Veniturile CME au scăzut în trimestrul al patrulea din 2009 cu 14%, iar profitul EBITDA cu 45%

Veniturile nete ale grupului Central European Media Enterprises (CME) au scăzut în trimestrul al patrulea al anului trecut cu 14%, la 252,1 milioane de dolari, iar profitul EBITDA (înainte de includerea dobânzilor şi taxelor, deprecierii şi a amortizării) a coborât cu 45%, la 44,1 milioane dolari.

43 afișări
Imaginea articolului Veniturile CME au scăzut în trimestrul al patrulea din 2009 cu 14%, iar profitul EBITDA cu 45%

Veniturile CME au scăzut în trimestrul al patrulea din 2009 cu 14%, iar profitul EBITDA cu 45% (Montaj foto)

În perioada corespunzătoare a anului anterior, veniturile nete ale Central European Media Enterprises (CME) au fost de 291,5 milioane de dolari, iar profitul EBITDA s-a plasat la 79,77 milioane de dolari.

Profitul operaţional din ultimul trimestru a fost de 23,04 milioane de dolari, faţă de o pierdere operaţională de 279,17 milioane de dolari în intervalul octombrie-decembrie al anului 2008, se arată într-un comunicat transmis miercuri de grup.

Pierderea netă din trimestrul al patrulea a fost de 55,3 milioane de dolari, faţă de un rezultat negativ de 328,1 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului anterior.

Pe ansamblul întregului an, veniturile nete ale CME au scăzut cu 30%, la 714 milioane de dolari, de la 1,01 miliarde de dolari în 2008, iar profitul EBITDA s-a redus cu 75%, de la 296,89 milioane de dolari la 74,9 milioane de dolari.

Pierderea operaţională înregistrată în 2009 a scăzut la 83,2 milioane de dolari, de la 127,8 milioane de dolari în anul anterior. Rezultatul operaţional din 2009 include un provizion de 81,8 milioane de dolari alocat în legătură cu operaţiunile din Bulgaria ale CME.

Pierderea netă a scăzut anul trecut la 97,2 milioane de dolari, de la un rezultat negativ de 269,5 milioane de dolari în anul 2008.

"O criză economică fără precedent în regiunea noastră a redus cheltuielile cu publicitatea TV cu 30% sub nivelul din 2008. Într-un singur an au dispărut 800 de milioane de dolari din piaţa cheltuielilor pentru publicitate TV, reducând dramatic veniturile noastre. În acest mediu dificil, ne-am consolidat operaţiunile prin menţinerea poziţiei de lider după cota de audienţă, prin majorarea cotei de piaţă şi prin redefinirea CME ca o companie media integrată vertical. Realizăm corecţiile necesare portofoliului nostru pentru a obţine EBITDA pozitiv la toate operaţiunile în 2010. În acest an ne vom concentra energia pe creşterea profitabilităţii la cele trei noi divizii - broadcasting, internet şi content", a declarat, în comunicat, preşedintele şi directorul general executiv al CME, Adrian Sârbu.

În România, veniturile nete ale CME au scăzut în 2009 la 176,5 milioane de dolari, de la 274,62 milioane de dolari în anul anterior, în timp ce profitul EBITDA s-a redus de la 111,78 milioane de dolari la 38,51 milioane de dolari. Grupul a obţinut anul trecut pe piaţa românească un profit operaţional de 24,2 milioane de dolari, în scădere de la 96,63 milioane de dolari în 2008.

În trimestrul al patrulea al anului trecut, veniturile nete ale CME în România au coborât la 55,87 milioane de dolari, de la 77,5 milioane de dolari în aceeaşi perioadă din 2008. Profitul EBITDA s-a redus în acelaşi interval de la 29,99 milioane de dolari la 9,31 milioane de dolari, iar profitul operaţional a coborât de la 26,43 milioane de dolari la 5,49 milioane de dolari.

CME este o companie media integrată vertical, care operează companii de broadcasting, internet şi conţinut TV, lideri pe segmentul lor, în şapte state din Europa Centrală şi de Est, cu o populaţie totală de aproximativ 97 milioane de persoane.

CME are staţii de televiziune în Bulgaria (PRO.BG şi RING.BG), Croaţia (Nova TV), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport, MTV Czech), România (PRO TV, PRO TV Internaţional, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro şi MTV), Slovacia (TV Markíza, Doma), Slovenia (POP TV şi Kanal A, TV Pika) şi Ucraina ( Studio 1+1, Studio 1+1 International, Kino).

Acţiunile CME se tranzacţionează pe bursa NASDAQ şi pe bursa de valori de la Praga.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici