Bechtel a finalizat cel mai mare viaduct de pe tronsonul 2B al Autostrăzii Transilvania

Compania americană Bechtel anunţă că a finalizat cel mai mare viaduct aflat pe tronsonul 2B Câmpia Turzii - Gilău al Autostrăzii Transilvania şi a cărui construcţie a început în 2007, având o lungime de aproape un kilometru şi o înălţime de 23 de metri şi fiind situat peste râul Arieş.

349 afișări
Imaginea articolului Bechtel a finalizat cel mai mare viaduct de pe tronsonul 2B al Autostrăzii Transilvania

Bechtel a finalizat cel mai mare viaduct de pe tronsonul 2B al Autostrăzii Transilvania (Imagine din arhivă; Silviu Matei/Mediafax Foto)

Potrivit unui comunicat transmis, marţi, de Bechtel, lucrările la construcţia viaductului, a cărui înălţime echivalează cu cea a unui bloc de opt etaje, au început în iunie 2007, dar au continuat cu intermitenţe pe parcursul anului trecut, din cauza lipsei de finanţare.

"Pentru construcţia viaductului au fost necesare 192 de grinzi de tip U, cu o greutate de 160 tone fiecare, lucrările fiind finalizate prin turnarea plăcii de suprabetonare, astfel încât viaductul va putea asigura, din acest moment, continuitatea transportului greu pe aliniamentul autostrăzii", se arată în documentul citat.

Directorul de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgârcitu, a subliniat că "finalizarea acestui viaduct este un punct de referinţă pentru întregul proiect, întrucât ilustrează nu doar complexitatea lucrărilor, dar şi mobilizarea extraordinară pentru atingerea obiectivului stabilit împreună cu beneficiarul pentru acest an".

Conform sursei citate, în prezent pe tronsonul 2B a Autostrăzii, Câmpia Turzii - Gilău, se desfăşoară mai multe lucrări, printre care cele de hidroizolaţie şi asfaltare la alte zece structuri - poduri, pasarele, pasaje, viaducte, instalarea grinzilor de tip T la pasajul peste autostradă din apropierea nodului rutier de la Turda, activităţi de terasamente la nodul rutier de la Gilău.

Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov - Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Potrivit unui protocol încheiat în februarie 2009 între Ministerul Transporturilor şi Bechtel, compania americană s-a angajat să finalizeze în acest an 42 de kilometri din tronsonul Câmpia Turzii - Gilău şi viaductul de pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici