Victor Ciutacu a câştigat procesul împotriva lui Radu Moraru şi a postului B1 TV

Jurnalistul Victor Ciutacu a câştigat procesul împotriva lui Radu Moraru şi a B1 TV, potrivit unei hotărâri irevocabile a Tribunalului Bucureşti, care i-a obligat pe realizatorul TV şi televiziunea la plata a 20.000 de lei daune morale.

1703 afişări
Imaginea articolului Victor Ciutacu a câştigat procesul împotriva lui Radu Moraru şi a postului B1 TV

Victor Ciutacu (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)

Hotărârea Tribunalului Bucureşti a fost pronunţată în 13 iulie, instanţa respingând "ca nefondate" recursurile formulate de Radu Moraru şi B1 TV. Totodată, Tribunalul Bucureşti a admis recursul formulat de Victor Ciutacu şi i-a obligat pe Radu Moraru şi televiziunea B1 să îi plătească, în solidar, lui Ciutacu suma de 20.000 lei cu titlu de daune morale.

Hotărârea Tribunalului este irevocabilă, potrivit site-ului instanţei.

Iniţial, în octombrie 2011, prima instanţă, Judecătoria sectorului 1 Bucureşti, a admis în parte acţiunea făcută de Victor Ciutacu şi i-a obligat pe Radu Moraru şi B1 TV la plata a 10.000 de lei daune morale. Decizia Judecătoriei sectorului 1 a fost contestată de părţile din dosar, la Tribunalul Bucureşti.

La momentul respectiv, Victor Ciutacu declara, pentru MEDIAFAX, că este mulţumit, deşi decizia a venit la doi ani după ce a depus plângerea. "Nu mă iluzionez, ştiu că va face recurs, dar mergem până în pânzele albe. Legea zice că nu poate să spună oricine orice despre oricine, fără să şi probeze", spunea atunci Victor Ciutacu. Totuşi, el preciza că are de gând să facă recurs, deoarece, deşi nu îl interesează valoarea daunelor morale pe care instanţa a stabilit că trebuie să i le plătească Radu Moraru şi B1 TV, consideră că ele sunt prea mici. "Deserviciile de imagine pe care mi le-a provocat Radu Moraru sunt incalculabile după o formulă matematică", mai spunea Ciutacu.

De cealaltă parte, Radu Moraru declara atunci, pentru MEDIAFAX, că va face recurs. "O să facem recurs clar. Decizia a fost amânată de câteva ori, fapt foarte rar în practica aceasta din ce mi-au spus avocaţii. Am bănuielile mele, dar deocamdată n-am probe de ce a fost amânată", a mai spus atunci Radu Moraru.

Victor Ciutacu, redactor-şef al ziarului Jurnalul Naţional, a dat în judecată, în 14 octombrie 2009, societatea News Television SRL, care deţinea la acel moment B1 TV, şi pe Radu Moraru, la vremea respectivă realizator al emisiunii "Naşul", cerând daune morale de 100.000 de lei, pentru afirmaţiile "mincinoase" la adresa sa făcute în mai multe ediţii ale respectivului program.

Victor Ciutacu a solicitat instanţei obligarea B1 TV şi a lui Radu Moraru, în solidar, la plata sumei de 100.000 de lei, cu titlu de daune morale, "pentru fapta ilicită săvârşită prin difuzarea, în cadrul emisiunii «Naşul», la postul de televiziune B1 TV, a unor afirmaţii mincinoase faţă de el". Totodată, jurnalistul a solicitat obligarea pârâţilor la plata cheltuielilor de judecată.

"În cadrul emisiunilor din datele de 7 septembrie (2009, n.r), 8 septembrie (2009, n.r.), 10 septembrie (2009, n.r.), 14 septembrie (2009, n.r.) şi 15 septembrie (2009, n.r.), postul de televiziune B1 TV şi pârâtul Radu Moraru, în calitatea sa de realizator al emisiunii «Naşul» au declanşat, în mod clar, indubitabil, o campanie de presă îndreptată împotriva mea, prin prezentarea unor aspecte neadevărate legate de activitatea mea profesională, de natură a-mi ştirbi demnitatea, de a mă discredita şi de a aduce atingere imaginii mele publice", se arată în cererea de chemare în judecată, adresată instanţei de Victor Ciutacu.

Victor Ciutacu a dat în judecată B1 TV şi pe Radu Moraru după mai multe sesizări transmise Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), în urma cărora televiziunea a fost amendată. Astfel, în data de 10 septembrie 2009, CNA a decis să amendeze B1 TV cu 10.000 de lei, pentru emisiunile "Naşul" difuzate în 7 şi 8 septembrie 2009, în care realizatorul TV i-a adus acuzaţii lui Ciutacu, încălcând legislaţia audiovizuală. Totodată, în 15 septembrie 2009, Consiliul a amendat din nou cu 10.000 de lei postul B1 TV, pentru emisiunea "Naşul" difuzată în data de 10 septembrie 2009, în care realizatorul Radu Moraru i-a adus acuzaţii lui Victor Ciutacu.

De cealaltă parte, realizatorul de televiziune Radu Moraru declara, în 8 septembrie 2009, că Victor Ciutacu "se victimizează" şi că îi va furniza, "seară de seară", "probele" în legătură cu afirmaţiile sale din emisiunea "Naşul" difuzată în 7 septembrie 2009, la B1 TV, când a spus despre "Victoraş" că ar fi "ciordit".

Ulterior, la termenul din 23 martie 2011 din procesul cu Ciutacu, Radu Moraru a declarat că afirmaţiile pe care le-a făcut în emisiunea "Naşul" la adresa lui Victor Ciutacu au avut menirea de a-l atenţiona şi că Ciutacu este "un tip talentat, cu caracter".

Între timp, respectiv din decembrie 2010, Radu Moraru nu a mai realizat emisiunea "Naşul" la B1 TV, ci la televiziunea generalistă 10 TV, lansată de compania de telecomunicaţii RCS&RDS. La sfârşitul anului 2011, Radu Moraru a anunţat însă că postul 10 TV este în "moarte clinică", ulterior lansându-şi propria televiziune, intitulată Naşul TV.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici