BCR vrea să restructureze 20.000 de credite de retail

BCR are în vedere restructurarea a 5.000 de credite ipotecare sau de consum cu ipotecă şi a 15.000 de împrumuturi de consum, dintr-un total de aproximativ un milion de finanţări acordate pe segmentul de retail, a declarat luni vicepreşedintele de retail şi private banking al băncii, Martin Skopek.

19 afișări
Imaginea articolului BCR vrea să restructureze 20.000 de credite de retail

BCR vrea să restructureze 20.000 de credite de retail

Oficialul BCR a arătat că banca monitorizează situaţia clienţilor, care are o dinamică permantentă, menţionând că şi lista de clienţi cu întârzieri este actualizată în mod permanent.

Skopek a adăugat că împrumuturile vizate pentru restructurare au valori diferite, dar a punctat că suma medie a ipotecilor este de 40.000 de euro.

"Nu înseamnă că această valoare (suma medie a ipotecilor - n.r.) se reflectă în portofoliul de cazuri vizat pentru restructurare", a spus vicepreşedintele BCR.

Restructurarea unui credit se poate face în general pentru ca plăţile unei datorii să fie mai uşor de realizat, iar probabilitatea returnării unui împrumut să crească. Procesul de restructurare se poate realiza prin acordarea unei perioade de graţie privind plata dobânzii sau a principalului, prin rescadenţarea datoriilor sau prin renegocierea mai multor condiţii de rambursare.

El a mai explicat că banca a fixat anumite condiţii pentru restructurare, de exemplu cât timp este întârziată plata împrumutului sau dacă clientul respectiv are o istorie în achitarea mai târzie a ratelor.

De asemenea, Skopek a mai arătat că multe din cazurile de întârziere timpurie al ratelor, respectiv între 1 şi 15 zile, sunt cauzate de faptul că oamenii sunt orietaţi spre numerar, menţionând că circa 65%-68% din clienţii proprii îşi returnează împrumuturile în numerar.

"Utilizăm practici diferite pentru diferite cazuri de întârziere. De exemplu, din anumite motive unii clienţi nici nu ştiu că au întârziat", a spus Skopek, precizând că şi în cazul restanţelor de peste 90 de zile se pot găsi soluţii.

El a atras atenţia că decizia de restructurare a unui credit depinde de la caz la caz şi că banca încearcă să elimine clienţii care ar putea profita de situaţie pentru a nu-şi mai achita datoriile.

Din punct de vedere al evoluţiei portofoliului de credite de retail, Skopek a precizat că noile împrumuturi acordate în primul trimestru au fost cu 60% mai mici decât cele din perioada similară a anului trecut.

"Ca volum, creditele noi acordate în primul trimestru pot fi comparate cu evoluţia înregistrată în 2006, dar structura împrumuturilor este diferită. În 2006, creditele nou acordate erau negarantate, ceea ce înseamnă că portofoliul era mai riscant, în timp ce în 2009 s-au aprobat împrumuturi cu garanţii", a spus vicepreşedintele BCR.

În plus, Skopek a arătat că clienţii au devenit mai precauţi în a contracta credite şi a atras atenţia că este mai bine ca oamenii să aibă o anumită rezervă financiară.

"Începând din 2006, piaţa a fost dominată de consum. Partea bună a turbulenţelor financiare este că oamenii devin mai prudenţi. (...) Nu spunem «nu consumaţi», ci «hai să lucrăm şi să planificăm nevoile financiare ale dumneavoastră»", a spus Skopek, meţionând că, de exemplu, cardul de credit crează o anumită rezervă pentru viitor.

Potrivit datelor furnizate de BCR, soldul creditelor, înainte de provizioane şi potrivit IFRS, a crescut în primele trei luni cu 1,5 miliarde lei, respectiv cu 3,3% faţă de finele anului trecut, la 46,533 miliarde lei (11,568 miliarde euro).

În primul trimestru, creditarea a avut ca motor segmentul corporate, care a crescut cu 6,5%, pe fondul creşterii necesarului de capital de lucru pentru companii.

Portofoliul de credite retail a înregistrat un ritm de majorare mai redus, antrenat în principal de împrumuturile ipotecare, care au crescut cu 5,7% de la începutul anului, şi de cele de consum garantate, care au urcat cu 4,9%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici