Schwartzenberg: Ghiţă a încercat fraudulos să folosească Realitatea pentru a-şi face propriul post TV

Elan Schwartzenberg, proprietarul Realitatea, a anunţat vineri că avocaţii lui depun "multiple plângeri penale" la adresa lui Sebastian Ghiţă, care a încercat "fraudulos" să utilizeze angajaţii, sigla, licenţa, studiourile şi echipamentele Realităţii "pentru a naşte fără niciun drept" alt post TV.

1142 afişări
Imaginea articolului Schwartzenberg: Ghiţă a încercat fraudulos să folosească Realitatea pentru a-şi face propriul post TV

Elan Schwartzenberg (Imagine: Bogdan Maran/Mediafax Foto)

Într-o scrisoare transmisă, vineri, către personalul Realitatea Media şi MEDIAFAX, Elan Schwartzenberg rezumă situaţia de la Realitatea spunând: "Plastic vorbind, am cumpărat un autobuz şi mă uit siderat cum fostul şofer (dat deja afară) încearcă să fugă cu tot cu autobuz, cu pasageri cu tot şi cu bagajele tuturor şi cu banii încasaţi pe bilete, fără să înţeleagă că mai devreme decât înţelege el urmează un final dezastruos!".

În plus, Elan Schwartzenberg precizează că deţine în nume propriu 92% din acţiunile Realitatea Media. "Tranzacţia este irevocabilă; pentru cei care au avut curiozitatea (colegi din presă sau reprezentanţi ai unor «instituţii»), acest fapt apare negru pe alb la Registrul Comerţului din Cipru şi, de asemenea, este vizibil că nu există vreo ipotecă sau orice alt fel de gaj sau condiţionare pe acţiunile mele", spune Elan Schwartzenberg.

El precizează că a cumpărat în mod "ireversibil" de la Sorin Ovidiu Vântu trustul Realitatea. "Este adevărat că există o sumă de bani într-un cont «escrow» suma pe care eu nu o mai deţin odată virată în respectivul cont, dar pe care nici Sorin Ovidiu Vântu nu o poate accesa până când avocaţii mei şi avocaţii lui nu finalizează negocierile referitoare la problemele financiare pe care le-am descoperit ulterior tranzacţiei; indiferent de suma asupra căreia vor cădea de acord avocaţii, tranzacţia nu este afectată în nici un fel", explică Elan Schwartzenberg.

"Dacă, precum spune Sebi (Sebastian Ghiţă, n.r.), a face afaceri cu Vîntu e un păcat, atunci contractul lui de management (încheiat pe vremea când trustul Realitatea era condus de Vîntu, n.r.) este mult mai «păcătos» decât simpla mea operaţiune de achiziţie", mai spune Schwartzenberg.

Totodată, Elan Schwartzenberg spune că i-a oferit lui Sebastian Ghiţă posibilitatea continuării contractului de management şi/sau acţiuni: "Din păcate nu a dorit decât să-şi încerce norocul pe banii mei...".

În ceea ce priveşte reorganizarea judiciară a Realitatea Media, Elan Schwartzenberg spune că a început acest procedeu - din care societatea va ieşi "cu brio" - deoarece Sebastian Ghiţă "a insistat personal".

"Deşi era obligat prin contract să plătească salariile şi toate cheltuielile aferente, Sebi uita numeroase persoane în ziua plăţii salariilor, cât despre restul taxelor şi impozitelor nu mai vorbesc. În perioada contractului de management datoriile firmei au crescut exponenţial (nici măcar satelitul care este vital pentru orice televiziune nu a fost plătit!!!). Am considerat că reorganizarea este unica mişcare vitală pentru redresarea companiei", mai spune Elan Schwartzenberg.

În ceea ce priveşte încetarea contractului de management pe care compania Asesoft International, controlată de Sebastian Ghiţă, îl avea cu Realitatea Media, Elan Schwartzenberg spune că "administratorul judiciar, numit de justiţie, Rovigo/ Avocat Deleanu a anulat definitiv şi irevocabil contractul de management".

"Personal, cred că a luat cea mai corectă decizie pentru că: lună de lună a omis să plătească multor angajaţi. A mărit gradul de îndatorare al firmei către furnizori şi către stat, acest lucru ducând la intrarea firmei în insolvenţă. A intrat cu bocancii în grila editorială eliminând diverse emisiuni cât şi vedete importante de pe sticlă. A folosit postul, emisiunile şi angajaţii în scopuri proprii şi personale. Dar cel mai grav lucru este încercarea disperată şi frauduloasă de a utiliza angajaţii, sigla, licenţa, studiourile şi echipamentele Realităţii pentru a naşte o nouă televiziune proprie fără nici un drept", atrage atenţia Elan Schwartzenberg.

Totodată, Elan Schwartzenberg se angajează că va finaliza în trei săptămâni noul sediu la Willbrook, de unde, începând cu 1 noiembrie, televiziunea va emite cu sigla Realitatea din studiouri noi şi cu echipamente noi.

"Avocaţii mei depun multiple plângeri penale la adresa lui Sebi", mai spune Elan Schwartzenberg, precizând, totodată, că administratorul judiciar al Realitatea Media, Rovigo, asistat de justiţie şi de poliţie "va prelua foarte curând controlul normal şi legal asupra sediului din Casa Presei, pentru că această stare de captivitate poate funcţiona doar în mintea lui Sebi".

"Unicul şi fragilul fir care-l desparte pe Sebi de coşul de gunoi al istoriei este contractul pe spaţiu, ilegal făcut şi pentru care există o plângere penală, pentru că în rest, azi, nu mai are nici un drept managerial, administrativ cât despre proprietate nu mai spun... aşa că, vă rog, respectuos să nu credeţi nici una din multiplele lui poveşti nemuritoare", le mai spune Elan Schwartzenberg angajaţilor Realitatea Media.

În concluzie, Elan Schwartzenberg le garantează personal angajaţilor Realitatea Media plata salariilor pe 15 octombrie, "deşi banii munciţi de voi şi încasaţi din publicitatea lunii septembrie s-au dus deja în contul Asesoft".

Totodată, Elan Schwartzenberg îi roagă pe toţi angajaţii Realitatea Media să reziste "cu stoicism" până reuşeşte justiţia să intre în actualul sediu sau, în cel mai rău caz, până la 1 noiembrie, când îi aşteaptă în noul sediu al Realitatea.

"Oricare dintre voi se asociază în orice fel direct sau indirect cu Sebi şi tentativa lui de furt al Realităţii se implică automat în multiple infracţiuni civile sau penale", mai spune Elan Schwartzenberg. El precizează că nu recomandă niciunui angajat al Realitatea să-şi dea demisia şi îi informează pe aceştia că nimeni nu îi poate obliga să facă acest lucru.

Rovigo SPRL, administratorul judiciar al societăţii Realitatea Media, a anunţat, joi, într-o notificare, că denunţă "contractul pentru prestări servicii de consultanţă şi management strategic şi asigurarea resurselor de finanţare ale activităţii", încheiat în data de 24 octombrie 2010, între SC Realitatea Media SA, în calitate de Client, şi SC Asesoft International SA, în calitate de Manager. Astfel, începând de joi, compania condusă de Sebastian Ghiţă nu mai administrează Realitatea TV, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX de Rovigo.

De cealaltă parte, Sebastian Ghiţă a declarat joi, pentru MEDIAFAX: "Cuplul Vîntu - Schwartzenberg doreşte să-şi păcălească partenerii şi creditorii prin metoda FNI. Cu Asesoft nu merge aşa uşor. Am mai primit astfel de notificări şi, dacă dânşii doresc ceva de la compania Asesoft, să meargă în instanţă. Asesoft va asigura funcţionarea staţiei TV cu sau fără încurcăturile stârnite de domnul Vîntu şi de domnul lichidator Vasile Căciulă. Asesoft are licenţă şi poate asigura continuitatea emisiei, chiar dacă Realitatea Media va ajunge în faliment". "Astăzi, Asesoft este cel mai mare creditor şi-şi va impune punctul de vedere cu privire la această companie".

Sebastian Ghiţă, cel care controlează grupul de firme Asesoft, a preluat managementul Realitatea Media în octombrie 2010. Compania Asesoft a anunţat atunci că intenţionează să facă o investiţie de 75 de milioane de euro în următorii cinci ani în grupul controlat la acel moment de Sorin Ovidiu Vîntu.

După mai multe luni de conflict între Sorin Ovidiu Vîntu şi Sebastian Ghiţă, omul de afaceri Elan Schwartzenberg a anunţat, pe 29 aprilie, că a cumpărat 91% din acţiunile la Bluelink Comunicazione, acţionarul majoritar al Realitatea Media, omul de afaceri deţinând în prezent 82% din grupul media. Ulterior, copiii lui Sorin Ovidiu Vîntu au anunţat că că tatăl lor nu mai este asociat în niciun fel în această afacere.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici