Peste 245 de televiziuni au fost lansate în Europa, în 2009, în ciuda crizei financiare

Peste 245 de televiziuni noi au fost lansate în Europa în 2009, fapt care a dus la un total de 7.200 de posturi TV europene care difuzau programe la sfârşitul anului trecut, potrivit unui studiu al European Audiovisual Observatory, realizat cu ajutorul bazei de date Mavise, a Comisiei Europene.

39 afişări
Imaginea articolului Peste 245 de televiziuni au fost lansate în Europa, în 2009, în ciuda crizei financiare

Peste 245 de televiziuni au fost lansate în Europa, în 2009, în ciuda crizei financiare

Cele mai multe dintre canalele nou lansate sunt de sport (38 de posturi), urmate de televiziunile pentru copii (17).

Acestora li se adaugă noile posturi publice de televiziune prin reţele digitale terestre, precum Ramasjang şi DR K în Danemarca, dar şi peste 150 de canale tematice prin cablu, satelit şi IPTV, precum Investigation Discovery, dar şi alte multe televiziuni locale, precum Weo în Franţa şi Dresden Eins în Germania.

În acelaşi timp, aproximativ 220 de televiziuni şi-au încetat emisia în 2009. Acest număr ţine cont de dispariţia a peste 100 de posturi locale spaniole, urmate de închiderea reţelei TV Localia, controlată de grupul Prisa.

Pe de altă parte, 24 de ţări din Europa au făcut tranziţia la televiziunea digitală terestră în 2009. Trecerea de la televiziunea analogică terestră la televiziunea digitală terestră este complet implementată în şase ţări - Germania, Danemarca, Finlanda, Luxemburg, Olanda şi Suedia -, dar şi în regiuni din Austria, Belgia (Regiunea Flamandă), Republica Cehă, Franţa, Italia şi Marea Britanie. Tranziţia la digital urmează să se finalizeze în 2010 în Austria, Malta, Spania şi Slovenia.

Totodată, tranziţia la digital a fost lansată în 2009 în Letonia, Polonia şi Slovacia şi trebuie să se lanseze în 2010 şi în Bulgaria, Irlanda şi România.

Cercetarea estimează că, la sfârşitul lui 2009, peste 730 de televiziuni europene difuzau programe în sistem digital terestru, dintre acestea peste 300 fiind posturi locale şi regionale.

Odată cu dezvoltarea televiziunilor digitale terestre s-au dezvoltat şi alte tipuri de platforme, în special serviciile Pay TV (cu plată) pentru posturile care emit digital terestru, serviciile de televiziune prin internet - IPTV şi televiziunea prin mobil. Astfel, la sfârşitul lui 2009 funcţionau peste 4.000 de operatori de cablu în 29 de ţări europene.

Pe de altă parte, la sfârşitul lui 2009, difuzau programe un total de peste 7.200 de televiziuni în Europa (cele 27 state ale Uniunii Europene şi cele două candidate, Croaţia şi Turcia). Dintre acestea, mai mult de jumătate sunt posturi TV regionale şi locale, 43% - televiziuni naţionale şi 6% - canale internaţionale.

Totuşi, dacă se ţine seama şi de posturile non-europene, există peste 8.600 de televiziuni disponibile pe ecranele din casele europenilor.

Cele mai multe posturi TV europene, excluzându-le pe cele locale şi regionale, sunt înregistrate în Marea Britanie (1.033). Urmează în ordine: Italia (388), Franţa (297), Germania (227) şi Spania (195).

Posturile de cinema (şi ficţiune) şi canalele sportive sunt două dintre cele mai predominante genuri în audiovizualul european - 496 şi, respectiv 419 posturi. Pe locurile următoare se situează televiziunile de divertisment (318) şi canalele generaliste (281).

Mavise este o bază de date unică, disponibilă online, dezvoltată de Observatorul European al Audiovizualului pentru direcţia generală de comunicare a Comisiei Europene. Ea oferă o imagine de ansamblu a întregii pieţe TV din ţările UE, dar şi din Croaţia şi Turcia.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici