Preşedinţia sesizează CNA cu privire la lipsa de informare corectă la Antena 3 şi Realitatea TV

Preşedinţia a reclamat la CNA Antena 3 pentru emisiunea "La Ordinea Zilei" din 12 ianuarie, în care Traian Băsescu a fost acuzat de "trafic de influenţă", şi Realitatea TV, care în 18 ianuarie a difuzat mesajul "Băsescu dezvăluie la Ora de Foc câte miliarde de euro e şpaga electorală în România".

35 afişări
Imaginea articolului Preşedinţia sesizează CNA cu privire la lipsa de informare corectă la Antena 3 şi Realitatea TV

Preşedinţia sesizează CNA cu privire la lipsa de informare corectă la Antena 3 şi Realitatea TV (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

Administraţia Prezidenţială a sesizat Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) în legătură cu emisiunea "La Ordinea Zilei" difuzată pe Antena 3 în 12 ianuarie, de la ora 18.45, în care i-au fost aduse acuzaţii de trafic de influenţă preşedintelui Traian Băsescu.

"Ca urmare a acuzaţiilor grave, de trafic de influenţă, aduse Preşedintelui României în emisiunea «La Ordinea Zilei», moderată de doamna Dana Grecu şi de domnul Radu Tudor, la postul Antena 3, miercuri, 12 ianuarie a.c., începând cu ora 18.45, Administraţia Prezidenţială semnalează faptul că emisiunea a încălcat principiile unei informări corecte. În cadrul emisiunii respective, domnul Radu Tudor a făcut afirmaţii lipsite de orice fundament la adresa şefului statului: «ceea ce se întâmplă la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate e premisa unui scandal uriaş de corupţie, în care ar putea fi implicat chiar preşedintele României»", se arată în sesizarea semnată de Valeriu Turcan, purtătorul de cuvânt al preşedintelui României, şi adresată preşedintelui CNA, Răsvan Popescu.

În acest context, Valeriu Turcan roagă CNA să analizeze dacă emisiunea "La Ordinea Zilei", difuzată pe 12 ianuarie, "respectă principiile unei informări corecte".

"Administraţia Prezidenţială consideră că, indiferent de afilierea politică legitimă a domnului Radu Tudor, declarată sau nu, este important ca instituţia pe care o conduceţi să reuşească să promoveze o serie de standarde minimale în domeniul echilibrului şi pluralismului dezbaterii TV", mai spune Valeriu Turcan.

Totodată, Administraţia Prezidenţială a sesizat CNA în legătură cu un mesaj difuzat pe Realitatea TV pe 18 ianuarie. "(...) Administraţia Prezidenţială consideră că postul Realitatea TV a încălcat principiile unei informări corecte prin difuzarea unui mesaj înaintea emisiunii «Ora de Foc», moderată de doamna Oana Stancu, în cursul zilei de 18 ianuarie a.c, începând cu ora 20.20 până la ora 20.36, cu titlul «21.00 - Băsescu dezvăluie la Ora de Foc câte miliarde de euro e şpaga electorală în România»", se arată în sesizarea transmisă CNA de Valeriu Turcan.

Astfel, Valeriu Turcan spune că "Realitatea TV a insinuat că şeful statului va fi prezent la emisiunea «Ora de Foc»". "Mesajul difuzat de postul de televiziune a fost reluat în ciuda solicitării Administraţiei Prezidenţiale de a fi refomulat într-un sens în concordanţă cu realitatea. Administraţia Prezidenţială precizează faptul că agenda Preşedintelui României pentru data de 18 ianuarie a.c nu a inclus participarea la vreo emisiune a Realitatea TV", mai spune Turcan.

În acest sens, Valeriu Turcan solicită CNA să analizeze dacă emisiunea "Ora de Foc", difuzată în 18 ianuarie, la Realitatea TV, "a respectat principiile unei informări corecte".

În plus, Preşedinţia a reclamat, joia trecută, Realitatea TV la CNA, pentru emisiunea "Ora de Foc" difuzată pe 19 ianuarie, începând cu ora 21.00, precizând că numele şefului statului a fost asociat cu decesul unui fost cadru militar, fără a fi prezentate dovezi privind o legătură cauzală şi fără a verifica elemente precum contextul şi cauzele decesului. Sesizarea transmisă CNA era semnată de Valeriu Turcan, purtătorul de cuvânt al preşedintelui României, şi îi era adresată preşedintelui CNA, Răsvan Popescu.

Toate cele trei sesizări ale Preşedinţiei se regăsesc pe ordinea de zi a şedinţei CNA de marţi.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici