Murdoch vinde acţiunile pe care le deţine la grupul TV neozeelandez Sky

News Corp., grupul de media controlat de magnatul Rupert Murdoch, a decis să renunţe la acţiunile pe care le deţine la grupul de televiziune neozeelandez Sky Network Television (44% din întregul portofoliu), într-o tranzacţie a cărei valoare este estimată la 514 milioane de euro.

128 afișări
Imaginea articolului Murdoch vinde acţiunile pe care le deţine la grupul TV neozeelandez Sky

Rupert Murdoch (Imagie: Mediafax Foto/AFP)

Cesiunea acţiunilor pe care News Corp. le deţine la Sky Network Television a fost anunţată luni, într-un comunicat de presă.

Filiala australiană a News Corp., News Limited, a precizat, în comunicatul de presă, că acţiunile pe care le deţine la principalul operator de televiziune prin abonament din Noua Zeelandă vor fi propuse spre vânzare unor investitori instituţionali şi societăţi de brokeraj.

News Limited nu a dezvăluit valoarea tranzacţiei, însă, potrivit cotidianului The Australian, deţinut de News Ltd., valoarea fiecărei acţiuni este de 4,80 de dolari neozeelandezi (815 milioane de dolari neozeelandezi/ 514 milioane de euro pentru întregul portofoliu).

Grupul media News Corporation, deţinut de magnatul americano-australian Rupert Murdoch, trebuie să finalizeze până la sfârşitul lunii iunie proiectul său de scindare, în companii diferite, a diviziei editoriale de activităţile de divertisment.

Divizia de cinema şi televiziune - inclusiv studiourile 20th Century Fox, reţeaua de televiziune Fox şi postul Fox News - va fi separată de cea care include ziarele şi operaţiunile de publishing ale grupului News Corp.

Din grupul media News Corp. fac parte publicaţii precum Wall Street Journal, The Times of London, The Australian, New York Post, Herald Sun, precum şi editura HarperCollins. Conform experţilor, divizia editorială va fi mult mai mică decât cea de entertainment.

Familia Murdoch va păstra în continuare controlul efectiv asupra ambelor divizii rezultate în urma scindării.

Scindarea trustului într-o divizie editorială şi una de divertisment a fost aprobată pe 28 iunie 2012 de consiliul de administraţie al grupului News Corporation. Conform analiştilor de la Wall Street Journal şi Reuters, manevra are rolul de a proteja activităţile de televiziune şi producţie de filme, mai profitabile, de cele editoriale, mai ales pe fondul scandalului interceptărilor telefonice, care a afectat numeroase publicaţii britanice aparţinând acestui grup media. În contextul scindării, grupul News International şi-a schimbat numele în NI Group Limited.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici