Producătorul Mişu Predescu, cel de-al doilea invitat al Bucharest Script Lab

Mişu Predescu, care a produs miniseria TV "Sex Traffic", recompensată cu opt premii BAFTA, va fi cel de-al doilea invitat al Bucharest Script Lab şi al lui Gareth Brookes, cunoscut scenarist şi story editor britanic, gazda şi trainer-ul laboratorului, informează un comunicat remis MEDIAFAX.

614 afişări
Imaginea articolului Producătorul Mişu Predescu, cel de-al doilea invitat al Bucharest Script Lab

Producătorul Mişu Predescu, cel de-al doilea invitat al Bucharest Script Lab

Seminarul pe care el îl va susţine în faţa participanţilor la Bucharest Script Lab va dura două ore şi va avea loc miercuri, de la ora 13.00, la sediul Asociaţiei Scenariştilor Români (ASCER). Sesiunea specială este deschisă publicului, iar taxa de participare pentru persoanele care nu sunt înscrise la Bucharest Script Lab este de 150 de lei.

Bucharest Script Lab (18 noiembrie 2013 - 31 ianuarie 2014) a demarat în urmă cu două săptămâni şi are 15 participanţi selectaţi.

În cariera sa, Mişu Predescu a acoperit evenimentele speciale ale Pro TV din perioada anilor '90 şi Ştirile Pro TV. A fost director de film şi producător de linie pentru filme de cinema, lucrând alături de câştigătorul premiului Oscar Jirí Menzel pentru cel mai recent film al acestuia, "Don Juans", cu BBC Science, în 2005, pentru "Space Race", a fost coproducător pentru "Generaţia Y", în regia Cristinei Jacob, dar şi pentru seriale TV produse pentru România, în special, şi Europa ("Sex Traffic", 2004, pentru Channel 4, opt premii BAFTA).

La Bucharest Script Lab, producătorul Mişu Predescu va prezenta cursanţilor-scenarişti un studiu de caz pe un exemplu concret: miniseria pentru televiziune "Sex Traffic" din 2004, care, în 2005, a obţinut 18 premii şi peste 16 nominalizări în competiţii şi festivaluri internaţionale de prestigiu. Dintre acestea, opt premii BAFTA (cea mai bună actriţă - Anamaria Marinca, cel mai bun serial de dramă, montaj, machiaj, muzică, imagine şi lumină, scenografie, sunet), plus o nominalizare BAFTA pentru "cele mai bune costume".

Mişu Predescu va explica mai precis cum a fost redactat un script complicat, o dramă ("Sex Traffic"), fără a neglija însă aspecte sensibile precum povestea reală, impactul comercial şi constrângerile de producţie date în primul rând de buget.

"Din punctul meu de vedere, dezvoltarea unui scenariu de film/ TV, în România şi nu numai aici, presupune să vii în primul rând în întâmpinarea pieţei. Filmul este divertisment înainte să fie artă, iar acest aspect nu trebuie pierdut din vedere. De ce scriem? Cine ne vede? Cine ne va valida creaţia cumpărînd un bilet la cinema? Trebuie să te gândeşti la toate aceste lucruri", a spus Mişu Predescu.

Producătorul şi-a amintit că, atunci când s-au apucat să lucreze la "Sex Traffic", el şi David Yates (regizorul a patru filme din seria "Harry Potter"), scenarista Abi Morgan ("The Iron Lady", "The Hour", "Shame", recentul "Invisible Woman", al lui Ralh Fiennes) şi ceilalţi producători au bătut ţara în lung şi-n lat pentru a găsi cele mai bune locaţii din România, deoarece povestea (despre traficul de persoane) se petrecea în şase ţări diferite.

"În trei săptămâni, am prospectat zi de zi, de la Negru Vodă până la Constanţa şi de la Bolintin la Brăneşti, în total 40 de locaţii. Astfel încât, deşi story-ul străbătea şase ţări, până la urmă filmul a fost produs în proporţie de 95% doar în România", şi-a amintit producătorul român. "Cred că este un bun exemplu de interpretare creativă a scenariului", a declarat el.

Despre tripleta scenarist-regizor-producător, acesta a afirmat: "Ca un scenariu/ scenarist să fie luat în considerare de către un producător, trebuie ca dezvoltarea lui să fie un parteneriat creativ la care obligatoriu să participe şi regizorul. Parteneriat care să pornească de la o necesitate obiectivă, determinată de piaţă, de trendul industriei. Scrierea scenariului poate fi un proces iterativ îndelungat şi de cele mai multe ori greu şi frustrant".

S-a născut în 1963 şi este absolvent al Politehnicii, fiind la bază inginer de transporturi. În 1990, devine reporter şi apoi reporter special pentru TVR, departamentul Ştiri. Acesta ajunge la Pro TV, unde se ocupă de evenimente speciale live precum show-urile de 1 Decembrie din perioada 1996 - 2004, "Un american la Bucureşti", (vizita lui Bill Clinton din 1997), "Un american la Bucureşti 2" (vizita lui George Bush Jr. din 2004), Pro NATO 1997, Eclipsa 1999, Anul Nou 2000, Mineriada din 1998, Inundaţiile din perioada 1996-1998.

În perioada 1995-2001 este redactor-şef şi apoi producător la Ştirile Pro TV. Iar în 2001-2005 este producător general la Mediapro Internaţional poziţie din care acoperă evenimente precum Alegerile locale din 1996 şi din 2000, "Eu cu cine votez" 1996, "Eu vreau să fiu preşedinte" 1996 şi 2000, "Noaptea Mileniului" - Revelion 2000 live show, "Parte de carte" 1999 - 2004, "Bucătăria lui Radu" 1997 - 2005, "Vara ispitelor" - reality show 2001, Miss World Romania 2003, Cucerirea Everestului - live coverage 2003, "10 ani de ProTV" 2005.

În 2002, acesta este manager de locaţii la filmările "Boudica/ Warrior Queen", produs de Box film UK & BBC, în regia lui Bill Anderson. Apoi este director de producţie la "Sex Traffic", film care câştigă opt premii BAFTA, "The Square Circle" şi "Madhouse". În 2004, ocupă aceeaşi poziţie la producţiile "An American Haunting", "Space Race" (produs de BBC Science), "Armistice/ Days That Shock The World", "Scariest Places on Earth". În 2007, este producătorul filmului ceh "Roming" şi, în perioada imediat următoare, se ocupă de producţia altor filme realizate în Cehia, printre care "Don Juans" în regia cunoscutului Jirí Menzel.

În 2013, Mihai Predescu este coproducătorul filmului "Generaţia Y" şi producătorul lungmetrajului "Un dar pentru tine", ambele aflate în postproducţie şi regizate de Cristina Jacob.

În fiecare săptămână, Bucharest Script Lab organizează o sesiune specială, deschisă publicului, cu invitaţi, personalităţi consacrate în domeniul filmului. Lui Cătălin Mitulescu îi vor urma Dumitru Carabăţ, Nae Caranfil, Stere Gulea şi alţi invitaţi.

Cursul (ţinut în limba engleză) se adresează scenariştilor de film şi televiziune aflaţi pe diferite niveluri de pregătire, începători sau mai puţin începători, care vor să se perfecţioneze în acest domeniu. Laboratorul se adresează şi celor care intenţionează să deprindă această meserie, au deja o poveste de spus, au şi exerciţiul scrisului.

Cursul este interactiv şi fiecare dintre participanţi va putea avea în portofoliu, la finalul celor două luni, un dosar de pitch (de prezentare pentru potenţiali producători/ regizori), împreună cu un scenariu final pentru proiectul său. Toate sesiunile laboratorului de scenarii vor avea loc la sediul Asociaţiei Scenariştilor Români.

Mai multe informaţii la zi se găsesc pe site şi pe pagina de Facebook a evenimentului sau la e-mail inscrieri@asociatiascenaristilor.ro.

Asociaţia Scenariştilor din România (ASCER) îşi propune să reprezinte drepturile celor care scriu filme, să le ofere oportunităţi de a-şi vedea scripturile transformate în imagini. Echipa ASCER este formată din Cristina Jacob (regizor, scenarist, preşedintele ASCER), Cătălina Pricope (contabil, vicepreşedintele ASCER), Iulia Brăila - asistenta lui Gareth Brookes pentru Bucharest Script Lab (traducător, coordonator), Camelia Popa (regizor, coordonator, consultant), Ovidiu Văcaru (editor, director IT), şi Andrei Boncea (producător, consultant).

Regizor, scenarist şi producător, Cristina Jacob - regizor şi scenarist pentru lungmetrajul "Liceenii 2000" (2014, în postproducţie), regizor şi producător pentru "În film la Naşu'" (2012), "Mircea Veroiu" (2010) - spune despre ASCER: "Asociaţia a pornit de la nevoia de a cunoaşte scenarişti cu care să colaborez. Mi-am dat seama că noi, scenariştii, suntem foarte puţini şi nu ne cunoaştem între noi. Nu există o comunitate a noastră. Nu suntem instruiţi suficient, iar cei puţini care există ar putea beneficia de drepturi clare, mult mai bine definite şi apărate, dacă ar exista un organism care să îi reprezinte. Ar putea intra mai uşor în contact cu regizorii şi cu producătorii. Atunci m-am gândit să înfiinţez acestă asociaţie care să primească scenarişti sau tineri care au poveşti de spus, din care îşi doresc să dezvolte filme sau seriale pentru cinema sau TV. Oameni care au făcut sau nu o şcoală de specialitate. Vrem să îi descoperim printr-un concurs, iar câţiva, cei mai buni, vor fi premiaţi. Ceilalţi, care au potenţial, vor fi instruiţi cu ajutorul cursurilor pe care le va organiza asociaţia. Aşadar, vor avea acces mai uşor la informaţii care îi vor ajuta şi le vor uşura munca, vom şti de existenţa lor, vor deveni mai performanţi".

Gareth Brookes are o experienţă de peste 30 de ani în film şi televiziune, acumulată la companii binecunoscute precum Freemantle Media şi Sony Pictures. În prezent, scenaristul britanic se află în România, unde lucrează pentru Media Pro Entertainment. În măsura timpului disponibil, Brookes conduce şi alte ateliere de scenaristică în zona Europei Centrale şi de Est pentru compania media Central European Media Enterprises (CME).

Bucharest Script Lab (BSLab) se adresează scenariştilor de film şi televiziune aflaţi pe diferite nivele de pregătire, începători sau mai puţin începători, care vor să se perfecţioneze în acest domeniu. Laboratorul se adresează şi celor care intenţionează să deprindă această meserie, au deja o poveste de spus, deasemenea au şi exerciţiul scrisului. În fiecare săptămână va fi organizată o sesiune specială, deschisă publicului, cu invitaţi, personalităţi consacrate în domeniul filmului precum Nae Caranfil, Dumitru Carabăţ, Cătălin Mitulescu şi Stere Gulea.

Cursul este interactiv şi fiecare dintre participanţi va putea avea în portofoliu, la finalul celor două luni, un dosar de pitch (de prezentare pentru potenţiali producători/regizori), împreună cu un scenariu final pentru proiectul său. Numărul de participanţi la curs este de 15 persoane. Nu există limită de vârstă. Taxa de participare este de 200 de lei şi include accesul la sesiunile speciale. Toate sesiunile laboratorului de scenarii vor avea loc la sediul Asociaţiei Scenariştilor Români din strada Pitar Moş, nr. 19.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici