UCMR-ADA: SRTv nu a plătit drepturi de autor în 2009, are o datorie de circa 5 milioane de lei

Preşedintele UCMR-ADA, Adrian Iorgulescu, a declarat, miercuri, într-o conferinţă, că Societatea Română de Televiziune (SRTv) nu a plătit anul trecut drepturile de autor către organismul de gestiune colectivă, datoria Televiziunii Publice ridicându-se la circa 5 milioane de lei.

255 afişări
Imaginea articolului UCMR-ADA: SRTv nu a plătit drepturi de autor în 2009, are o datorie de circa 5 milioane de lei

UCMR-ADA: SRTv nu a plătit drepturi de autor în 2009, are o datorie de circa 5 milioane de lei (Imagine: Mediafax Foto)

De cealaltă parte, reprezentanţii TVR au declarat pentru MEDIAFAX că Televiziunea Română se află într-un litigiu cu UCMR-ADA, organismul de gestiune colectivă având la rândul său datorii la Televiziunea Publică.

"Sumele avansate reprezintă speculaţii pe marginea unui litigiu mai vechi între TVR şi UCMR-ADA. UCMR-ADA nu a făcut niciun efort pentru a stinge acest litigiu, pe cale amiabilă, deşi TVR a încercat în câteva rânduri acest lucru. Există sume pe care UCMR-ADA le datorează TVR, aşa cum există şi sume pe care TVR trebuie să le plătească UCMR-ADA", au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanţii TVR.

Plăţile pe care TVR trebuie să le facă pentru drepturi de autor către organismele de gestiune colectivă se numără printre cauzele care stau la baza deficitului Televiziunii Române. Astfel, în raportul de activitate al TVR pe 2009, se precizează faptul că remuneraţiile datorate de SRTv către organismele de gestiune colectivă a drepturilor de autor şi conexe au dus la influenţa deficitului cu 10.434.711 lei. Societatea Română de Televiziune (SRTv) a încheiat anul 2009 cu un deficit de circa 48 de milioane de lei, în condiţiile în care Televiziunea Publică a avut, anul trecut, venituri totale de 572,39 milioane de lei, potrivit raportului de activitate al SRTv, publicat pe site-ul instituţiei.

Totodată, într-un interviu acordat MEDIAFAX în martie 2009, Alexandru Sassu, pe atunci preşedintele - director general al TVR, spunea că Televiziunea Română avea procese cu UCMR-ADA pentru drepturile de autor datorate respectivului organism de gestiune colectivă, din perioada 2003-2004. Alexandru Sassu a preluat mandatul de PDG al Televiziunii Române, în iunie 2007.

"Există nişte lucruri care au apărut în timpul anului trecut (2008, n.r.). De exemplu, a trebuit să facem negocierile cu organismele de drepturi de autor, pentru că SRTv nu mai plătise de prin 2000 la organismele respective şi a trebuit să închidem nişte procese care erau ca şi pierdute şi să facem nişte înţelegeri. Noi toţi am considerat că televiziunea a ieşit foarte bine, pentru că am scăpat de dobânzi care, la un moment dat, deveniseră de vreo două ori mai mari decât suma iniţială. Însă ne-a obligat să facem nişte plăţi foarte mari, pentru că nu era vorba numai de un organism de gestiune colectivă, au fost cam toate. Au fost procese, unele pe sume din 2003-2004, neplătite, şi asta ne-a adus un deficit foarte mare. De exemplu, cu UCMR-ADA, suma este ceva de genul 90 de miliarde de lei (9 milioane lei noi, n.r.)", a declarat atunci Alexandru Sassu, explicând situaţia financiară pe minus a SRTv în 2008.

În 2009, UCMR-ADA a avut încasări totale de 94.449.997 de lei, în scădere cu 4,24% faţă de 2008, când încasările organismului de gestiune colectivă au cunoscut o creştere de 47,34% faţă de 2007 şi cea mai mare valoare din ultimii ani, totalizând 98.630.736 de lei.

UCMR-ADA este unic organism de gestiune colectivă în România acreditat să gestioneze drepturile de autor în domeniul muzical, potrivit Deciziei ORDA nr.3/1997, funcţionând după modelul societăţilor de gestiune colectivă din celelalte ţări europene.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici