Vezi aici clasamentul celor mai ascultate posturi de radio

Numărul total de ascultători de radio în Bucureşti este în scădere, clasamentul celor mai ascultate posturi fiind condus de Radio Zu, în timp ce audienţa Info Pro s-a dublat, potrivit valului de vară al Studiului de Audienţă Radio, realizat de IMAS şi Mercury Research, între 10 mai - 15 august 2010.

368 afișări
Imaginea articolului Vezi aici clasamentul celor mai ascultate posturi de radio

Vezi aici clasamentul celor mai ascultate posturi de radio (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

Numărul total de ascultători de radio continuă să fie în scădere, însă audienţa unora dintre radiouri a crescut în vara acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009.

Astfel, o creştere semnificativă a numărului de ascultători a înregistrat în Bucureşti postul de radio Info Pro, care a ajuns la 16.000 de ascultători (1,3% cotă de piaţă), faţă de 8.700 ascultători (0,3% cotă de piaţă), în vara lui 2009. Între timp, din data de 12 septembrie, pe frecvenţa ocupată de semnalul Info Pro este retransmis Pro FM, care a câştigat astfel noi teritorii de emitere pe lângă cele existente, devenind radioul comercial al cărui semnal are cea mai mare acoperire din România.

La nivelul oraşului Bucureşti, pe publicul de peste 11 ani, pe primul loc în clasamentul celor mai ascultate posturi se situează Radio Zu, cu 233.400 de ascultători (11,7% cotă de piaţă), în scădere uşoară faţă de vara lui 2009, când avea 276.400 de ascultători (15,2% cotă de piaţă).

Radio Zu este urmat de Radio România Actualităţi, care a avut în perioada monitorizată 220.600 ascultători, dar cea mai mare cotă de piaţă, 20,1%. Astfel, Radio România Actualităţi a crescut faţă de vara lui 2009, când principalul post al Radioului Public avea 197.100 de ascultători (15,7% cotă de piaţă).

Pe locul al treilea în Bucureşti s-a clasat Kiss FM, cu 212.200 de ascultători (11,7% cotă de piaţă), în scădere faţă de vara anului trecut, când postul de radio avea 213.600 ascultători (10,1% cotă de piaţă).

Clasamentul în Bucureşti continuă cu: Radio 21 (106.500 ascultători), Magic FM (91.400), Europa FM (88.900), Vibe FM (76.200), Romantic FM (75.700), Pro FM (69.500) şi One FM (45.500).

Numărul total al ascultătorilor de radio a înregistrat o scădere şi la nivel urban.

Totuşi, la nivel urban, pe publicul de peste 11 ani, pe primul loc se situează Kiss FM, cu 1.432.400 de ascultători (14,7% cotă de piaţă), în creştere uşoară faţă de vara anului 2009, când avea 1.284.700 de ascultători (13,3% cotă de piaţă).

Pe locul al doilea în top se situează Radio România Actualităţi, cu 1.126.900 de ascultători (14,2% cotă de piaţă) în vara lui 2010, în scădere uşoară faţă de aceeaşi perioadă din 2009, când avea 1.227.200 de ascultători (15,1% cotă de piaţă).

În acelaşi clasament urmează Radio Zu, cu 1.115.600 de ascultători (11,4% cotă de piaţă), în creştere faţă de vara anului 2009, când avea 969.900 de ascultători (9,8% cotă de piaţă).
Şi Europa FM a depăşit un milion de ascultători la nivel urban pe publicul de peste 11 ani. În mod concret, Europa FM a fost ascultat în această vară de 1.104.300 ascultători (13,1% cotă de piaţă), în scădere faţă de vara lui 2009, când avea 1.216.500 ascultători (15,2% cotă de piaţă).

Clasamentul celor mai ascultate posturi de radio la nivel urban este continuat de: Radio România Regional (660.400 ascultători), Radio 21 (471.500), Pro FM (429.500), Magic FM (244.900), Radio Antena Satelor (191.200) şi Info Pro (189.500).

Studiul de Audienţă Radio, realizat de IMAS - Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research SRL, a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel urban şi în oraşul Bucureşti.

Eşantionul a avut un volum de 6.500 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1,28% , iar în Bucureşti s-au realizat 1.876 de interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,26%).

În eşantion au fost incluse 138 localităţi, din care 70 (toate) localităţi urbane de peste 30.000 de locuitori şi 68 localităţi alese aleatoriu pentru stratul de localităţi urbane cu mai puţin de 30.000 de locuitori. Localităţile selectate în eşantionul pentru realizarea SAR au o distribuţie geografică echilibrată la nivel naţional. Selectarea persoanelor de intervievat la nivelul fiecărei localităţi a fost realizată pe baza cadrului de eşantionare oferit de bazele de date ale Institutului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor pentru populaţia în vârstă de 11 ani şi peste, aplicând o procedură de selecţie aleatorie.

Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici