Televiziunea Română vrea să definitiveze Carta TVR până la sfârşitul lui 2012

Televiziunea publică anunţă că şi-a definit misiunea şi valorile în cadrul unui program strategic privind redefinirea misiunii publice a TVR, demarat anul trecut în parteneriat cu Centrul pentru Jurnalism Independent, iar o Cartă a Televiziunii Române va fi definitivată până la sfârşitul acestui an.

228 afișări
Imaginea articolului Televiziunea Română vrea să definitiveze Carta TVR până la sfârşitul lui 2012

Televiziunea Română vrea să definitiveze Carta TVR până la sfârşitul lui 2012 (Imagine: Cristi Movila/Mediafax Foto)

Interesul public, pluralismul ideilor şi opiniilor şi practica responsabilă a jurnalismului sunt principalele valori pe care televiziunea publică îşi va axa activitatea. Inovaţia, creativitatea şi diversitatea programelor şi abordărilor vor completa scara de valori a TVR.

"TVR îşi doreşte să devină televiziunea de referinţă a românilor, un spaţiu viu de dezbatere publică, deschis şi accesibil tuturor opiniilor şi orientărilor din societate. Aceasta este viziunea noastră", a declarat Alexandru Lăzescu, preşedintele-director general al televiziunii publice, într-un comunicat remis MEDIAFAX.

TVR şi-a definit misiunea, viziunea şi valorile în cadrul proiectului strategic de reformulare a misiunii publice demarat în 2011. Partenerul TVR în acest proiect este Centrul pentru Jurnalism Independent.

Cele trei componente - misiunea, viziunea şi valorile - vor sta la baza Cartei TVR, un comprehensiv document de poziţie care va stabili în detaliu modul de operare al instituţiei şi valorile sale fundamentale.

"Prin definirea şi comunicarea explicită a valorilor şi a misiunii sale, televiziunea publică se adaptează noii realităţi din industria media, pentru ca plătitorii de taxă TV, pe de o parte, şi angajaţii TVR, pe de altă parte, să se regăsească în ceea ce Televiziunea Română le oferă. TVR îşi propune şi consolidarea rolului Ombudsmanului, perceput ca reprezentant al publicului în cadrul TVR", a adăugat Alexandru Lăzescu.

Pentru realizarea proiectului, TVR s-a documentat asupra modului de funcţionare al altor televiziuni publice - inclusiv la BBC - şi a consultat diferite segmente de public, atât pe plan intern, cât şi extern, cu privire la percepţia şi rolul TVR, în calitatea sa de serviciu public, finanţat cu preponderenţă din taxa TV.

Proiectul a demarat cu realizarea, în octombrie anul trecut, de Centrul de Sociologie Urbană şi Regională (CURS), a unui studiu sociologic la nivel naţional. Potrivit studiului, aproape jumătate dintre români (45%) consideră că schimbările care s-au petrecut în ultimul timp în materie de programe la TVR duc televiziunea publică într-o direcţie bună, aproape dublu faţă de cei care consideră că lucrurile merg într-o direcţie greşită (24%). Din acelaşi studiu reiese că 65% dintre români au încredere în Televiziunea Română, iar pentru 55% dintre ei TVR corespunde cel mai bine ideii de televiziune publică. Programele de ştiri ale TVR conduc topul despre obiectivitate (66%), imparţialitate (53%) şi respectă agenda cetăţeanului (71%).

Unul dintre obiectivele asumate de noua administraţie este acela de recâştigare a reputaţiei şi creştere a gradului de încredere în Televiziunea Română din partea publicului. Carta TVR se aliniază acestui obiectiv, la fel ca alte proiecte prin care TVR se deschide publicului: prin întâlniri cu tinerii (Întâlniri în afara cutiei), interacţiune directă (Turul TVR) şi dialog cu societatea civilă (întâlniri şi discuţii libere cu ONG-uri, studenţi, politicieni).

Proiectul, ce presupune şi organizarea de dezbateri cu diferite categorii de public - politicieni, studenţi, ONG-uri etc. -, se înscrie între obiectivele asumate la începutul mandatului, acela de recâştigare a reputaţiei şi creştere a gradului de încredere din partea publicului.

În următoarea perioadă, valorile se vor concretiza în instrumente practice de lucru, în capitole ample, astfel încât, la finalul proiectului, publicul plătitor de taxă TV, societatea civilă, angajaţii TVR şi politicienii să aibă la dispoziţie cel mai important document de poziţie al Televiziunii Române: Carta TVR.

Prin acest proiect strategic, TVR se alătură televiziunilor publice membre EBU (European Broadcasting Union), care şi-au structurat misiunea, viziunea şi valorile într-o cartă, cel mai important document pentru orice instituţie publică.

Televiziunea Română are statut de instituţie publică şi emite pe şase canale. De asemenea, deţine şi un canal experimental, care emite în sistem High Definition: TVR HD. TVR acoperă cele mai importante ştiri la nivel naţional, prin cinci studiouri teritoriale. TVR este afiliată la cele mai importante organizaţii internaţionale din domeniul audiovizualului.

Centrul pentru Jurnalism Independent este o organizaţie non-guvernamentală, non-profit care acţionează pentru profesionalizarea presei prin păstrarea standardelor jurnalistice şi prin dezvoltarea unui mediu echilibrat, onest şi responsabil în mass-media. CJI militează pentru apărarea libertăţii de expresie ca drept fundamental al omului şi condiţie obligatorie a oricărei democraţii. CJI contribuie la facilitarea dialogului social prin susţinerea schimbărilor democratice, prin responsabilizarea factorilor de decizie şi prin încurajarea participării active a cetăţeanului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici