Radu Moraru nu va mai realiza emisiunea "Naşul" la B1

Radu Moraru a declarat, marţi, pentru MEDIAFAX că în câteva zile va părăsi postul B1, unde realizează emisiunea "Naşul", însă va rămâne acţionar la televiziunile B1 şi Vox News şi se va implica în proiectul televiziunii generaliste pe care compania RCS&RDS intenţionează să o lanseze.

317 afișări
Imaginea articolului Radu Moraru nu va mai realiza emisiunea "Naşul" la B1

Radu Moraru nu va mai realiza emisiunea "Naşul" la B1, dar va rămâne acţionar la B1 şi Vox News (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)

Radu Moraru a moderat talk-show-ul "Naşul" de pe postul B1 timp de circa zece ani.

"Este o chestiune de zile, nu ne-am hotărât, pentru că eu şi Bobby (Bobby Păunescu, n.r.) am fost plecaţi", a spus Radu Moraru, confirmând informaţiile care circulă de câteva zile pe mai multe bloguri.

El a precizat că rămâne în continuare prieten cu omul de afaceri Bobby Păunescu, cel care patronează postul generalist B1 şi televiziunea de ştiri Vox News.

"Suntem în continuare prieteni, dar fiecare merge pe drumul lui. El s-a implicat puternic în industria filmului, are un proiect cu un buget uriaş, cât bugetul unei televiziuni. Eu am găsit energie să mai iau un proiect în braţe, este un proiect foarte frumos (...) Am luat-o de la capăt de atâtea ori. E doar o altă provocare", a spus Radu Moraru.

El a mai spus că va rămâne acţionar majoritar (circa 60% din acţiuni) la Vox News şi acţionar minoritar la B1.

În ceea ce priveşte televiziunea generalistă pe care RCS&RDS intenţionează să o lanseze, Radu Moraru a spus: "Este un proiect pe care l-am preluat din mers, este foarte posibil să fie undeva şi anul ăsta. Vom încerca să-l lansăm cât de repede. Este şi o chestiune de prietenie, mă ştiu cu cei de acolo de 20 de ani, am fost şi parte a aceluiaşi proiect".

Totodată, Radu Moraru a precizat că împreună cu el va merge la RCS&RDS şi echipa lui de la emisiunea "Naşul". "Echipa mea este cu mine de 15-17 ani de zile", a spus Radu Moraru, precizând că este vorba de circa zece oameni.

Întrebat ce funcţie va deţine la RCS&RDS, Radu Moraru a spus: "Parteneriatele mele s-au bazat mereu pe «a gentlemen's agreement». În zece zile o să apucăm să finalizăm partea birocratică".

Bobby Păunescu nu a putut fi contactat până la momentul difuzării acestei ştiri.

Operatorul RCS&RDS este unul dintre cei mai mari jucători locali pe piaţa de telecomunicaţii şi este prezent pe mai multe pieţe din Europa Centrală şi de Est, cu servicii TV şi de telefonie şi date.

Până în prezent, RCS&RDS nu a solicitat Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) o licenţă audiovizuală pentru lansarea unei televiziuni generaliste, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanţii CNA.

Pe de altă parte, RCS&RDS deţine licenţe pentru posturile Digi TV Info, Digi Sport şi DIGI Film. Totodată, RCS&RDS deţine 50% din acţiunile societăţii Music Channel SRL, care operează televiziunea muzicală Music Channel. Ceilalţi acţionari ai Music Channel SRL sunt Francesco Giovanni Mario (45%) şi Măgureanu-Poptean George (5%).

Totodată, RCS&RDS deţine 51% din societatea Canal 7 SRL, care operează licenţa pentru televiziunea locală TL +. Din acţionariatul Canal 7 SRL face parte şi Majoros Andrei Csaba, care deţine 49% din acţiuni.

Televiziunea generalistă B1 a fost lansată în decembrie 2001, ca post local pentru Bucureşti. În 2004, News Corporation, compania media fondată de Rupert Murdoch, a achiziţionat 12,5% din pachetul de acţiuni al postului, potrivit site-ului televiziunii. Potrivit site-ului CNA, deţinătoarea licenţei audiovizuale a postului B1 este societatea News Television (România) SRL, al cărei asociat unic este News TV Romania BV (Olanda). Acţionarii News TV Romania BV sunt Ismar International NV (Antilele Olandeze - companie cu acţiuni la purtător) - 87,5% şi News Romania Inc (SUA) - 12,5%. Acţionar unic al News Romania Inc este News Corporation Ltd., o companie listată la bursa New York.

Vox News - cea mai nouă televiziune de ştiri de pe piaţa audiovizualului din România - a primit licenţă audiovizuală prin satelit de la Consiliul Naţional al Audiovizualului în şedinţa din 18 august 2009. Vox News emite, într-un regim de probă, din data de 16 noiembrie 2009. Licenţa audiovizuală a televiziunii Vox News aparţine societăţii comerciale Sport Channel SRL, înfiinţată în iunie 2009.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici