Tot mai mulţi utilizatori maturi accesează internetul în România

Tot mai mulţi utilizatori maturi accesează internetul în România, cea mai activă categorie rămânând cea a persoanelor cu vârsta între 20 şi 24 de ani, potrivit rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro.

30 afișări
Imaginea articolului Tot mai mulţi utilizatori maturi accesează internetul în România

Tot mai mulţi utilizatori maturi accesează internetul în România (Imagine: Mediafax Foto)

Potrivit rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro, derulată, timp de o lună, pe aproape 2.000 de site-uri din România, pe un eşantion reprezentativ de peste 125.000 de respondenţi, profilul utilizatorului român de internet arată o maturizare a celor care folosesc acest mediu.

Astfel, cea mai activă categorie de vârstă rămâne cea a utilizatorilor între 20 şi 24 de ani (21, 96%), însă câştigă teren şi categoriile mai vârstnice:

  • 30 - 34 ani (11,71%),

  • 34 - 39 ani (10,24%),

  • 40 - 49 ani (12,51%),

  • 50 - 59 ani (6,03%) şi

  • 60 de ani sau mai mult (1,50%).

Pe sexe, bărbaţii domină internetul autohton, ei reprezentând 53,24% dintre utilizator, în timp ce femeile reprezintă 46,76%. Studiul arată şi că 43,62% dintre internauţii români au absolvit o formă de învăţământ superior şi/sau postuniversitar, iar 32% au studii medii.

Pentru români, subiectele de cel mai mare interes pe internet sunt ştirile, e-mailul şi social media, respectiv bloguri şi forumuri.

Conform trafic.ro, bărbaţii accesează şi:

  • site-uri de comerţ electronic şi tranzacţii financiare (19,63%),

  • site-uri auto (41,11%),

  • urmăresc clipuri/ filmuleţe (31,76%) şi

  • joacă jocuri online (21,14%).

Rolurile în achiziţia bunurilor sunt şi ele împărţite pe sexe. Pentru produse de larg consum (alimente, băuturi, produse pentru îngrijirea casei, produse de igienă etc.), femeile hotărăsc singure în proporţie de 59,34% faţă de doar 43,5% dintre bărbaţi.

Aceştia decid însă privind achiziţia de produse electronice sau electrocasnice în proporţie de 50,84%, aproape dublu faţă de procentul femeilor în aceeaşi situaţie (26,39%). Pentru obiecte de mobilier sau decor, deciziile se iau preponderent în cuplu pentru 63,14% dintre femei şi 64,57% dintre bărbaţi.

Studiile demografice trafic.ro s-au desfăşurat online pe plan naţional în perioada 17 noiembrie-7 decembrie 2009, pe un eşantion reprezentativ de 127.699 de respondenţi, cu o marjă de eroare de 3%.

Trafic.ro este serviciul de monitorizare şi analiză în timp real a audienţei web din România ce permite compararea performanţei a peste 45.000 de site-uri din ".ro".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici