Abonaţii serviciilor de telefonie vor putea păstra numărul dacă schimbă operatorul, din octombrie

Clienţii operatorilor de telecomunicaţii vor avea posibilitatea, din 21 octombrie, să solicite renunţarea la serviciile unei companii în favoarea alteia păstrându-şi numărul de telefon, legislaţia care reglementează operaţiunea fiind adoptată în această lună.

1 afișare
Imaginea articolului Abonaţii serviciilor de telefonie vor putea păstra numărul dacă schimbă operatorul, din octombrie

Abonaţii serviciilor de telefonie vor putea păstra numărul dacă schimbă operatorul, din octombrie

"Din 21 octombrie 2008, orice utilizator va putea beneficia de portabilitate în 10 zile de la depunerea unei cereri la furnizorul la care este abonat. Posibilitatea abonaţilor de a-şi păstra numărul de telefon atunci când îşi schimbă furnizorul le asigură acestora o mai mare libertate de alegere şi îndepărtează o barieră importantă din calea dezvoltării concurenţei în sectorul comunicaţiilor", a declarat, joi, într-un comunicat remis MEDIAFAX, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI), Dan Georgescu.

El a adăugat că portabilitatea va permite abonaţilor să aleagă oferta cea mai avantajoasă sau potrivită cu necesităţile acestora şi va stimula concurenţa între furnizorii de servicii de comunicaţii.

Decizia preşedintelui ANRCTI privind portabilitatea numerelor a intrat în vigoare la 21 ianuarie, după ce a fost publicată în Monitorul Oficial.

În momentul în care un utilizator renunţă la serviciile de telefonie oferite de un furnizor (furnizor donor) în favoarea altui furnizor (furnizor acceptor), utilizatorul nu va fi facturat de către furnizorul donor pentru portarea numărului, furnizorul acceptor suportând costurile determinate de portarea numărului.

Furnizorul acceptor este cel care decide dacă va transfera utilizatorului o parte din aceste costuri. Condiţia impusă de ANRCTI este ca în situaţia în care furnizorul acceptor decide să perceapă utilizatorului anumite tarife, aceste tarife să fie accesibile.

"Pentru informarea corectă a utilizatorilor cu privire la procesul de portare a numerelor, companiile de telefonie vor oferi informaţii gratuit prin serviciul de relaţii cu clienţii şi au obligaţia de a transmite gratuit în scris, la cerere, de a publica pe pagina proprie de Internet şi de a afişa sau pune la dispoziţie la oficiile comerciale cererea de portare şi procedura de depunere şi de validare a cererii de portare", se arată în comunicat.

De asemenea, având în vedere că numerele nu vor mai putea fi asociate unei anumite reţele, companiile de telefonie au obligaţia de a asigura informarea utilizatorilor cu privire la reţeaua în care se află un anumit număr şi la tarifele percepute pentru apelurile către numărul respectiv.

Informaţiile vor fi puse la dispoziţia utilizatorilor gratuit, prin intermediul serviciului de relaţii cu clienţii, în scris şi prin publicarea pe pagina de internet a companiilor de telefonie, precum şi prin alte mijloace de informare (ex. serviciul de informaţii furnizat prin SMS).

Serviciul de relaţii cu clienţii privind portabilitatea va trebui să fie disponibil 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână.

"În plus, ANRCTI a impus furnizorilor care practică tarife diferite în funcţie de reţeaua de destinaţie a apelului obligaţia de a transmite, cel puţin în cazul numerelor portate, în mod gratuit, un ton distinctiv, prin care utilizatorii să fie avertizaţi că apelul respectiv este terminat în altă reţea decât cea în care este iniţiat apelul. Alternativ, furnizorii care iniţiază apeluri pot transmite, gratuit, un mesaj vocal, prin care utilizatorii finali să fie avertizaţi că numărul apelat a fost portat", se menţionează în comunicat.

Utilizatorii vor avea la dispoziţie şi o aplicaţie web ce va fi dezvoltată de către operatorul bazei de date centralizate şi prin intermediul căreia utilizatorii pot afla dacă un număr este portat şi ce furnizor oferă servicii prin intermediul numărului respectiv la momentul interogării aplicaţiei.

Soluţia tehnică a fost realizată de companiile UTI Systems, Porthus Belgia şi Microsoft România şi a costat peste 580.000 de euro (fără TVA).

Portarea numerelor de telefonie fixe către reţele de telefonie mobilă şi invers nu va fi posibilă. Între reţelele de telefonie fixă, portarea va fi posibilă dacă furnizorul donor şi furnizorul acceptor oferă servicii şi au alocate resurse de numerotaţie în acelaşi judeţ, indiferent dacă aceste resurse sunt din acelaşi domeniu sau din domenii diferite (0Z=02 şi 0Z=03 - telefonie fixă alternativă).

Toate numerele utilizate pentru servicii de telefonie mobilă pot fi portate, indiferent de tehnologia utilizată (2G, 3G, CDMA etc.), de modalitatea de plată (prepaid sau cu abonament) sau de tipul de servicii furnizate (fax, transmisiuni de date).

ANRCTI este instituţia independentă de reglementare în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilităţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici