Prima pagină » Economic » AB InBev, cel mai mare producător de bere din lume anunță o scădere a volumelor de vânzări în al doilea trimestru

AB InBev, cel mai mare producător de bere din lume anunță o scădere a volumelor de vânzări în al doilea trimestru

AB InBev, cel mai mare producător de bere din lume după vânzări, raportează o scădere a volumelor de vânzări în al doilea trimestru
AB InBev, cel mai mare producător de bere din lume anunță o scădere a volumelor de vânzări în al doilea trimestru

Gigantul producător de bere Anheuser-Busch InBev a declarat că volumele vânzărilor din al doilea trimestru au scăzut mai mult decât se așteptau din cauza cererii slabe din Brazilia și China, ceea ce a amplificat îngrijorările investitorilor cu privire la creșterea industriei și a afectat acțiunile companiei, scrie ESM.

Cel mai mare producător de bere din lume după vânzări a declarat că volumele au scăzut cu 1,9% în cele trei luni până la sfârșitul lunii iunie, față de așteptările analiștilor de o scădere de 0,3%.

Rivalul Heineken a părut, de asemenea, precaut în privința volumelor luni, invocând incertitudini tarifare. La ora 07:45 GMT, acțiunile AB Inbev au scăzut cu 8,4%, la 53,26 euro.

Producătorul berilor Corona și Stella Artois a raportat însă o creștere a veniturilor și a profitului, acesta din urmă peste estimări, de 6,5%. Compania a declarat că performanța sa a demonstrat rezistența strategiei sale într- un mediu operațional pe care directorul general Michel Doukeris l-a descris ca fiind „dinamic”.

Profit în creștere odată cu scumpirea berilor

În ultimele trimestre, AB InBev a depășit constant așteptările privind profiturile și a crescut veniturile, determinând consumatorii să plătească mai mult pentru berile sale. Însă, atât compania InBev, cât și alți producători de bere de top s-au confruntat cu dificultăți în a crește volumele.

Heineken a declarat că amenințările tarifare americane au afectat încrederea consumatorilor și au afectat vânzările de bere atât în SUA, cât și în alte părți ale Americii – regiuni cheie pentru AB InBev.

Însă AB InBev nu a menționat tensiunile comerciale în declarația sa, atribuind vânzările slabe din industrie pe piețe precum Mexic vremii nefavorabile.

Momente importante ale performanței

Heineken a avertizat că volumele sale ar putea fi mai scăzute pentru restul anului, ceea ce ar putea contribui la scăderea acțiunilor sale cu peste 8%.

Analiștii au declarat că unii investitori s-ar fi putut aștepta și la o răscumpărare de acțiuni de la AB InBev, chiar dacă producătorul de bere a anunțat în mod tradițional aceste acțiuni în trimestrul al treilea.

O scădere de 9% a volumului în Brazilia, una dintre cele mai mari piețe ale AB InBev, unde a declarat că a avut performanțe sub așteptările industriei, a fost cel mai mare impediment pentru volumele totale. Producătorul de bere a menționat, de asemenea, vremea rea de acolo.

În China, unde AB InBev se luptă să țină pasul cu creșterea concurenților, volumele sale au scăzut cu 7,4%.

În ciuda ratei de volum și a reacției acțiunilor, analistul James Edwardes Jones de la RBC Capital Markets a declarat că rezultatele „nu au fost teribile”.

El și alții au semnalat momente pozitive, inclusiv o performanță mai bună decât se aștepta în America de Nord.