Serialul "Cosmos: Odisee în timp şi spaţiu"- o continuare a seriei din anii '80 "Cosmos: Călătorie în Univers", prezentată de astronomul american Carl Sagan - va avea premiera în România duminică, de la ora 21.00, la National Geographic Channel, programul fiind susţinut de preşedintele Barack Obama.

Imaginea articolului Serialul "Cosmos", susţinut de Barack Obama, în premieră în România, la National Geographic Channel - VIDEO

Serialul "Cosmos", susţinut de Barack Obama, în premieră în România, la National Geographic Channel - VIDEO (Captură video)

Serialul "Cosmos: Odisee în timp şi spaţiu", ce cuprinde 13 episoade, a avut premiera în SUA duminică, 9 martie, primul episod fiind difuzat simultan pe zece televiziuni ale Fox Networks Group Channels, între care Fox şi National Geographic Channel.

Preşedintele Barack Obama a transmis un mesaj de susţinere a serialului "Cosmos: Odisee în timp şi spaţiu", care în SUA a fost difuzat ca introducere la primul episod al acestei serii.

"Cosmos: Odisee în timp şi spaţiu" va fi difuzat în România începând din 16 martie, în fiecare duminică, de la ora 21.00, la National Geographic Channel. Mesajul preşedintelui Barack Obama va putea fi urmărit şi de telespectatorii români înaintea primului episod al serialului "Cosmos: Odisee în timp şi spaţiu", intitulat "Iviţi pe Calea Lactee".

În mesajul său video de susţinere a serialului, Barack Obama invită noua generaţie şi telespectatorii să exploreze noi frontiere şi să imagineze posibilităţi nelimitate pentru viitor.

)

"America a fost întotdeauna o naţiune de exploratori neînfricaţi, care visează lucruri măreţe şi care ajung mai departe decât şi-ar fi putut imagina cineva", spune Barack Obama. "Astăzi, facem tot ce putem pentru a oferi noii generaţii acelaşi simţ al tuturor posibilităţilor, pentru că există noi frontiere de explorat şi avem nevoie de americani dornici să le exploreze", mai spune Obama în mesajul său.

La distanţă de peste trei decenii de la debutul popularului serial de televiziune "Cosmos: Călătorie în Univers/ Cosmos: A Personal Voyage", în care universul era explorat din perspectiva ştiinţifică a astronomului şi astrofizicianului american Carl Sagan, producătorul executiv Seth MacFarlane (cunoscut pentru producţiile "Family Guy" şi "Ted") a decis să lucreze cu echipa iniţială a lui Carl Sagan - scenarista şi producătoarea executivă Ann Druyan şi coscenaristul şi astronomul Steven Soter - pentru a concepe un serial de 13 episoade care să fie o continuare a seriei originale premiate cu Emmy şi Peabody.

În noua formulă, "Cosmos: Odisee în timp şi spaţiu" este prezentat de astrofizicianul Neil deGrasse Tyson. La fel ca primul serial, noul "Cosmos" este o cronică despre modul în care omul a descoperit legile naturii şi a găsit propriile coordonate în spaţiu şi timp. Serialul inventează noi moduri de narare ştiinţifică, inclusiv animaţia, pentru a dezvălui grandoarea universului şi reinventează elemente populare din serialul original, între care Calendarul Cosmic şi Nava Imaginaţiei.

)

Primul episod al serialului a fost prezentat în avanpremieră în România de National Geographic Channel miercuri seară, la sediul Muzeului Naţional de Istorie a României (MNIR), în cadrul unui eveniment la care au participat, printre alţii, Ernest Oberländer-Târnoveanu, directorul MNIR, scriitorul şi jurnalistul Alexandru Mironov, jurnaliştii Cristian Român şi Marc Ulieriu, de la revista Ştiinţă şi Tehnică, şi Cristian Lascu, de la revista National Geographic România.

Serialul "Cosmos: Călătorie în Univers", care a început să fie difuzat în 1980 de televiziunea publică americană PBS (Public Broadcasting Service), a fost transmis şi în România, la TVR, fiind dublat în limba română de Florian Pittiş. La nivel internaţional, "Cosmos: Călătorie în Univers" a fost urmărit de peste 750 de milioane de telespectatori.

"Interesul pentru cosmosul lui Carl Sagan a fost renăscut de National Geographic Channel. Ceea ce face National Geographic Channel este un supliment uriaş adus şcolii, cu condiţia ca şcolile din România să ştie despre difuzarea acestui serial", a spus Alexandru Mironov. Potrivit acestuia, în vremurile noastre nu mai este suficient "doar profesorul de fizică scriind formula pe tablă".

Noul "Cosmos" este difuzat pe reţelele Fox International Channels şi National Geographic Channel International, ajungând în peste jumătate de miliard de case din 181 de ţări.

"Cosmos: Odisee în timp şi spaţiu" este produs de Cosmos Studios, compania din Ithaca, New York, cofondată de Ann Druyan în 2000, şi de Fuzzy Door Productions, compania lui Seth MacFarlane. Ann Druyan şi Steven Soter sunt scenariştii acestui serial. Druyan, MacFarlane, preşedintele Cosmos Studios, Mitchell Cannold şi Brannon Braga (franciza "Star Trek" şi "24") sunt producătorii executivi ai serialului.

O companie deţinută de National Geographic Ventures şi FOX Entertainment Group, National Geographic Channels International (NGCI) se alătură Societăţii National Geographic în angajamentul acesteia de a explora, conserva şi educa prin intermediul celor şase televiziuni ale sale: National Geographic Channel, National Geographic Channel HD, Nat Geo Wild, Nat Geo Wild HD, Nat Geo People şi Nat Geo Mundo. La nivel global, National Geographic Channel (inclusiv NGC US, care este un parteneriat al NGV şi Fox Cable Networks Group) este disponibil în peste 440 de milioane de case, în 171 de ţări şi în 45 de limbi.

Potrivit site-ului editurii Herald, Carl Sagan (9 noiembrie 1934 - 20 decembrie 1996) a fost profesor în astronomie şi ştiinţe spaţiale şi director al Laboratorului pentru Studii Planetare al Universităţii Cornell. A mai fost afiliat la Jet Propulsion Laboratory, California Institute of Technology, şi a fost cofondator şi preşedinte al Planetary Society, cel mai mare grup dedicat ştiinţei spaţiale din lume. În cadrul NASA, a avut rolul de consultant pentru misiunile spaţiale fără echipaj Mariner, Voyager şi Viking şi s-a ocupat de informarea astronauţilor în misiunile acestora pe Lună. Documentarul de televiziune distins cu premiul Peabody "Cosmos" a fost vizualizat de milioane de oameni din peste şaizeci de ţări, iar cartea omonimă a petrecut şapte săptămâni pe lista de bestselleruri a The New York Times. Autor al treizeci de cărţi, Sagan a fost distins cu premiul Pulitzer pentru "The Dragons of Eden: Speculations on the Evolution of Human Intelligence", în 1978, iar romanul său "Contact" a fost ecranizat într-o peliculă care o are ca protagonistă pe actriţa Jodie Foster. În distincţia oferită postum lui Carl Sagan, National Science Foundation a declarat că cercetarea acestuia a transformat ştiinţa planetară, iar darurile oferite omenirii sunt infinite.

Cartea "Cosmos" urmează să apară în limba română la editura Herald, în traducerea lui Alexandru Anghel.