BREAKING NEWS Dacia Duster III va fi produs numai la Mioveni, vine cu cea mai nouă platformă a Renault şi noi motorizări. Preţul de pornire rămâne sub 20.000 de euro / Dieselul dispare definitiv din gama Dacia pentru Europa

  • Dieselul dispare definitiv din gama Dacia pentru Europa.
  • Versiunea 4x4 rămâne, alături de un sistem mild-hybrid pe benzină şi motor de 1,2 litri de 130 CP. În premieră Duster vine cu parbriz încălzit şi volan încălzit, pe lângă scaune încălzite.
  • Duster III beneficiază de acelaşi sistem 4x4 de origine Nissan, sistem care ar fi fost instalat şi pe Lada Niva, dacă Renault nu s-ar fi retras din Rusia
12386 afișări
Imaginea articolului BREAKING NEWS Dacia Duster III va fi produs numai la Mioveni, vine cu cea mai nouă platformă a Renault şi noi motorizări. Preţul de pornire rămâne sub 20.000 de euro / Dieselul dispare definitiv din gama Dacia pentru Europa

Duster III este considerat a fi al treilea cel mai important model Dacia lansat în ultimii 20 de ani după primul Logan în 2004 şi primul Duster în 2010. În premieră, Duster III vine pe noua platformă a Renault – CMF-B – după două generaţii care au avut o platformă îmbunătăţită derivată din cea a lui Clio II.

În 2022, Duster a fost cel mai vândut SUV din Europa către clienţii persoane fizice. Zilnic, aproape 1.000 de vehicule Duster ies de pe linia de asamblare a uzinei Dacia de la Mioveni, ceea ce echivalează cu o cadenţă apropiată de un vehicul pe minut! Până acum, primele două generaţii, în 13 ani de carieră, au fost produse în peste 2,2 milioane de exemplare.

Preţul de pornire pentru noul Duster va fi sub 20.000 de euro, cel mai probabil 19.000 de euro cu TVA, însă versiunile superioare cel mai probabil vor costa peste 25.000 de euro, fiind cel mai scump model Dacia din gamă.

Un nou design

Duster III aminteşte de primele două generaţii, dar pentru prima dată toate elementele sunt proiectate cap coadă - dacă la Duster II protecţiile laterale nu acopereau toată suprafaţa inferioară, acum toate elementele aerodinamice sunt realizate de la zero, pornind cu deflectoarele de aer din faţă, până la eleronul pentru hayon pentru o aerodinamică îmbunătăţită şi un consum redus.

“Chiar înainte de a începe să lucrăm la stilul noului Duster, am lucrat la proporţiile sale, pentru a-i da o postură echilibrată … faptul că am început prin identificarea proporţiilor potrivite ne-a permis să evităm ulterior orice artificiu de stil”, a spus David Durand, Director de Design Dacia

Protecţiile laterale şi cele ale pasajelor roţilor, piesele de aspect, triunghiurile barei faţă, elementele de protecţie (ADD-ON) faţă & spate şi scutul barei din spate sunt realizate dintr-un material nou, robust, conceput de inginerii Dacia şi de compania chimică LyondellBasell : Starkle Dezvăluit pe concept-car-ul Manifesto, acesta conţine până la 20 % material provenit din reciclare. Compoziţia sa îi dă un aspect închis la culoare, cu striaţii albe, pe care Dacia a dorit să îl lase vizibil, evitând aplicarea unei vopsele.

“Am căutat să stabilim o adevărată coerenţă între designul exterior şi cel interior. Stilul habitaclului este robust şi dă impresia unui spaţiu în care eşti protejat”, a spus David Durand.

Această impresie este accentuată de aspectul noii planşe de bord, înaltă, verticală, amplă, care integrează un bandou larg. Coerenţa cu stilul exterior este exprimată şi prin forma aeratoarelor, inspirată din designul folosit la pasajele roţilor.

La fel ca la exterior o atenţie specială a fost acordată ergonomiei. Noul Duster dispune de un ecran central de 10,1” situat în câmpul vizual şi orientat cu 10 grade spre şofer. Maneta de acţionare a cutiei de viteze automate se vrea a fi uşor de manevrat, la fel ca volanul, uşor aplatizat atât în partea superioară, cât şi în cea inferioară.

“Duster nu ar fi Duster fără un habitaclu ingenios şi practic care facilitează viaţa de zi cu zi a utilizatorilor. Totul este conceput pentru a vă simţi ca acasă, atât pe locurile din faţă, cât şi pe cele din spate”, a spus David Durand.

O nouă platformă

Noul Duster beneficiază de platforma CMF-B, aflată în inima strategiei industriale a Dacia. Inaugurată pe noile modele Sandero şi Logan, adoptată ulterior de Jogger, această platformă competitivă şi flexibilă oferă mărcii o mare versatilitate, permiţând desfăşurarea optimă a ambiţiosului său plan produs.

Utilizarea platformei CMF-B pe noul Duster asigură un volum interior superior celui al precedentei generaţii, atât pentru pasageri cât şi pentru bagaje, fără creşterea lungimii totale.

Concepţia avansată a platformei îi permite totodată noului Duster să asigure un confort de conducere la cel mai înalt nivel precum şi o diminuare a zgomotului şi vibraţiilor produse în timpul deplasării. Comportamentul mai dinamic şi ţinuta de drum superioară oferă un plus de plăcere la volan.

Platforma CMF-B înscrie noul Duster pe drumul electrificării, propunând motorizări care utilizează tehnologiile mild hybrid şi full hybrid.

“Noua platformă CMF-B este un atu cheie pentru dezvoltarea gamei Dacia, acum şi în viitor. Ea îşi demonstrează tot potenţialul pe noul Duster, un vehicul care beneficiază de noi motorizări electrificate, eficiente, oferind prestaţii superioare, dar care îşi păstrează atractivitatea şi accesibilitatea care au asigurat succesul său de până acum”,  a spus Patrice Lévy Bencheton, Director Performanţă Produs Dacia.

Proiectat pentru off-road

Noul Duster dispune de o transmisie 4x4 Terrain Control cu 5 moduri de conducere:

AUTO : transmisia repartizează automat puterea între puntea faţă şi cea spate în funcţie de aderenţă şi de viteză.

SNOW : optimizează traiectoriile pe roţile care alunecă datorită unor reglaje specifice ale sistemelor ESC şi anti-patinaj.

 MUD/SAND : pentru rularea pe suprafeţe noroioase sau nisipoase.

OFF-ROAD : oferă cele mai bune capacităţi de trecere în off-road sau pe drumuri dificile. Este apropiat ca performanţă de modul 4x4 Lock al actualei generaţii a modelului Duster, dar merge mai departe, distribuind automat şi într-o manieră optimă cuplul între puntea faţă şi cea spate în funcţie de condiţiile de aderenţă şi de viteza vehiculului.

ECO : permite optimizarea consumului de carburant acţionând asupra sistemului de aer condiţionat şi a performanţelor vehiculului. Optimizează distribuţia cuplului între puntea faţă şi cea spate pentru a limita consumul de carburant, adaptându-se la condiţiile de aderenţă ale drumului.

O gardă la sol adaptată pentru off-road: 217 mm în cazul versiunii 4x4, cea mai ridicată de pe piaţă.

Unghiuri de atac şi de degajare mai adaptate pentru trecerea obstacolelor, de până la 31° în faţă şi 36° în spate, pentru versiunile 4x4.

Sistem de control al vitezei la coborâre (Downhill speed control). Acest sistem este util în off-road sau la coborârea unor pante abrupte. Acesta acţionează asupra sistemului de frânare pentru a menţine sub control viteza vehiculului (în funcţie de solicitarea şoferului) între 0 şi 30 km/h. Sistemul acţionează asupra tuturor treptelor cutiei de viteze, inclusiv cea de marşarier. Şoferul nu trebuie să se preocupe de acţionarea pedalelor de acceleraţie şi de frână, ci doar de manevrarea volanului.

Un nou sistem de informaţii All Road. Ecranul central, de 10,1” afişează numeroase informaţii deosebit de utile în timpul şofatului off-road : Unghiul de înclinare laterală dreapta/stânga al vehiculului; unghiul de tangaj pentru a aprecia pantele la urcare sau coborâre; repartizarea puterii între puntea faţă şi spate (pe versiunea 4x4).

Noi motorizări

 Duster HYBRID 140. Adoptată deja de Dacia la începutul anului 2023 pe modelul Jogger, motorizarea HYBRID 140 este de acum disponibilă pe noul Duster. Ea este bazată pe tehnologii dovedite şi recunoscute în cadrul Renault Group, şi este alcătuită dintr-un motor cu 4 cilindri de 1,6l pe benzină, de 94 CP, din două motoare electrice (un motor de 49 CP şi un demaror/generator de înaltă tensiune) şi dintr-o cutie de viteze automată electrificată.

Aceasta dispune de 4 trepte dedicate motorului termic şi alte 2 alocate motorului electric. Această tehnologie combinată este posibilă ca urmare a absenţei ambreiajului.

Frânarea regenerativă, combinată cu capacitatea ridicată de recuperare a energiei de care dispune bateria de 1,2 kWh (230V) şi cu randamentul cutiei automate, permit ca până la 80 % din timpul de rulare în oraş să se realizeze în mod electric, asigurând totodată o economie de carburant de până la 20 % în ciclu mixt şi până la 40 % în ciclu urban. Demarajul se realizează sistematic în mod 100 % electric.

Duster TCe 130. Această motorizare este disponibilă în premieră în gama Dacia, oferind clienţilor un prim nivel de electrificare. Ea combină un motor pe benzină de nouă generaţie, cu 3 cilindri, de 1,2 litri, turbo, bazat pe ciclul Miller (randament optimizat şi pierderi mai reduse prin pompare) cu un sistem mild hybrid de 48V. Acesta din urmă susţine motorul termic în fazele de demaraj şi acceleraţie, permiţând diminuarea consumului mediu şi a emisiilor de CO2 cu circa 10 %.

Caracteristicile sale dinamice (reprize, acceleraţii) sunt superioare celor ale actualului motor TCe 130, fiind mai reactiv şi oferind mai multă supleţe în utilizare. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei de 0,9 kWh fără ca acest lucru să diminueze efectul resimţit de şofer.

Motorizarea TCe 130 este disponibilă cu cutia de viteze manuală cu 6 trepte pentru versiunile 4X2 şi 4X4.

Duster ECO-G 100. Dacia, lider necontestat al pieţei GPL în Europa, este singurul constructor care propune, sub emblema ECO-G, motorizări cu carburaţie mixtă benzină şi GPL pe ansamblul gamei sale de modele. Noul Duster beneficiază de această tehnologie dovedită, instalată din fabrică.

În mod GPL, noul Duster ECO-G 100 emite în medie cu 10% mai puţin CO2 decât o motorizare pe benzină echivalentă. Autonomia vehiculului ajunge la 1300 km datorită celor două rezervoare cu un volum cumulat de aproape 100 litri: 50 litri de benzină şi 50 litri de GPL (instalat sub planşeul portbagajului). Trecerea de la un carburant la altul se face instantaneu cu ajutorul unui comutator perfect integrat în tabloul de bord.

Noi tehnologii la interior

Un nou sistem multimedia cu un ecran central de 10,1”. Disponibil în serie începând cu nivelul de echipare Expression, acest ecran este disponibil cu două oferte multimedia: Media Display şi Media Nav Live :

Sistemul Media Display, disponibil în serie pe noul Duster Expression şi Extreme, oferă un dispozitiv audio cu 4 difuzoare precum şi conectivitate wireless Apple CarPlayTM şi Android Auto TM.

Sistemul Media Nav Live, în serie pe nivelul de echipare Journey şi opţional pe Extreme, oferă în plus navigaţie conectată integrând informaţii în timp real despre condiţiile de circulaţie şi un sistem audio Arkamys 3D Sound System cu 6 difuzoare.

Disponibil pe versiunea Essential, Media Control este un sistem multimedia complet, cu comenzi pe volan şi afişaj pe ecranul de 3,5” al tabloului de bord cu cadrane analogice. Sistemul dispune de 4 difuzoare, conexiune Bluetooth, un port USB şi un suport pentru smartphone integrat în planşa de bord. Atunci când este conectat la aplicaţia gratuită Dacia Media Control, şoferul poate accesa funcţiile radio/media de pe ecranul smartphone-ului său.

O conectivitate integrată conform noii reglementări europene GSR2, şi, pentru vehiculele echipate cu Media Display & Media Nav Live, mai multe servicii conectate:

Sistem FOTA (Firmware Over The Air) care permite actualizarea software-ului de la distanţă fără deplasare la dealer

Întreţinere conectată, serviciu care poate fi consultat pe aplicaţia smartphone MyDacia.

Un tablou de bord digital : noul Duster inaugurează un tablou de bord digital de 7”, color, care poate fi personalizat, şi care permite afişarea informaţiilor pe care şoferul le consideră cele mai utile. Acest tablou de bord digital este disponibil în serie începând cu nivelul de echipare Expression.

Prize de încărcare pentru telefon disponibile în serie pe toate nivelele de echipare. Pe versiunile echipate cu Media Display şi Media Nav Live, sunt disponibile 2 prize USB C pentru locurile din faţă şi 2 în spate, care pot alimenta până la 4 aparate. Cele 4 prize sunt luminate.

Un încărcător wireless pentru smartphone. Instalat pe consola centrală, accesibil pentru ocupanţii locurilor din faţă, dispozitivul este disponibil în serie pe noul Duster Journey şi ca opţiune pe nivelul de echipare Extreme.

Noi sisteme, în premieră

Tempomatul este disponibil de acum în serie începând cu nivelul de echipare Expression. Trecerea automată de la faza de întâlnire la faza lungă este disponibilă în serie pe noile Duster Extreme şi Journey. Funcţia de aprindere automată a fazei de întâlnire este disponibilă pe toate nivelele de echipare. 

Noile sisteme de asistenţă la conducere se adaugă echipamentelor disponibile pe noul Duster pentru a răspunde celor mai recente norme de siguranţă: frânarea automată de urgenţă (urban/peri-urban cu detectarea vehiculelor, pietonilor, bicicliştilor şi motocicliştilor), recunoaşterea panourilor de semnalizare cu alertă de depăşire a vitezei legale, asistenţă la parcarea cu spatele, semnal pentru oprirea de urgenţă, alertă la schimbarea benzii de circulaţie, asistenţă la menţinerea benzii  de circulaţie, sistem de supraveghere a atenţiei şoferului şi apel de urgenţă (eCall). Şi, pentru a uşura viaţa clienţilor săi, Dacia introduce butonul "My Safety" care permite un acces rapid la configuraţia preferată de sisteme de asistenţă la conducere.

Interior mai mare

Datorită adoptării platformei CMF-B, spaţiul interior este mai încăpător, în special lăţimea disponibilă pentru ocupanţii locurilor din faţă precum şi spaţiul la nivelul genunchilor pentru pasagerii din spate.

Noul Duster propune un prag de încărcare coborât şi o deschidere a portbagajului mai largă şi mai înaltă. Spaţiul de încărcare este mai generos, atât în înălţime cât şi în lăţime, oferind un volum total de 472 litri, cu 6 % mai mare decât în cazul generaţiei actuale (pe versiunea Duster 4x2).

Echipamente inedite. Noul Duster dispune de echipamente menite să uşureze viaţa la volan a şoferului. Începând cu nivelul de echipare Journey (standard) şi Extreme (opţional), este disponibilă frâna de parcare electrică. Nivelele de echipare Extreme/Journey dispun în serie de oglinzi retrovizoare exterioare reglabile şi escamotabile electric. Pregătit mai mult decât oricând să înfrunte cele mai severe condiţii meteo, noul Duster poate fi echipat, în funcţie de piaţă, cu sistem de încălzire a volanului şi cu parbriz degivrant.

YouClip, noile accesorii ingenioase « în stilul Dacia ». Inginerii Dacia au inventat YouClip, un sistem simplu şi ingenios care permite fixarea a numeroase accesorii în zone cheie din habitaclu. Noul Duster este echipat în serie cu 4 puncte de fixare (pe versiunea Essential) sau cu 6 puncte de fixare YouClip, montate din uzină (unul pe planşa de bord, unul în partea laterală a consolei, accesibil de către pasagerul din faţă, unul în spatele consolei centrale, două în portbagaj pe ambele laturi, şi unul pe faţa interioară a hayonului). Alte două puncte de fixare pot fi amplasate în spatele tetierelor scaunelor din faţă.

Pe aceste puncte de fixare pot fi ataşate: o pungă mică specială de depozitare, un suport de smartphone cu încărcător cu inducţie sau un ingenios dispozitiv « 3 în 1 » care combină un suport de pahare, un cârlig de ancorare pentru o plasă de cumpărături şi o lanternă. Acest sistem « 3 în 1 » este disponibil în serie pe versiunea Duster Extreme. Este disponibil de asemenea un suport pentru tabletă care poate fi ataşat în spatele tetierei. Toate aceste accesorii compatibile YouClip sunt disponibile în reţeaua de dealeri Dacia.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici