreţul şi hoţii de informaţii vor triumfa", a spus şeful NewsCorp.

Atât Murdoch, cât şi Chris Hogg de la BBC i-au avertizat pedirectorii serviciilor internaţionale de ştiriprezenţi la summit că numeroşi furnizori de ştiri preferă să riştesă îşi închidă afacerile decât să înceapă să perceapă taxe de lasite-uri precum Google, Yahoo şi Facebook pentru preluarea deconţinut.

"Nu vom mai tolera această discrepanţă dintre oamenii care sedevotează strângerii şi prelucrării de informaţii şi cei careprofită de pe urma lor, fără a-i sprijini în niciun fel", a spusTom Curley de la AP.

Comentariile lui Murdoch vin la două luni după ce acesta adeclarat că internauţii ar putea fi nevoiţi, în curând, săplătească pentru a avea acces la ştirile site-urilor dinportofoliul News Corporation.

Potrivit lui Curley, creatorii de ştiri au fost "prea înceţi îna reacţiona la utilizarea gratuită a ştirilor lor de către terţi,fără o informare sau permisiune prealabilă".

"Serviciile web care se bazează pe un număr mare de surse, cumar fi Wikipedia, YouTube şi Facebook au devenitdestinaţiile preferate pentru ştiri de ultimă oră, în loculsite-urilor furnizorilor de ştiri tradiţionali", a adăugat şefulAP, care a spus că furnizorii de ştiri "trebuie să ia măsuridecisive pentru a lua înapoi controlul asupra conţinutuluipropriu".

De altfel, săptămâna aceasta, Associated Press a anunţat căanalizează posibilitatea de a introduce taxe mai mari pentruconţinuturi oferite în exclusivitate clienţilor săi, pentru oanumită perioadă de timp, de circa 20-30 de minute, în condiţiileîn care lupta dintre furnizorii de ştiri online seintensifică.

Curley a adăugat că AP analizează posibilitatea lansării de noiproduse, inclusiv a unor informaţii premium din diverse domenii,pentru care să perceapă taxe diferite. "Produsele pot fi rezervateşi ar putea fi oferite exclusiv anumitor clienţi", a declarat el."Cei care obţin acces la respectivul tip de conţinut (...) ar puteaobţine informaţia exclusiv pentru 20-30 de minute", a spusCurley.

În prezent, toţi clienţii AP primesc materialele şi articoleleagenţiei de ştiri în acelaşi timp. Motoarele de căutare precumGoogle au fost criticate pentru că au obţinut profituri foarte maride pe urma conţinuturilor de la furnizorii de informaţii, pe carenu le-au plătit.

Totodată, AP negociază noi contracte cu Google,Microsoft şi Yahoo şi a început deja să folosească unsistem care monitorizează conţinuturile sale utilizate fărăpermisiune.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici