- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (19.10.2012, 20:20)
- Madalina Cerban ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
RECOMANDARE CNA ŞI MAE: Cei care vor să călătorească în străinătate, informaţi prin spoturi radio-TV despre zonele de risc
CNA şi MAE le recomandă posturilor de televiziune şi radio să difuzeze o serie de spoturi cu alerte de călătorie, prin care românii ce intenţionează să călătorească în străinătate să fie informaţi asupra zonelor de risc şi a potenţialelor pericole la care aceştia pot fi expuşi în respectivele zone.
247 afișări
RECOMANDARE CNA ŞI MAE: Cei care vor să călătorească în străinătate, informaţi prin spoturi radio-TV despre zonele de risc (Imagine: Shutterstock)
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) şi Ministerul Afacerilor Externe (MAE) au semnat, vineri, un Acord de colaborare în vederea susţinerii unei campanii de difuzare pe posturile de radio şi televiziune a unor spoturi care vor conţine alerte de călătorie în situaţii de risc.
Acordul a fost semnat de ministrul Afacerilor Externe, Titus Corlăţean, şi preşedintele CNA, Răsvan Popescu, în cadrul unui eveniment la care a participat şi Christian Mititelu, membru al CNA.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Vor să apere România, dar nu prea au cu ce. MApN anunță rezultate dezastruoase la proba sportivă în rândul candidaților la postul de „soldați profesioniști”
-
Undă verde pentru Centura Verde Bucureşti-Ilfov. Vot cu unanimitate din partea comisiilor reunite pentru mediu şi pentru păduri din Senat
-
Serghei Şoigu anunţă un număr impresionant de morţi în tabăra duşmanilor ucraineni
-
Grindeanu: Pas important pentru construcţia unei noi autostrăzi: Alternativa Techirghiol
Acordul a fost încheiat la opt zile după ce, în şedinţa publică din 11 octombrie, CNA a aprobat solicitarea MAE de semnare a unui document.
Titus Corlăţean a spus că acest acord are la bază un subiect de interes public şi care reflectă o practică internaţională în materie. "(...) pentru că alertele pe care statul are obligaţia să le lanseze atunci când sunt situaţii de risc pentru cetăţenii proprii, atunci când vorbim de călătorii în străinătate, prezenţe în alte zone care sunt afectate de conflict sau de situaţii care pot genera riscuri, sunt nişte practici obişnuite şi am dori ca şi în cazul României să ne aliniem la aceste practici. Am dori să avem posibilitatea şi sprijinul CNA în primul rând pentru a lansa aceste alerte de avertizare către cetăţenii români care au intenţia să se deplaseze în zone afectate de risc, de conflict, prin intermediul posturilor publice de televiziune, respectiv radio şi, sperăm, ca şi posturile comerciale să se alăture acestor practici", a spus Titus Corlăţean.
El a mai spus că foarte mulţi români călătoresc în prezent în străinătate şi că aceste spoturi de avertizare sunt "o necesitate în clipa de faţă".
"Vorbim şi de o realitate, din păcate, care se manifestă tot mai pregnant în ziua de astăzi, nu doar state, ci în regiuni întregi care cunosc o perioadă mai frământată. Este de datoria statului român, de datoria MAE să reacţioneze, să avertizeze cetăţenii. Atunci când se întâmplă lucruri, românii trebuie să ştie că, dacă doresc să meargă într-o anumită zonă, trebuie să ştie la ce se expun şi că poate este mai bine să evite, cel puţin o perioadă, astfel de deplasări", a explicat ministrul Afacerilor Externe.
La rândul său, Răsvan Popescu, preşedintele CNA, a spus că, prin semnarea acestui acord, Consiliul se angajează să sprijine această campanie de informare a cetăţenilor români.
"Am formalizat această colaborare tocmai pentru ca informaţiile să ajungă în timp util la cei interesaţi. CNA va recomanda posturilor de televiziune şi radio să se implice în această campanie prin difuzarea acestor spoturi informative. Să nu uităm că audienţa cea mai mare o fac totuşi posturile comerciale. Nu vorbim aici de o obligaţie din partea lor, ci vorbim tocmai de o recomandare şi, sigur, fiind vorba de o campanie socială există prevederi în aşa fel încât aceste minute de publicitate non-comercială să fie scoase din limita de publicitate comercială de 12 minute pe oră la posturile private, respectiv 8 minute pe oră, la posturile publice", a spus Popescu.
El a precizat că aceste spoturi de avertizare vor purta o menţiune specială, respectiv "mesaj de interes public", pentru a fi uşor identificate de telespectatori.
În şedinţa publică din 11 octombrie CNA a aprobat cu unanimitate de voturi solicitarea MAE de semnare a unui acord de colaborare între cele două instituţii, în vederea susţinerii campaniei pe care ministerul intenţionează să o deruleze pentru informarea cetăţenilor români care doresc să călătorească în străinătate, asupra zonelor de risc şi a potenţialelor pericole la care aceştia pot fi expuşi în aceste zone.
Astfel, CNA le recomandă posturilor de radio şi televiziune să participe la această campanie, care va consta în difuzarea de spoturi care vor conţine alerte de călătorie. În cadrul acestei campanii, MAE va transmite posturilor de radio şi televiziune informaţii cu privire la situaţiile de risc care apar pe plan extern şi care pot pune în pericol cetăţenii români care călătoresc în astfel de zone, precum şi recomandări privind modalităţile de a evita expunerea la aceste riscuri.
În conformitate cu art. 141 din Codul audiovizual, mesajele non-comerciale care pot fi difuzate în cadrul acestei campanii nu vor fi incluse în calculul duratei legale alocate publicităţii şi vor respecta următoarele condiţii cumulative: a) difuzarea mesajelor va fi gratuită, fără obligaţie de contrapartidă directă sau indirectă; b) mesajele vor fi grupate şi separate de alte mesaje publicitare şi identificate între coperte cu menţiunea "Mesaj de interes public".
"Alerte de călătorie" şi informaţii complete pentru persoanele care doresc să călătorească în străinătate, în ţări precum Afganistan, Africa de Sud, Bangladesh, Bolivia, Cambodgia, Columbia, Egipt, Filipine, Gabon, Haiti, India, Irak, Iran, Japonia, Kenya, Liban, Maroc, Siria, se găsesc şi pe site-ul mae.ro.
Citește pe alephnews.ro: Îți citește Poliția mesajele? Europol vrea să elimine criptarea din WhatsApp și Signal. Care sunt argumentele invocate
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cum depășești emoțiile atunci când ai un interviu de angajare? Onestitatea, principala miză a ambelor părți
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
De la Floreasca, l-au internat la Obregia. Mititelu Jr., mutat la 'Spitalul 9'! Ce au constatat medicii + câte zile îl vor ține la psihiatrie
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Armata OBLIGATORIE în România? ANUNȚUL lui Iohannis! AVERTISMENT cutremurător privind RĂZBOIUL în Europa
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe