O nouă televiziune muzicală, H!T Music Channel, va fi lansată - Mediafax

O nouă televiziune muzicală, H!T Music Channel, va fi lansată

Giovanni Francesco şi compania RCS&RDS, care deţin deja împreună postul Music Channel, vor să lanseze în acest an o nouă televiziune muzicală, care se va numi H!T Music Channel.

3952 afişări
Imaginea articolului O nouă televiziune muzicală, H!T Music Channel, va fi lansată

O nouă televiziune muzicală, H!T Music Channel, va fi lansată (Imagine: Mediafax Foto)

Societatea Music Channel SRL din Bucureşti, care îi are ca acţionari pe Giovanni Francesco - 50% şi Integrasoft SRL (asociat unic RCS & RDS SA) - 50%, au solicitat Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) o licenţă audiovizuală prin satelit pentru televiziunea muzicală H!T Music Channel.

Solicitarea a fost luată în discuţie în şedinţa de joi a CNA, însă a primit doar cinci voturi "pentru" de la cei nouă membri ai Consiliului prezenţi. Pentru a fi acordată, o licenţă are nevoie de minimum şase voturi "pentru" din partea a minimum opt membri CNA întruniţi în şedinţă. Astfel, Consiliul a decis să solicite "îmbunătăţirea" proiectului pentru lansarea televiziunii H!T Music Channel, solicitarea de acordare a licenţei pentru acest post urmând să fie discutată într-una din şedinţele viitoare ale CNA.

Prezent la şedinţa CNA, Giovanni Francesco a declarat că principala deosebire între H!T Music Channel şi actualul post Music Channel va fi de public ţintă.

"Noi mai avem postul Music Channel, al cărui target este 15-34 de ani, iar noul canal H!T Music Channel va avea targetul 25- 49 de ani. Targetul H!T Music Channel ar putea fi comparat cu cel al VH1", a spus Giovanni Francesco.

El a declarat că pe H!T Music Channel va fi difuzată muzică mai veche, din anii '70 până în prezent. "Este vorba despre melodii care au avut succes la vremea lor şi nu se mai difuzează acum. La ora actuală, pe posturile de televiziune de muzică româneşti nu o să vedeţi muzică mai veche de 3-4 ani", le-a spus Giovanni Francesco membrilor CNA, precizând că postul actual Music Channel va continua să difuzeze muzică foarte nouă şi concerte cu artişti români. "H!T Music Channel va fi un post predominant muzical, spre deosebire de Music Channel care cuprinde şi informaţii şi ştiri", a adăugat Giovanni Francesco.

Totodată, el a precizat că, după ce CNA va acorda licenţa pentru postul H!T Music Channel, acesta va emite din primul moment full HD. Postul va difuza programe de luni până duminică, 24 de ore din 24.

Grila H!T Music Channel va cuprinde muzică românească - 60% şi muzică străină - 40%. Producţia proprie a H!T Music Channel va reprezenta 15% din programele difuzate, în timp ce producţiile audiovizuale ale altor producători - 85%. Printre programele care vor fi difuzate de H!T Music Channel se numără "History&Hits", "Celebrating hits", "Siesta", "Hit... in the mood", "Hit morning" etc.

"Canalul H!T Music Channel este în probe de 6 luni", a mai spus Giovanni Francesco.

Totodată, Giovanni Francesco a declarat pentru MEDIAFAX că televiziunea H!T Music Channel va fi lansată anul acesta. În acest sens, Giovanni Francesco a precizat că proiectul pentru lansarea H!T Music Channel va fi îmbunătăţit, pentru ca solicitarea de acordarea a unei licenţe să fie rediscutată la CNA.

Giovanni Francesco a mai spus că lansarea H!T Music Channel va avea sprijinul tehnic al companiei RCS&RDS. De altfel, în dosarul depus la CNA este inclus acordul de principiu al RCS&RDS cu privire la preluarea şi retransmiterea prin reţelele sale a televiziunii H!T Music Channel.

Potrivit dosarului depus la CNA, cheltuielile pentru lansarea H!T Music Channel sunt minime, "având în vedere existenţa postului Music Channel". De asemenea, investiţiile în noul post "vor fi atât din fonduri proprii, cât şi din vânzarea spaţiului de publicitate", valoarea netă lunară a veniturilor fiind de 21.500 de euro.

În acelaşi dosar depus la CNA se precizează că noua televiziune H!T Music Channel va emite atât în România, cât şi în Ungaria, la fel ca şi postul Music Channel.

Compania de telecomunicaţii RCS&RDS a intrat în acţionariatul televiziunii muzicale Music Channel în vara lui 2010. Music Channel a primit licenţă audiovizuală de la Consiliul Naţional al Audiovizualului pe 22 mai 2008, iar televiziunea controlată la momentul respectiv doar de Giovanni Francesco - cunoscut în presa mondenă datorită relaţiei sale cu Ioana Băsescu, fiica cea mare a preşedintelui Băsescu - s-a lansat în iunie 2008.

În afară de Music Channel şi noul post H!T Music Channel, RCS&RDS deţine şi televiziunea generalistă 10 TV, televiziunile de sport Digi Sport, canalul Digi TV Info (care difuzează, printre altele, informaţii despre ofertele şi serviciile companiei), televiziunile de filme Digi Film 1 şi Digi Film 2. În plus, în mai 2011, grupul RCS & RDS a achiziţionat televiziunea de muzică U TV. Totodată, RCS&RDS deţine şi televiziunea locală TL + (prin societatea Canal 7 SRL în care RCS&RDS este acţionar majoritar cu 51% din acţiuni).

De asemenea, presa a scris despre intenţia RCS&RDS de a lansa în această toamnă o televiziune de ştiri. Până în acest moment, însă, compania de telecomunicaţii nu a solicitat o licenţă audiovizuală de la CNA pentru lansarea unei televiziuni de ştiri.

În afară de H!T Music Channel, în România funcţionează în prezent 12 canale româneşti cu muzică, în afară de posturile care difuzează muzică populară, muzică de petrecere şi manele, potrivit documentelor de la CNA.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
GIOVANNI FRANCESCO ,
RCS&RDS ,
H!T MUSIC CHANNEL

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.