- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (19.06.2013, 13:59)
- Madalina Cerban
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
STUDIU: Piaţa de publicitate din România va fi de 295 milioane de euro în 2013, în scădere faţă de anul trecut
Valoarea totală netă a pieţei de publicitate locale va fi de 295 de milioane de euro în acest an, în scădere faţă de 2012, când a ajuns la 303 milioane de euro, potrivit studiului Media Fact Book, lansat miercuri de agenţia de media Initiative.
Urmărește
1678 afișări
STUDIU: Piaţa de publicitate din România va fi de 295 milioane de euro în 2013, în scădere faţă de anul trecut (Imagine: Shutterstock)
Valoarea totală netă a pieţei de publicitate din România a scăzut cu 2,6% în 2012, comparativ cu anul 2011, ajungând la 303 milioane de euro, toate mediile de comunicare fiind afectate, cu excepţia online-ului.
În 2012, România a înregistrat un declin uşor al pieţei de publicitate (2,6%), în ciuda unei tendinţe globale pozitive a pieţelor de publicitate (+4,1%). O contracţie a pieţei de publicitate din România este aşteptată şi în acest an, însă aceasta nu va depăşi 3%, conform Media Fact Book. Studiul estimează piaţa de publicitate din România, în 2013, la 295 de milioane de euro.
ULTIMELE ȘTIRI
-
„Divorțul de somn” în vacanță: Noua tendință de călătorie face ca turiștii să se „despartă” la culcare. 4 din 10 americani vor paturi separate
-
Director de bancă acuzat că a furat 300.000 de euro din conturile clienţilor prin sute de operaţiuni
-
Două mari ţări ale lumii pun la cale propriul lor plan de pace în Ucraina
-
Lukaşensko spune că trupele nord-coreene în Rusia ar fi o „escaladare” a războiului
Raportul menţionează faptul că pe 12 aprilie a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanţa de Guvern care modifică Legea audiovizualului, ale cărei prevederi vor afecta toată piaţa - agenţii, clienţi, radiodifuzori şi consumatori.
Potrivit Media Fact Book, televiziunea continuă să aibă cea mai mare cotă din piaţa de publicitate (64%), fiind umată de online (14%), outdoor - OOH (10%), print (7%) şi radio (6%).
Toate mediile au fost afectate, cu excepţia online-ului, care a înregistrat o creştere de 21%, comparativ cu 2011. Printul a fost cel mai afectat mediu (o scădere de 10% faţă de 2011), fiind urmat de radio (-8%), OOH (-5%) şi TV (-4%).
Anul trecut, TV-ul a atras 193 de milioane de euro, online-ul - 41 de milioane de euro, OOH-ul - 29 de milioane de euro, printul - 22 de milioane de euro, iar radioul - 19 milioane de euro.
Potrivit estimărilor Media Fact Book, în 2013, TV-ul va continua să atragă cele mai mari investiţii în publicitate (183 milioane de euro), fiind urmat de online (46 milioane de euro), OOH (28 milioane de euro), în timp ce printul şi radioul vor atrage câte 19 milioane de euro.
Cel mai mare volum de investiţii de publicitate este deţinut de segmentul serviciilor de comunicaţii mobile, iar cea mai semnificativă creştere faţă de anul anterior a cunoscut-o segmentul cosmetice şi igienă personală, care ocupă locul imediat următor, după telecomunicaţiile mobile în termeni de volum.
Media Fact Book este o lucrare de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia de media Initiative, din anul 1997.
Initiative este una dintre cele mai mari reţele de media independente din lume, asigurând servicii specializate de planificare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.
Citește pe alephnews.ro: FOTO. Noi descoperiri în cazul morții lui Liam Payne. Iubita sa a împărtășit o ultimă scrisoare pe care artistul i-a lăsat-o: „Împreună pentru totdeauna”
Citește pe www.zf.ro: Concluzia experimentului Germaniei cu săptămâna de lucru de patru zile: Odată ce ai încercat-o, e greu să renunţi
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Concluzia experimentului Germaniei cu săptămâna de lucru de patru zile: Odată ce ai încercat-o, e greu să renunţi
Ţara care se scufundă în beznă. Criza economică a explodat, iar acum milioane de oameni au rămas fără curent electric, apă, medicamente şi alte resurse vitale. Şcolile şi micile afaceri s-au închis, iar oamenii au început să se revolte
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Câți copii are acest indonezian de la Asia Express. Când a auzit, Nicolai Tand a rămas cu gura căscată
CANCAN.RO
„Ce făcătură!” Acuzații de aranjament la adresa postului Antena 1, după ce Ioana State și Mane Voicu au fost salvați de la eliminarea din Asia Express
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe