Afacerile din domeniul alimentar s-au îngrăşat în pandemie

  • Afacerile antreprenoriale din comerţul alimentar au ieşit câştigătoare după primul an de criză sanitară.
  • Creşterile de vânzări variază de la 10% la peste 20%.
  • Rămâne de aflat dacă este un trend de moment sau o schimbare a obiceiurilor de consum.
166 afișări
Imaginea articolului Afacerile din domeniul alimentar s-au îngrăşat în pandemie

♦ Best Market, cu 15 magazine în Bucureşti şi Dâmboviţa: Anul trecut nu aveam marfă cât puteam să vindem ♦ Simos, cu 11 magazine în Suceava: Am crescut mult în 2020 ♦ Danemar, cu peste 40 de magazine în Vâlcea şi Argeş: A fost un adevărat boom.

Afacerile antreprenoriale din comerţul alimentar au ieşit câştigătoare după primul an de pandemie, cu creşteri de vânzări ce variază de la 10% la peste 20%.

Pandemia de COVID-19, un eveni­ment mon­dial care a dat peste cap în­trea­ga lume, a pro­dus o schim­ba­re şi în co­mer­ţul ali­men­tar local, mai exact a re­adus în prim-plan afa­ce­rile an­tre­pre­no­riale, fie că e vorba de busi­nes­suri spe­cializate, fie de ma­ga­zine de proxi­mi­tate active în comerţul tra­di­ţional.

Aceas­tă schim­bare este cu atât mai sur­prin­ză­toare cu cât vine după 15 ani de declin pentru acest seg­ment care pier­dea anual mii de actori „căzuţi în lupta“ cu ma­ga­zi­nele moderne, operate de giganţi internaţionali.

„Am crescut mult în 2020. Ştiam foarte clar că se va întâmpla asta pentru că noi am fost deschişi în permanenţă şi ştiam şi că bani sunt în piaţă. Oamenii nu au avut anul trecut unde să cheltuie banii decât în zo­na de alimente, cum în con­ce­dii nu au mai mers şi nici alte lucruri nu au fă­cut. Ne-a mers foar­te bine“, spu­ne Ovi­diu Simos De­mos­te­nis, care de­ţine busi­nes­sul Si­mos din jude­ţul Su­ceava îm­pre­ună cu Auri­ca Si­mos, mama sa.

Este această schim­ba­re a com­por­ta­men­tului de con­sum de durată sau trend de mo­ment?

ZF a început o no­uă cam­pa­nie edi­to­rială - Noua realitate. Ce luăm bun din ulti­mul an -, un pro­iect prin care ne propunem să arătam care sunt resursele câstigate în pandemie şi care pot fi maximizate de acum înainte pe fiecare sector din business.

„Trebuie să ne întrebăm dacă această evo­luţie a fost sau nu conjuncturală. Trebuie să vedem ce va fi în 2021. Anul trecut nu aveam marfă cât puteam să vindem, dar cred că lucrurile se aşază în acest an acolo unde erau înainte de pandemie“, spune Ion Şoloman, antreprenorul care deţine împre­ună cu familia sa retailerul Best Market.

De aceeaşi părere este şi Ionel Popa, pro­prietarul businessului Dinatos din Galaţi, care ope­rează un magazin LaDoiPaşi în comuna Băleni. „Dacă ne referim la anul trecut, da, pandemia a influenţat pozitiv vânzările noastre. În 2021 însă, după ce în ianuarie tendinţa de creştere s-a păstrat, înregistrând un plus de 24%, a urmat februarie cu creştere 5%, apoi în martie am avut o scădere de 5 procente. În luna mai am fost exact pe cifrele de anul trecut.“

Dacă ţinem cont de inflaţie, se poate vorbi de o uşoară scădere, explică antreprenorul.

Dar cifrele nu arată rău deoarece creşterea de anul trecut a fost influenţată de restricţiile de circulaţie.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici