Nunta regală a acaparat şi spaţiul virtual: Traficul global pe internet a fost cu 39% peste normal în timpul ceremoniei

Facebook, Twitter, Google şi YouTube au fost cucerite, vineri, de cea mai mediatizată nuntă de până acum, cea dintre prinţul William şi Kate, euforia generată de eveniment acaparând şi spaţiul virtual, relatează bbc.co.uk.

257 afişări
Imaginea articolului Nunta regală a acaparat şi spaţiul virtual: Traficul global pe internet a fost cu 39% peste normal în timpul ceremoniei

Nunta regală a acaparat şi spaţiul virtual: Traficul global pe internet a fost cu 39% peste normal în timpul ceremoniei

Liderul celebrărilor oniline a fost chiar site-ul oficial al monarhiei britanice. Vizitatorii paginii erau direcţionaţi către pagina de Twitter a Clarence House, contul de Flickr al casei regale, pentru fotografii, dar şi, bineînţeles, către pagina de Facebook dedicată nunţii.

Discuţiile despre nuntă au predominat printre utilizatorii Twitter din întreaga lume, nu doar din Marea Britanie. În timp ce blogurile şi reţelele de socializare abundau de informaţii şi feedback despre nuntă, alte site-uri le-au dat ocazia utilizatorilor să vadă ceremonia live. ABC News a pus la dispoziţie imagini de la nuntă pentru dispozitivele mobile, iar YouTube a redifuzat imaginile BBC pe Royal Channel. Acesta din urmă a fost pe locul 23 în topul celor mai vizualizate canale, vineri, după cele dedicate emisiunilor "America's Next Top Model" şi "Top Gear".

Facebook a realizat deja statistici în ceea ce priveşte impactul virtual pe care l-a avut nunta asupra celor peste 500 de milioane de utilizatori ai săi.

David Beckham a fost menţionat de 9.000 de ori în update-urile de status, la 20 de minute de la sosirea sa la Westminster Abbey, în timp ce soţia sa, Victoria a fost menţionată de 47 de ori pe secundă, în desurs de patru ore. Mai mult, 2.274 de utilizatori au accesat virtual Westminster Abbey, folosind aplicaţia Places de pe Facebook. O pagină de Facebook intitulată "Pălăria ridicolă de nuntă pe care o poartă prinţesa Beatrice" ("Princess Beatrice's Ridiculous Royal Wedding Hat", în original) a strâns peste 4.000 de fani.

Potrivit experţilor, o estimare a notorietăţii evenimentului online este aproape imposibilă. Cu toate acestea, experţii spun că nunta ar fi fost urmărită la televiziune de 2 miliarde de oameni, dar, matematic, această cifră ar putea fi o exagerare.

Traficul global pe internet a fost cu 39% peste normal în timpul nunţii, potrivit Akamai.

Deşi nu există o dovadă foarte clasă în acest sens, Marea Britanie a fost ţara cu cea mai intensă activitate online - 11% din activitatea virtuală globală. Sărbătoarea a fost de o asemenea amploare, încât nici celebrul "Mare firewall chinezesc" nu a fost setat să filtreze informaţiile despre nunta secolului, pe teritoriul ţării.

Un revers al popularităţii acestui eveniment a fost şi suprasaturarea cu informaţii despre nuntă. În consecinţă, vineri, site-ul publicaţiei The Guardian le-a dat utilizatorilor ocazia să aleagă între o variantă "regalistă", cu date despre nuntă, şi una "republicană", lipsită de cea mai mică menţionare a evenimentului regal.

Prinţul William şi Kate s-au căsătorit vineri la Westminster Abbey, evenimentul atrăgând aproximativ un milion de persoane pe străzile Londrei.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici