A fost desemnată firma care va realiza Lotul 4 din autostrada Sibiu-Piteşti. Austriecii de la Porr vor primii contractului de 2 miliarde de lei

5229 afișări
Imaginea articolului A fost desemnată firma care va realiza Lotul 4 din autostrada Sibiu-Piteşti. Austriecii de la Porr vor primii contractului de 2 miliarde de lei

A fost desemnată firma care va realiza Lotul 4 din autostrada Sibiu-Piteşti. Austriecii de la Porr vor primii contractului de 2 miliarde de lei

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunţă că a fost desemnat câştigătorul pentru execuţia lucrărilor pe un lot al autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti. Este vorba despre un sector de 10 kilometri care va avea un tunel şi numeroase poduri şi pasaje.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunţă că a fost desemnat câştigătorul pentru execuţia lucrărilor pe un lot al autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti.

Este vorba despre un sector de 10 kilometri, între Curtea de Argeş – Tigveni, care va avea un tunel şi numeroase poduri şi pasaje.

„Este o secţiune dificilă cu o lungime de aproximativ 10 km, dintre care un tunel de 1,3 km, un nod rutier la Tigveni, 9 poduri şi 3 pasaje. Constructorul desemnat este aceeaşi firmă austriacă de pe lotul 1, Sibiu-Boiţa, unde lucrările merg bine şi sunt în termen, cu intenţie de finalizare la sfârşitul lui 2022. Îmi doresc să avem utilaje în teren cât de curând pe lotul 4 şi să nu mai existe contestaţii pentru această licitaţie, şi aşa întârziată din această cauză”, a anunţat, pe Facebook, ministrul Cătălin Drulă.

Potrivit Asociaţiei Pro Infrastructura, câştigătorul este firma austriacă Porr, valoarea contractului fiind de 2 miliarde lei. Costul ridicat se datorează tunelului de 1,3km ce realizează trecerea de pe Valea râului Topolog pe Valea Argeşului. Nodul rutier Tigveni este inclus de asemenea în acest lot.

Austriecii de la Porr construiesc şi Lotul 1, între Sibiu si Boiţa, care ar putea fi dat în folosinţă la finalul lui 2022.

Ministrul Transporturilor a prezentat şi stadiul lucrărilor pe celelalte sectoare ale A1 Sibiu-Piteşti.

Lot 2 - ofertele în cadrul licitaţiei au fost depuse, iar la CNAIR se lucrează la evaluarea acestora. Această secţiune este cea mai dificilă a acestei autostrăzi, în Valea Oltului - are 31 de km şi cuprinde 7 tuneluri Ă 27 de viaducte.

Lot 3 - tot o secţiune în relief dificil, şi acest lot este în licitaţie, iar zilele acestea se va anunţa lista scurtă a ofertelor rămase în cursă.

Lot 5 Curtea de Argeş-Piteşti - este în curs de finalizare proiectarea şi urmează să fie emisă autorizaţia de construire în curând, a mai spus ministrul Transporturilor.

Potrivit Pro Infrastructura, lotul 5 este construit de firma italiană Astaldi. Contractul a fost semnat in martie 2020. Ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în urma cu 7 luni, şi conţine perioada de proiectare 12 luni.

Cel mai scump tronson este lotul 3, care realizează trecerea între Valea Oltului şi Valea Topolog, şi are 37km. Licitaţia cu pre-calificare se află în desfaşurare. Valoarea estimată pentru acest lot este de 5 miliarde de lei.

Cătălin Drulă este unul dintre fondatorii Asociaţiei Pro Infrastructura.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
a1,
lucrare,
sector

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici