Radiourile şi televiziunile private, obligate să-i primească gratis pe candidaţii la preşedinţie

Posturile private de radio şi televiziune sunt obligate prin lege, sub ameninţarea sancţiunilor, să acorde, gratis, candidaţilor la prezidenţialeledin noiembrie timpi de antenă proporţionali cu cei practicaţi de posturile publice, conform unei OUG care modifică legea alegerilor prezidenţiale.

23 afișări
Imaginea articolului Radiourile şi televiziunile private, obligate să-i primească gratis pe candidaţii la preşedinţie

Radiourile şi televiziunile private, obligate să-i primească gratis pe candidaţii la preşedinţie (Imagine: Mediafax Foto)

"Posturile private de radio şi televiziune vor oferi candidaţilor timpi de antenă proporţionali cu cei practicaţi de posturile publice", a decis Executivul, prevedere care atrage, conform OUG citate, sancţiuni din partea Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA).

Mai mult, conform unui alt alineat al aceluiaşi articol, accesul candidaţilor la acestea este gratuit.

Conform unei OUG adoptate recent, difuzarea sondajelor de opinie cu caracter electoral în perioada campaniei pentru prezidenţiale se va putea face doar în anumite condiţii, iar posturile de televiziune şi radio, indiferent dacă sunt publice sau private, trebuie să asigure acces gratuit candidaţilor.

Indiferent dacă postul care le preia este public sau privat, sondajele nu pot fi publicate fără a se menţiona denumirea instituţiei care le-a realizat, data sau perioada în care au fost întocmite, dimensiunea eşantionului şi marja maximă de eroare, dar şi cine a comandat şi plătit studiul.

Mai mult, Executivul normează şi difuzarea aşa-numitelor televoturi sau anchete stradale, care nu pot fi prezentate ca reprezentative pentru opinia publică sau pentru "un anumit grup social sau etnic".

Sondajele nu pot fi difuzate cu mai puţin de 48 de ore înainte de ziua votării, a mai decis Executivul.

Conform aceleiaşi ordonanţe, candidaţii la funcţia de preşedinte "sunt obligaţi" să solicite conducerilor posturilor publice de radio şi televiziune acordarea de timpi de antenă până la data începerii campaniei electorale, altminteri solicitările depuse după aceste termen nu vor mai fi luate în calcul.

Totuşi, OUG prevede că, în termen de zece zile de la intrarea în vigoare a HG prin care se stabileşte data alegerilor, CNA "stabileşte, prin decizie, regulile de desfăşurare a campaniei electorale prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale".

Guvernul a aprobat, miercuri, hotărârea care stabileşte ca primul tur al alegerilor prezidenţiale să fie organizat la 22 noiembrie. Executivul a aprobat şi ordonanţa de urgenţă care stabileşte procedura tehnică de organizarea a alegerilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici