ANALIZA mall-urilor din Bucureşti: Care sunt cele mai profitabile centre comerciale din Capitală

Mall-urile Sun Plaza, Plaza Mall şi Cocor au înregistrat anul trecut pierderi totale de 27,5 milioane de euro, depăşind profitul cumulat de Băneasa Shopping City, Cotroceni Park, Unirea Shopping Center, Bucureşti Mall şi Grand Arena, de 21,96 milioane de euro.

4131 afişări
Imaginea articolului ANALIZA mall-urilor din Bucureşti: Care sunt cele mai profitabile centre comerciale din Capitală

ANALIZA mall-urilor din Bucureşti: Care sunt cele mai profitabile centre comerciale din Capitală

Cifra de afaceri a celor opt centre comerciale de tip mall analizate de MEDIAFAX pe baza datelor furnizate de Registrul Comerţului a crescut în 2012 cu 5%, la 139, 4 milioane de euro. În 2011, proprietarii centrelor comerciale din Capitală au încasat din chirii 132,7 milioane de euro.

Performanţa centrelor comerciale diferă însă, cele mai bune rezultate în 2012, la fel ca şi în 2011, fiind consemnate de Băneasa Shopping City, dezvoltat de omul de afaceri Puiu Popoviciu, şi de Cotroceni Park, deţinut de compania israeliană AFI Europe, iar cele mai slabe de Cocor, Plaza Mall şi Sun Plaza.

Astfel, Băneasa a încheiat anul 2012 cu afaceri de 38,8 milioane de euro, în creştere cu 16,5% faţă de 2011, dublându-şi în acelaşi timp profitul, de la 5,2 milioane de euro la 11,8 milioane de euro.

Cotroceni Park, cea mai mare investiţie de acest gen din Capitală, a încasat chirii mai mari cu 16%, de 29,4 milioane de euro, în timp ce profitul a crescut de la 1,7 milioane de euro la 5,4 de milioane de euro.

Unirea Shopping Center, deţinut de familia Adamescu, ocupă locul trei după cifra de afaceri, cu un nivel de 18,6 milioane de euro, comparabil cu cel din anul anterior. Profitul centrului comercial a crescut de la 0,825 milioane de euro la 1,3 milioane de euro.

Pe locul patru, după încasări, se află Sun Plaza, dezvoltat de grupul austriac S Immo, care a raportat afaceri de 15,5 milioane de euro, în creştere cu aproape 10%. Centrul comercial şi-a dublat însă pierderile anul trecut, la aproape 17 milioane de euro.

Bucureşti Mall, primul centru comercial de tip mall construit după 1989 în România, deţinut de Anchor Grup din Turcia, a pierdut teren în faţa celorlalte proiecte construite mai recent. Mall-ul din Vitan a înregistrat o cifră de afaceri de 14,5 milioane de euro în 2012, nivel inferior celui din 2011, de 16,4 milioane de euro. Şi profitul Bucureşti Mall s-a diminuat, de la 4,6 milioane de euro la 3,2 milioane de euro.

Afectat semnificativ de deschiderea centrului comercial Cotroceni Park, la finele anului 2009, Plaza Mall, al doilea proiect al Anchor Grup în Bucureşti, a continuat şi în 2012 să consemneze performanţe în scădere, cu afaceri de 11,8 milioane de euro (12 milioane euro în 2011) şi pierderi de 7 milioane de euro (-4,2 milioane de euro în 2011).

Cele mai slabe performanţe au fost înregistrate însă pe departe de Grand Arena, deţinut de Euroinvest Intermed din Franţa şi de centrul comercial Cocor.

Grand Arena a raportat pentru 2012 afaceri de 8 milioane de euro, la un profit de 0,198 milioane de euro, comparativ cu 7,7 milioane de euro încasări şi un profit de 1,9 milioane de euro, în 2011.

În acelaşi timp, Cocor a avut încasări la jumătate (2,7 milioane de euro faţă de 5 milioane de euro), dar a reuşit să reducă din pierderi până la 3,6 milioane de euro, de la 8,1 milioane de euro în 2011.

Pe piaţa mall-urilor din Bucureşti este prezent şi Liberty Center, care nu a comunicat rezultatele pentru 2012 la Registrul Comerţului.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici