OTV, Realitatea TV şi TVR 1, somate public pentru creşterea numărului de greşeli de limba română

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis în şedinţa de marţi să someze posturile OTV, Realitatea TV şi TVR 1, după ce a constatat, la monitorizarea din perioada 1 - 30 aprilie, o creştere a numărului de greşeli de limba română care apar pe aceste canale.

43 afişări

Imaginea articolului OTV, Realitatea TV şi TVR 1, somate public pentru creşterea numărului de greşeli de limba română

OTV, Realitatea TV şi TVR 1, somate public pentru creşterea numărului de greşeli de limba română (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)

Membrii CNA au votat favorabil, marţi, propunerea de somare aposturilor la care s-a constatat o creştere a numărului de greşelide limba română în emisiunile difuzate în perioada 1 - 30 aprilie,când a fost făcută cea mai recentă monitorizare în acest sens,comparativ cu monitorizarea anterioară, realizată în perioada 20septembrie - 20 octombrie 2009.

Astfel, posturile OTV, Realitatea TV şi TVR 1 au primit somaţiepublică în baza articolului 88 din Codul de reglementare aconţinutului audiovizual, potrivit căruia "radiodifuzorii auobligaţia de a asigura respectarea normelor ortografice, ortoepiceşi morfologice ale limbii române, stabilite de AcademiaRomână".

Cele trei posturi TV sunt şi cele la care s-a constatat cel maimare număr de greşeli în urma celei mai recente monitorizări - OTV(112 de greşeli), Realitatea TV (78 de greşeli) şi TVR 1 (75 degreşeli). Ele sunt urmate de B1 TV (74), Antena 3 (65), N24 Plus(64), Prima TV (61), TVR 2 (58), Kanal D (58), Antena 1 (56), TVRCultural (28) şi Pro TV (25).

În schimb, la monitorizarea emisiunilor difuzate în perioada 20septembrie - 20 octombrie 2009, la OTV au fost înregistrate 92 degreşeli, la TVR 1 - 63 de greşeli şi la Realitatea TV - 55 degreşeli de folosire a limbii române. Totodată, la monitorizareaanterioară, locurile al doilea şi al treilea după OTV, privindfrecvenţa greşelilor de limba română, au fost ocupate de posturileN24 (89 de greşeli) şi B1 TV (83 de greşeli), acestea fiind urmatede posturile Prima TV (64), TVR 1 (63), TVR 2 (61), Kanal D (58),Realitatea TV (55), Antena 3 (54), Antena 1 (52), Pro TV (50) şiTVR Cultural (23).

În perioada 1 - 30 aprilie, au fost monitorizate 12 posturi deteleviziune (Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, N24 Plus, OTV,Prima TV, Pro TV, Realitatea TV, TVR 1, TVR 2, TVR Cultural) şidouă posturi de radio (Radio România Actualităţi şi Europa FM). Oechipă a Institutului de Lingvistică "Iorgu Iordan - Al. Rosetti"al Academiei Române, coordonată de Rodica Zafiu, a monitorizat înspecial emisiunile de ştiri şi dezbateri difuzate de acesteposturi.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
LIMBA ROMNĂ ,
GREŞELI ,
TELEVIZIUNE
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.