Antreprenorii români: Oamenii trebuie să conştientizeze că trebuie să aducă fiecare o valoare prin munca depusă

Antreprenorii români spun că au restructurat, au refinanţat şi au învăţat din ultimii trei ani de criză, astfel că au "antrenament" pentru a face faţă unor noi derapaje economice. Reducerea ratingului SUA şi criza datoriilor din Europa ar putea provoca un nou şoc pe pieţele financiare, care să se propage şi în businessul autohton, aşa cum s-a întâmplat în 2008.

310 afișări
Imaginea articolului Antreprenorii români: Oamenii trebuie să conştientizeze că trebuie să aducă fiecare o valoare prin munca depusă

Antreprenorii români: Oamenii trebuie să conştientizeze că trebuie să aducă fiecare o valoare prin munca depusă (Imagine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)

Un asemenea scenariu s-ar traduce în inflaţie, dar clienţii nu sunt pregătiţi pentru noi creşteri de preţuri, care ar trebui absorbite de către producători şi retaileri. În schimb, gradul mare de îndatorare al statelor ar trebui să determine angajaţii să conştientizeze nevoia de creştere a productivităţii personale, ce va deveni o realitate pe piaţa muncii, potrivit Ziarului Financiar.

Radu Enache, proprietarul Continental, unul dintre cele mai mari lanţuri hoteliere româneşti, care operează 1.890 de camere, speră ca reacţiile la nivelul autorităţilor de reglementare financiară să fie rapide, pentru a fi evitată o nouă criză mondială, astfel încât impactul asupra economiei locale să fie cât mai redus.

"Sper că efectul asupra pieţei româneşti va fi unul marginal, nu mă aştept la un efect precum cel pe care l-a avut căderea Lehman Brothers. Am învăţat ceva din criza prin care am trecut şi consider că businessul pe care îl conduc este pregătit pentru o nouă criză", a declarat Radu Enache, care spune că abia a finalizat procesul de restructurare a creditelor şi cheltuielilor în cadrul grupului pe care îl conduce, o afacere cu venituri de 22,4 milioane de euro şi pierderi financiare de 4,8 milioane de euro anul trecut.

Oamenii de afaceri se arată conştienţi de faptul că un eventual "tsunami" în Statele Unite nu are cum să transmită valuri şi către Europa, dar vorbesc, folosind cuvântul "speranţă", de un impact pe termen scurt.

"Sper că actuala situaţie din Statele Unite nu va afecta Europa foarte tare, însă nu cred că este posibil ca bătrânul continent să rămână imun", crede Lorand Szarvadi, CEO şi acţionar minoritar al Domo, unul dintre cei mai importanţi jucători din domeniul electronicelor şi electrocasnicelor, cu afaceri de 180 mil. euro în 2010.

În ceea ce priveşte businessul pe care îl conduce, el spune că restructurările au fost deja făcute, iar criza începută odată cu căderea Lehman Brothers l-a învăţat multe.

"Nu mi-am închipuit că poate fi atât de greu. După mai mulţi ani de creştere puternică a economiei, a venit această perioadă de scăderi. Acum însă, suntem antrenaţi", a adăugat Lorand Szarvadi.

Pe de altă parte, Dan Ostahie, proprietarul Altex, cel mai mare retailer de electronice şi electrocasnice din România, cu afaceri de 195 mil. euro în 2010, crede că nu vorbim de o nouă criză, ci de o nouă etapă a crizei începute odată cu căderea Lehman Brothers.

"Este o criză de lungă durată, care acum trece într-o nouă etapă, etapa SUA, similară etapei Grecia. Va veni şi rândul Italiei, Spaniei şi Franţei", spune sproprietarul Altex.

El crede că actuala criză economică, declanşată prin căderea Lehman Brothers, nu a făcut decât să semnaleze problema datoriei publice, la care acum toate ţările se uită.

Ostahie mai spune că impactul situaţiei din SUA asupra României nu va fi unul major, o influenţă mai mare însă ar putea avea contextul european şi escaladarea problemelor din Spania, Italia şi Franţa.

Citeşte mai multe despre ce spun antreprenorii pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici