Băsescu: Sper că instituţiile statului "vor da peste mânuţe" celor care influenţează licitaţiile MTI

Preşedintele Traian Băsescu a declarat că patru dintre licitaţiile MTI pentru tronsoane de autostradă au fost contestate, iar cel puţin pe unul dintre contestatari îl ştie "de meserie descurcăreţ", adăugând că a avertizat instituţiile statului şi că speră că acestea "le vor da peste mânuţe".

316 afișări
Imaginea articolului Băsescu: Sper că instituţiile statului "vor da peste mânuţe" celor care influenţează licitaţiile MTI

Băsescu: Sper că instituţiile statului "vor da peste mânuţe" celor care influenţează licitaţiile MTI (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

"Avem şi firme incorecte. Foarte multe firme. Spre exemplu, mă uitam acum la licitaţiile de la Ministerul Transporturilor. S-au licitat nouă tronsoane de autostradă pe coridorul patru pan-european. La cinci contracte nu sunt probleme, se vor semna mâine (n.r. - vineri). La patru s-au făcut contestaţii şi cel puţin pe unul dintre cei care au făcut contestaţiile îl ştiu de meserie descurcăreţ", a spus preşedintele, joi seară, la postul public de televiziune.

Traian Băsescu a spus că a avertizat instituţiile statului "să stea atente pe modul cum se evaluează la agenţia asta la care se primesc contestaţiile, modul cum se evaluează contestaţia acestor domni care au pierdut".

"Ei, când pierd, au un singur drum: Fac o contestaţie la agenţie, pe urmă în instanţă, ţin dosarul blocat şi încearcă să ajungă cu bani ba la judecători, ba la ăştia care fac controlul contestaţiei. Să sperăm că de data aceasta instituţiile statului or să le dea peste mânuţe. Sau că vor da peste mânuţe celor care au dat greşit câştigătorii. Unuia din doi trebuie să-i dea peste mânuţe", a spus preşedintele.

Un număr de şapte consorţii şi firme au contestat rezultatele licitaţiilor la alegerea constructorului autostrăzilor Timişoara-Lugoj şi Orăştie-Sibiu, printre care Colas (Franţa), Max Boegl şi Tehnologica Radion din România, iar pentru Nădlac-Arad şi Lugoj-Deva nu au fost înregistrate contestaţii.

Licitaţia pentru Timişoara-Lugoj a fost câştigată de asocierea româno-italiană Spedition UMB-Tehnostrade-Carena SpA Impresa di Costruzioni, cu o ofertă de 210,36 milioane lei pentru primul lot (10 kilometri) şi de asocierea italiană Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua-Cossi Costruzioni, cu o ofertă de 445,64 milioane lei pentru lotul doi, în lungime de peste 25 kilometri.

Ambele loturi sunt contestate de consorţiile Confort SA Timişoara/Monteadriano Engenharia E Construcao, Tehnologica Radion/Gabriel Couto/Amandio Carvalho/Lena /Rosas/Arcadis şi Construcciones Y Promociones Balzola/Rover Alcisa/Puentes din Spania, potrivit datelor furnizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

În plus, al doilea lot a mai fost contestat de asocierea româno-franceză Construcţii Feroviare Iaşi/Colas/Egis România.

Lucrările pentru autostrada Orăştie-Sibiu (82 kilometri) au fost împărţite în patru loturi, din care primul (24 kilometri) a fost câştigat de compania austriacă Strabag, cu o ofertă de 551,04 milioane lei. Cel de-al doilea lot (20 kilometri) ar urma să fie realizat de companiile Straco Grup din România şi Studio Corona SRL Civil Engineering din Italia, pentru 377,78 milioane lei.

Rezultatul licitaţiei este contestat de consorţiile Tehnologica Radion/Gabriel Couto/Amandio Carvalho/Lena /Rosas/Arcadis pentru primul lotul, de Max Boegl România/Geiger/Tancrad/Primacons pentru lotul doi, şi de firma românească J&P-Avax pentru lotul patru.

Iniţial, a fost contestată şi licitaţia pentru proiectare şi execuţia lotului unu al autostrăzii Lugoj-Deva, de către asocierea grecească Aktor/Shapir, dar ulterior aceasta şi-a retras contestaţia.

Licitaţia pentru autostrada Lugoj-Deva, în lungime de 27,4 kilometri, a fost câştigată de consorţiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua- Cossi Construzioni, pentru 681,04 milioane lei.

CNADNR a primit în total 64 de oferte pentru autostrăzile Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu, valoarea totală a contractelor fiind de 3,45 miliarde lei.

Doar patru loturi nu au fost contestate, respectiv Nădlac-Arad (două loturi), lotul trei al autostrăzii Orăştie-Sibiu şi autostrada Lugoj-Deva (prin retragerea contestaţiei).

Autostrăzile sunt incluse în coridorul IV paneuropean, care începe în Germania, la Nurenberg, şi continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând până la Istanbul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici