Veniturile CME în România au crescut cu 50,5% în primul semestru

Veniturile nete provenite din activităţile de bază ale Central European Media Enterprises (CME) în România au urcat cu 50,5% în primul semestru, la 137,83 milioane de dolari, în timp ce profitul EBITDA a crescut cu 63,7%, la 61,69 milioane de dolari, se arată într-un comunicat al companiei.

57 afișări
Imaginea articolului Veniturile CME în România au crescut cu 50,5% în primul semestru

Veniturile CME în România au crescut cu 50,5% în primul semestru

În trimestrul al doilea, CME a consemnat în România venituri de 79,84 milioane de dolari, în creştere cu 52,8%, şi un profit EBITDA (înainte de plata dobânzilor, taxelor, includerea deprecierii şi a amortizării) de 38,29 milioane de dolari, cu 69,9% mai mare faţă de intervalul similar din 2007.

La nivelul grupului CME, veniturile au totalizat 528,9 milioane de dolari în primul semestru, în urcare cu 45%, evoluţie susţinută de avansul important al pieţelor publicităţii TV şi de creşterea peste aşteptări a operaţiunilor din România şi Cehia, în trimestrul al doilea.

Profitul operaţional din prima jumătate a anului a avansat cu 79%, de la 79,86 milioane de dolari în intervalul similar din 2007 la 142,7 milioane de dolari, în timp ce profitul net a crescut cu 140%, de la 34,34 milioane de dolari la 82,49 milioane de dolari.

Profitul EBITDA obţinut din activitatea de bază a companiei - transmisii TV - a urcat în primul semestru cu 64%, la 207,8 milioane de dolari.

În acelaşi timp, câştigul pe acţiune a urcat cu 133%, de la 0,83 dolari la 1,93 dolari.

În perioada aprilie-iunie, CME a consemnat venituri în urcare cu 41%, la 305,4 milioane de dolari.

Câştigul EBITDA a avansat în trimestrul al doilea cu 53%, la 133,1 milioane de dolari, reprezentând 44% din veniturile companiei în această perioadă. Profitl net din acest interval a urcat cu 95%, la 67,6 milioane de dolari.

"Performanţele remarcabile din trimestrul al doilea demonstrează atât puterea reţelelor noastre, cât şi creşterea continuă a pieţelor publicităţii în toate ţările unde suntem prezenţi. Marja de 44% a profitului EBITDA obţinut din activităţile de bază, susţinută de rezultatele din Cehia şi România, a depăşit până şi propriile noastre aşteptări. Totodată, suntem încântaţi să raportăm primul trimestru cu rezultat EBITDA pozitiv în Croaţia (piaţă unde CME este prezentă din 2004 - n.r.). Succesul din această ţară ne oferă certitudinea că vom reuşi să devenim lideri şi în Bulgaria, în următorii ani", a declarat directorul general al CME, Michael Garin.

Compania a anunţat, marţi, că a intrat pe piaţa din Bulgaria, prin achiziţia a două posturi TV, pentru 172 milioane de dolari. Obiectivul CME este de a deveni lider pe această piaţă în următorii cinci ani.

"Suntem foarte mulţumiţi că am finalizat achiziţia unei participaţii minoritare de 30% în Studio 1+1 (din Ucraina - n.r.). Intenţionăm să devenim principalul operator de transmisii TV din Ucraina, cu operaţiuni care vor genera venituri de 500 de milioane de dolari şi profit EBITDA din activităţile de bază de 200 milioane de dolari până în 2012", a declarat directorul de operaţiuni al CME, Adrian Sârbu.

CME operează reţele mari de televiziune în şase state din Europa Centrală şi de Est, cu o populaţie totală de 90 de milioane de persoane.

CME este o companie media care deţine reţele de top în şase ţări din centrul şi estul Europei, cu o populaţie cumulată de aproximativ 90 de milioane de locuitori.
Grupul operează posturi de televiziune în Croaţia (Nova TV), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Galaxie Sport), România (PRO TV, PRO TV Internaţional, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro şi MTV România), Slovacia (TV Markíza, Galaxie Sport), Slovenia (POP TV, Kanal A) şi Ucraina (Studio 1+1, Studio 1+1 International, Kino, Citi).

Grupul este listat în Statele Unite, la bursa electronică NASDAQ şi la Bursa de Valori de la Praga.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici