Unul din spoturile TIFF, parodie despre un tânăr ce "a murit" din cauza prea multor filme văzute

Unul din cele două spoturi ale ediţiei din acest an a Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF) prezintă interviuri cu familia şi apropiaţii unui tânăr care "a murit" din cauza prea multor filme văzute la TIFF, fiind vorba despre o parodie bazată pe ideea dependenţei de cinema.

181 afișări
Imaginea articolului Unul din spoturile TIFF, parodie despre un tânăr ce "a murit" din cauza prea multor filme văzute

Unul din spoturile TIFF, parodie despre un tânăr ce "a murit" din cauza prea multor filme văzute (Imagine: Andreea Campeanu/Mediafax Foto)

Unul din cele două spoturi TIFF a fost prezentat, luni, într-o conferinţă de presă organizată de conducerea festivalului la Cluj-Napoca.

Spotul prezintă interviuri cu mama, şeful, prietena şi prietenii unui tânăr care "a murit" din cauza prea multor filme văzute la TIFF, iar aceştia vorbesc despre pasiunea pentru filme a tânărului. Mama se plânge că "îi dădea bani de mâncare, dar el îi strica pe filme".

Spotul este, de fapt, o parodie bazată pe ideea dependenţei de film şi pe textele de pe crucile din Cimitirul Vesel de la Săpânţa.

Mihai Chirilov, directorul artistic al TIFF, a spus că este o campanie specială.

"Ne aşteptam să ne auzim vorbe, ideea este de a baza campania pe o victimă a dependenţei de filme. Ideea acestei campanii a TIFF 2012 este strâns legată de secţinea nouă, «Oameni şi zei», secţiunea este rezervată filmelor despre credinţă şi religie. Când un film atacă sau vorbeşte despre credinţă şi religie, e un subiect tabu şi îţi trebuie curaj pentru a-l aborda. De aici ideea de film ca religie, cultul pentru film al TIFF-arilor, la fel ca noi, care am crescut cu TIFF-ul, sunt credincioşii noştri. Este o campanie în cheie ironică, ne-am legat tot timpul de imagini mari, de la Hollywood, anul acesta ne legăm, plătim un omagiu Cimitirului Vesel de la Săpânţa, o instituţie a românului, am imaginat această poveste a unei victime care îşi găseşte sfârşitul din cauza filmului. Ideea mi-a venit anul trecut, când am văzut mulţi spectatori care vedeau şapte filme pe zi", a spus Chirilov.

Anul acesta, spotul va avea două versiuni, aşa cum afişul prezintă două persoane care "mor" după filme.

"Afişele sunt cu două personaje, unul urban, altul de la sat, ambii atinşi de microbul filmului. Campania derivă din aceste postere, spotul este făcut de Marian Crişan. În spot joacă, printre alţii, Adrian Titieni, Alina Grigore, George Piştereanu. Există un al doilea spot, după cel de-al doilea poster, acesta va fi arătat în seara de deschidere a TIFF", a adăugat Chirilov.

Cea de-a unsprezecea ediţie a Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF) va avea loc în perioada 1 - 10 iunie, la Cluj-Napoca. O a şasea ediţie va avea loc la Sibiu, între 13 şi 17 iunie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici