Bătălia pentru piaţa SUV-urilor electrice din China se încinge în ţară şi în străinătate

China este punctul zero pentru războiul preţurilor în domeniul vehiculelor electrice, iar câmpul de luptă se mută spre vehiculele electrice în stil SUV, cel mai mare segment al pieţei, dominat de Tesla Inc şi BYD, potrivit Reuters.

808 afișări
Imaginea articolului Bătălia pentru piaţa SUV-urilor electrice din China se încinge în ţară şi în străinătate

Bătălia pentru piaţa SUV-urilor electrice din China se încinge în ţară şi în străinătate

Piaţa, aglomerată cu peste 90 de modele, este pe cale să devină şi mai strânsă cu cel puţin 20 de modele noi de mărci chinezeşti şi străine lansate în aprilie, comprimând preţurile şi marjele la nivel naţional şi stimulând exporturile, au declarat analiştii şi directorii.

Producătorii de vehicule electrice din China au urmat reducerile îndrăzneţe de preţuri ale Tesla prin scăderea preţurilor pentru propriile SUV-uri electrice, „canibalizând” vânzările de vehicule cu motor cu ardere internă (ICE), pe măsură ce diferenţa de preţ dintre cele două tehnologii se reduce, au spus analiştii.

Tendinţa se va răspândi în străinătate odată cu creşterea exporturilor de SUV-uri electrice fabricate în China.

„Vom vedea o mulţime de exporturi chinezeşti din cauza pieţei ultracompetitive din China. Va fi de fapt o supapă de eliberare a presiunii”, a declarat Tu Le, fondatorul firmei de consultanţă Sino Auto Insights, cu sediul la Beijing.

Piaţa SUV-urilor a explodat în China în ultimul deceniu şi reprezintă în prezent aproape 40% din totalul maşinilor vândute, cu 400 de modele SUV de toate tipurile de combustibil.

În 2022 au fost vândute aproape la fel de multe SUV-uri fabricate în China ca şi automobilele de orice tip din Europa anul trecut, adică peste 11 milioane.

Popularitatea SUV-urilor electrice a explodat de când Tesla a livrat Modelul Y, produs pe plan intern, în urmă cu doi ani, în China, transformându-l într-unul dintre segmentele cu cea mai rapidă creştere pe cea mai mare piaţă auto din lume.

Atât mărcile naţionale, cât şi cele străine au fost reprezentate printre noile modele prezentate la Salonul Auto de la Shanghai din aprilie.

Constructorii auto cu tradiţie Volkswagen, BMW şi Toyota mizează pe noile SUV-uri electrice pentru a susţine vânzările din China.

Startup-urile EV fabricate în China Xpeng şi Nio au şase modele SUV, iar mărcile exclusiv EV lansate de companiile auto chinezeşti de stat, precum Aion de la GAC, promovează, de asemenea, SUV-uri complet electrice.

Acestea vor concura cu 93 de modele de SUV-uri electrice existente pe o piaţă care a înregistrat 1,5 milioane de vânzări în 2022, iar primele 10 mărci reprezintă 84%, arată o analiză Reuters a datelor Asociaţiei Producătorilor de Automobile din China (CAAM).

În 2020 existau 76 de SUV-uri electrice înainte ca Tesla să înceapă să producă Model Y în China, vânzările medii anuale ridicându-se la doar 3.000 de unităţi.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici