OTV a fost amendat pentru publicitate politică la partidul lui Dan Diaconescu

CNA a decis, în şedinţa de marţi, să amendeze cu 100.000 de lei postul OTV, care a difuzat, în perioada 3 februarie - 27 martie, mai multe mesaje de adeziune la Partidul Poporului, fapt interzis de legislaţia audiovizuală în afara campaniilor electorale.

122 afişări
Imaginea articolului OTV a fost amendat pentru publicitate politică la partidul lui Dan Diaconescu

OTV a fost amendat pentru publicitate politică la partidul lui Dan Diaconescu (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)

Potrivit Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), OTV a fost sancţionat cu 50.000 de lei pe 1 februarie, pentru publicitate politică la partidul lui Dan Diaconescu. Textul sancţiunii CNA a fost difuzat pe OTV pe 3 februarie, însă, în aceeaşi zi, televiziunea a continuat să transmită pe banda News Alert difuzarea mesajelor cu caracter politic, de adeziune la Partidul Poporului. Astfel de mesaje de publicitate politică au fost difuzate în emisiunile OTV din perioada 3 februarie - 27 martie, potrivit CNA.

"Se continuă publicitatea politică şi s-a continuat şi după ce am dat amendă de 50.000 de lei", a atras atenţia Narcisa Iorga, membru CNA. "De un an de zile, OTV face lucrul ăsta (publicitate politică, n.r.)", a mai spus Narcisa Iorga.

"Mie mi se pare ciudat că niciun partid nu sesizează lucrul ăsta", a spus Mihai Mălaimare, un alt membru al CNA.

"Sunt interese întotdeauna, pentru că fiecare calculează de la cine ar mai putea să ia voturi", i-a răspus Christian Mititelu. "Întâi se fidelizează un anumit tip de public şi apoi se fac manevre cu el", a spus şi Dan Grigore, membru al Consiliului.

"Mesajul politic este evident", a spus şi Ioan Onisei, vicepreşedintele CNA, propunând amendarea OTV cu 100.000 de lei.

Propunerea lui Onisei a fost adoptată în unanimitate de membrii CNA.

În cazul unora dintre emisiunile de la OTV în care au apărut mesajele de adeziune, sancţiunea s-a aplicat în baza articolului 155 din vechiul Cod de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "(1) În sensul prezentului cod, constituie publicitate politică clipurile publicitare care promovează un partid, un om politic sau un mesaj politic. (2) Publicitatea politică este interzisă, cu excepţia perioadelor de campanie electorală". Vechiul Cod al audiovizualului a fost în vigoare până la data de 10 martie 2011, fiind înlocuit cu noul Cod al audiovizualului, publicat în Monitorul Oficial în 11 martie 2011.

Astfel, pentru o altă parte din emisiunile de la OTV, sancţiunea s-a aplicat în baza articolului 139 din noul Cod, potrivit căruia: "Publicitatea, pozitivă sau negativă, în legătură cu partide politice, oameni politici, mesaje politice este interzisă, cu excepţia perioadelor de campanie electorală".

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici