Ruxandra Ion, numită Channel and Programming Strategist al CME

Ruxandra Ion ocupă, începând cu luna mai, funcţia de Channel and Programming Strategist al CME, companie americană, listată la bursele de la New York şi Praga, care deţine pachetul majoritar de acţiuni al Pro TV SA, unul dintre cele mai mari grupuri media din Europa Centrală şi de Est.

415 afișări
Imaginea articolului Ruxandra Ion, numită Channel and Programming Strategist al CME

Ruxandra Ion, numită Channel and Programming Strategist al CME

În acelaşi timp, Ruxandra Ion a fost numită şi Managing Director Promance International, o divizie nou înfiinţată a companiei Media Pro Pictures, al cărei vicepreşedinte este. Noua companie Promance este divizia de romance fiction a MPP, care va produce programe de ficţiune de televiziune (seriale, telenovele şi filme) atât pentru piaţa internă cât şi pentru piaţa externă, potrivit unui comunicat remis agenţiei MEDIAFAX.

Poziţia de Director Executiv al Acasă TV a fost preluată de către Vanessa Cernea, până în prezent Director de Programe. Ruxandra Ion va continua să supervizeze şi strategia de programe a canalului Acasă, prin prisma funcţiei deţinute în CME.

"Acasă TV este un post de televiziune care se plasează pe locul 2 pe piaţa televiziunilor din România, iar faptul că, dintr-un post de nişă care se lansa în urmă cu 10 ani, a reuşit să devină un competitor de temut al posturilor generaliste se datorează unei echipe excepţionale pe care am avut onoarea să o conduc atâţia ani. Unul dintre targeturile mele personale a fost şi creşterea unor oameni dedicaţi şi profesionişti care să poată atinge obiectivele de business asumate. Vanesa face parte dintre aceşti oameni care au evoluat frumos şi căreia îi voi acorda tot sprijinul de care are nevoie în noua funcţie. În ceea ce priveşte noile mele atribuţii, faptul că mi s-a dat posibilitatea să reafirm ceea ce am reuşit pe piaţa din România şi în alte pieţe de televiziune din Europa nu poate reprezenta pentru mine decât o provocare la care voi răspunde cu plăcere. De asemenea, prin noua divizie a companiei MPP - Promance International, voi produce în continuare ficţiune romantică atât pentru canalul Acasă cât şi pentru televiziuni din Europa Centrală şi de Est care aparţin grupului CME şi nu numai", a declarat Ruxandra Ion.

Absolventă a Universităţii din Bucureşti, Facultatea de Filologie, Ruxandra Ion şi-a început cariera ca asistent de regie la Teatrul Mic, perioadă în care a lucrat cu cei mai mari regizori români. Între 1990 şi 1995 a lucrat pentru TVR unde, pentru câteva luni, a fost regizor de montaj, după care a fost promovată în funcţia de realizator de programe. La numai o lună de la această numire, Ruxandra avea propria emisiune pentru copii, intitulată "Abracadabra".

A început să lucreze pentru Pro TV la numai o lună de la înfiinţarea postului. De-a lungul carierei, Ruxandra Ion a obţinut numeroase şi importante premii. În 1993 a obţinut premiul pentru cea mai buna operă rock pentru copii, la Festivalul Blagoevgrad din Bulgaria, pentru "Minirock Abracadabra". În 1995 a obţinut Prix Danube pentru cel mai bun documentar pentru copii şi tineret, acordat pentru prima oară unei realizatoare dintr-o ţară est-europeană. În acelaşi an a câştigat Premiul Criticii pentru cel mai bun documentar pentru copii şi tineret, cu filmul "O zi cu Alexandra". Tot în 1995, Ruxandra Ion a fost finalistă a festivalurilor de la Chicago şi Lisabona. În 1997 a primit din partea Mediafest premiul pentru cele mai bune programe pentru copii, pentru emisiunea "Visul unei nopţi de toamnă", o parafrazare a celebrei piese shakespeariene ("Visul unei nopţi de vară").

Ruxandra Ion a inovat constant în televiziune, în anii în care a ocupat funcţia de Director Executiv al Acasă. Ea este singurul director al unui canal de televiziune din România care a produs o telenovelă autohtonă ("Numai iubirea") şi care a avut intuiţia de a o programa în prime time, intrând în competiţie cu programe locale care făcuseră istorie până la acea vreme pe piaţa românească şi care se difuzau pe canale generaliste.

În ultimii zece ani, ea a construit constant un brand care s-a transformat dintr-o televiziune de nişă în unul dintre principalii jucători pe piaţa autohtonă.
Profesionalismul, buna cunoaştere a eternului feminin şi a obiceiurilor de consum ale acestei nişe, precum şi perseverenţa cu care şi-a construit cariera şi produsul sunt principalele calităţi care o recomandă pentru noua poziţie din  CME.

Acasă a fost lansat pe 2 februarie 1998, fiind primul canal de nişă din România, cu o evoluţie spectaculoasă pe piaţa media românească. Deşi are ca target femeile, postul de televiziune a atras un public tot mai divers, fiind un candidat constant la primele locuri în topul ratingurilor televiziunilor din România. La aproape 10 ani de la lansare, Acasă este liderul naţional în difuzarea de telenovele, fiind de altfel şi primul post de televiziune din România care a produs, în 2004, o telenovelă 100% românească. "Numai iubirea" s-a bucurat de un succes notabil, fiind una din producţiile cu cel mai mare rating din anul respectiv. Succesele producţiilor de gen au continuat cu "Lacrimi de iubire", "Iubire ca în filme", "Păcatele Evei", "Daria, iubirea mea" şi liderul incontestabil de pe piaţa actuală de televiziune, "Inimă de ţigan", lansat anul trecut în toamnă şi care a realizat un leader ship de aproape 80% de la difuzarea primului episod până în prezent.

Grila de programe a postului Acasă este formată în proporţie de aproape 32% din producţii locale: telenovele, ştiri, entertainment sau emisiuni de cooking. Cu o cotă de piaţă de 13.2% în aprilie 2008 pe targetul femei cu vârste cuprinse între 15-49 de ani din mediul urban, Acasă are o distribuţie ce acoperă 83% din cei 21,6 milioane de români.

Central European Media Enterprises este cel mai mare grup media din Europa Centrala şi de Est. Fondată în 1994 de Ronald Lauder şi partenerii săi, compania are în portofoliu 17 canale de televiziune în 6 ţări: TV Nova şi Galaxie Sport în Cehia, Pro TV, Pro TV International, Acasă, Pro Cinema şi Sport.ro în România, TV Markiza în Slovacia, POP TV şi Kanal A în Slovenia, Studio 1+1, 1+1 International, Kino şi City în Ucraina şi Nova TV în Croaţia.

Astăzi, staţiile CME au un reach de aproape 91 de milioane de oameni în întreaga Europă de Est, ceea ce înseamnă că 91 de milioane de oameni au urmărit cel puţin un minut din programele acestor posturi de televiziune, aparţinând grupului CME. CME este listată la NASDAQ şi la Prague Stock Exchange din Cehia.

Promance International este o divizie de romantic fiction a companiei MediaPro Pictures (MPP), care produce programe de televiziune - telenovele, seriale (dramă şi comedie romantică), telefilme şi filme de televiziune - pentru piaţa din România, dar şi pentru alte pieţe europene. Promance International este cel mai important producător de filme şi seriale pentru femei din Europa Centrală şi de Est (cu aproape 1000 de ore de producţie), printre producţiile sale de succes numărându-se: "Inimă de ţigan", "Lacrimi de iubire", "Numai iubirea", "Decizii".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici